Auto voor laten verwarmen zonder toezicht normaal?

19-10-2018 07:51 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een discussie met mijn partner vraag ik me af hoe anderen hier tegenaan kijken en of ik overdrijf.
Sinds een paar maanden hebben wij onze eerste auto. Ik heb zelf geen rijbewijs of ervaring met auto's dus ik heb geen idee wat normaal is of niet.
Vanmorgen kwam ik er achter dat mijn partner de auto start en deze laat voor verwarmen op de oprit omdat de ruiten beslaan. Hij blijft er dan niet bij staan maar gaat even naar de wc en bijvoorbeeld de container buiten zetten waardoor er dus geen toezicht op de auto is.
Volgens hem is dat normaal en doet iedereen dat maar is dat zo?
Ik kan me haast niet voorstellen dat dat zo is want het is zo wel heel makkelijk voor iemand om in te stappen en weg te rijden.
En keert de verzekering wel uit bij diefstal in dit geval?
Ik ben benieuwd hoe andere mensen dit doen.
Alle reacties Link kopieren
Twee van mijn buren doen dit i.i.g wél. Zelf zou ik het niet zo snel doen, denk ik.
Ik doe dat sowieso niet, want ik vind het zelf supergoor als er allemaal auto's onder mijn raam staan te roken. Heel asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat doet niet iedereen. En ik vind het ook behoorlijk asociaal voor je buren die met zo’n ronkende auto voor de deur moeten zitten.

Als de ruiten beslaan is het vochtig in de auto. Vochtvreter er in zetten en zo’n condensdoekje kopen. En ook even met de ramen open rijden, dan is dcobdens zo weg.

En nee, ik denk niet dat een verzekering uitbetaald als je zo nalatig bent geweest dat je je auto open en met de sleutel in het contact laat staan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is al bewezen dat dit voor de opwarming vrijwel geen nut heeft.

Vind het ook volslagen idioot, voor de overlast van het lawaai en het mileu, aan een autodief had ik nog niet eens gedacht. Ligt eraan hoe druk de straat is waar je woont.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat ik het in Amsterdam niet zou doen. Hier doe ik dat bij bevroren ruiten wel, geen enkele zorg dat mijn auto gestolen wordt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Oh, en mijn auto ronkt niet en rookt niet, en een contactslot zit er niet in :proud:
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 09:11
26.32% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nee natuurlijk keert de verzekering niet uit bij diefstal.
Plus, het is niet zo best voor het milieu.
Ik heb een ruitenwissertje klaarliggen in de auto, voor ik instap doe ik de ruiten buiten, dan ga ik erin, doe ik 'm aan, doe ik de voorruit binnen en de rest komt tijdens het rijden.
himalaya schreef:
19-10-2018 09:09
Nee, dat doet niet iedereen. En ik vind het ook behoorlijk asociaal voor je buren die met zo’n ronkende auto voor de deur moeten zitten.

Als de ruiten beslaan is het vochtig in de auto. Vochtvreter er in zetten en zo’n condensdoekje kopen. En ook even met de ramen open rijden, dan is dcobdens zo weg.

En nee, ik denk niet dat een verzekering uitbetaald als je zo nalatig bent geweest dat je je auto open en met de sleutel in het contact laat staan.
Je mag helemaal niet (weg)rijden als je geen goed zicht heb.

Maar dat kan je inderdaad ook regelen zonder een kwartier je motor aan te laten staan. Ik heb idd zo'n condensdoekje.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 09:14
2.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het wel, als mijn auto echt bevroren is.

Maar ik woon in een rustige straat met op dat moment veel voorbij fietsende jeugd, dus wel een zekere sociale controle.

Huis is vrijstaand, buren horen en ruiken mijn auto niet en mijn auto is geen verkoopmateriaal, dus stelen zal niet zo gauw gebeuren.

Mans lease-auto laten we uiteraard niet onbeheerd draaien.
Auto’s opwarmen? Het is toch geen 1972 meer?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin. Nee, dat doe ik nooit. Je hebt binnen no-time zicht met je airco aan, verwarming vol open en de lucht gericht op je voorruit.

Alleen in de winter, tijdens het krabben, laat ik de motor alvast draaien zonder erin te zitten. Op dezelfde manier.

Gebruikt hij de airco wel?
Dit doe ik in de winter als de auto rondom aangevroren is. Maar dan staat m'n auto wel achter m'n gesloten hek. Met de reservesleutel op slot doen is ook 'n optie.
Maar in deze tijd van het jaar is dat toch niet nodig? Gewoon je airco en verwarming gelijk op de hoogste stand aan en dan is het vocht zo weg.
Niet iedereen heeft airco. :-D :-D
Ooh dat deed mijn vader vroeger te pas en te onpas. Vind dat zo asociaal. Alsof je als hondje tegen alles aan moet piesen om je spoor te zetten. Zo van hier ben ik en ik neem lekker heel veel ruimte in en laat voor de lol mijn auto hier loeien en stinken.
Alle reacties Link kopieren
Bij een vochtige auto is het sowieso handig om de airco af en toe te gebruiken. Maakt niet uit welk seizoen. Daar wordt de lucht droog van waardoor je minder last hebt van beslagen ruiten.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-10-2018 09:24
Niet iedereen heeft airco. :-D :-D
Besef ik. Maar àls je hem hebt, gebruik hem dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook. Doorgaande straat en wij hebben zelf al moeite genoeg om weg te rijden aangezien het zicht echt ruk is. Dus een autodief moet wel heel veel moeite doen: smalle brug, achteruit de weg op en alle fietsers ontwijken.
Of het asociaal is: misschien wel. Maar ik ben absoluut niet bang dat iemand de auto jat. Ligt aan beetje aan waar je huis woont.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Of dat normaal is?
In mijn optiek niet nee. Ik heb altijd geleerd dat dat slecht is voor de motor en voor het milieu.
In deze tijd van het jaar echt onnodig. Neem een trekker of een doekje.

Ik doe het soms wel als het heel erg gevroren heeft. Dan blijf ik er meestal wel bij, want ik ben aan het krabben. Maar als ik nog even terug loop om iets te pakken dan blijft auto gewoon draaien. Rustige buurt en meestal staan we met meer buren te krabben, dus toezicht van de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Als het vriest, laat ik mijn auto ook voordraaien zodat het een beetje warm word binnen. Anders zitten mijn kinderen 10 minuten te klappertanden onderweg naar school.
Maar alleen voor condens? Nee.
Ik heb geen airco, dus in de maanden (ongeveer) oktober t/m maart moet ik ‘s ochtends vroeg vaak idd een paar minuten de auto laten draaien met de blowers vol aan op de voorruit omdat deze beslagen is. Met een ramentrekker of doekje erover heen helpt vrijwel niet (raam beslaat daarna meteen weer) en aangezien ik wel graag zicht heb, rij ik niet weg voordat ik voldoende zicht heb. Mijn auto staat niet voor/bij iemands huis en draait stationair niet luidruchtig, dus mogelijke overlast zal in mijn optiek meevallen.

Ik blijf wel in de auto zitten.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 09:48
0.55% gewijzigd
Dat vind ik echt heel asociaal, zown auto die voor je raam blijft roken. En ook slecht voor het milieu.

Wij hebben hier 2 auto's en mijn auto heeft geen verwarming, dat betekent gewoon krabben en een doekje in de auto. Ook heb je van die poeders dat er geen vocht in de auto komt.

De andere auto is elektrisch. Dus dat is anders.

Natuurlijk keren ze niet uit bij diefstal.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is asociaal. Niet alleen voor de buren, maar het is ook nog eens vreselijk slecht voor het milieu. En natuurlijk keert de verzekering niet uit als iemand 'm zo kan meenemen, ik snap niet dat je dat zelf niet kan bedenken.
suicideblond schreef:
19-10-2018 09:33
Als het vriest, laat ik mijn auto ook voordraaien zodat het een beetje warm word binnen. Anders zitten mijn kinderen 10 minuten te klappertanden onderweg naar school.
Maar alleen voor condens? Nee.

Hebben ze geen jas dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven