Mensen die goed Engels kunnen gezocht

22-10-2018 20:42 43 berichten
Ik heb een tekst geschreven. Nu wil ik m in kalligrafie letters schrijven en in een lijstje doen, maar ik wil zeker weten of het Engels klopt. :D

Zijn er mensen die goed Engels kunnen, met name de grammatica, en mij eventueel kunnen verbeteren?

Hier Is de tekst:

Adventures are so much more precious than money or power. Make every day count, before it's time to leave this world. Make every day an adventure. The past is behind. The future has so much more to give, to learn and to live.
Doe het lekker in het Nederlands anders. :)
Niet zoveel aan te merken op de grammatica.

Maar de twee zinnen "make every day…" en "the past..." zijn wel een beetje uit balans omdat ze beide staccato zijn.
En "before it is time to leave this world" is wel verschrikkelijk dramatisch, zeker als je daarna beweert dat "the future" nog zoveel te geven heeft. Maak een keuze: of je gaat bijna dood, of je hebt nog een volle toekomst.

Het lijkt wel een reclame voor iets dat eigenlijk veel te duur is.
kintsugi schreef:
22-10-2018 20:45
Doe het lekker in het Nederlands anders. :)
Als ik een Nederlandse tekst wilde had ik het wel in het Nederlands gedaan :-D
"The past is behind."
Niet mooi.

"Leave your past behind you."
of
"The past is over."

Misschien komt er nog een native speaker voorbij vliegen.

I wonder: is er een VIVA-achtig forum in het Engels?
:?:
Leave the past behind, the future has ...
Grammaticaal klopt het wel, maar de tekst doet nogal houterig aan. Als kadootje voor een vriendin kan het wel, maar ik zou deze tekst niet massaal op wandtegeltjes afdrukken en bij de Xenos verkopen. Wat ga je ermee doen?
Alle reacties Link kopieren
Nemty schreef:
22-10-2018 20:42
Ik heb een tekst geschreven. Nu wil ik m in kalligrafie letters schrijven en in een lijstje doen, maar ik wil zeker weten of het Engels klopt. :D

Zijn er mensen die goed Engels kunnen, met name de grammatica, en mij eventueel kunnen verbeteren?

Hier Is de tekst:

Adventures are so much more precious than money or power. Make every day count, before it's time to leave this world. Make every day an adventure. The past is behind. The future has so much more to give, to learn and to live.
Die laatste zin klopt niet iig, tenzij je bedoelt dat de toekomst nog veel te leren en te leven heeft.
Het loopt niet lekker voor in een lijstje.

Carpe Diem was tenminste lekker bondig ;-)
Phineas schreef:
22-10-2018 20:52
Grammaticaal klopt het wel, maar de tekst doet nogal houterig aan. Als kadootje voor een vriendin kan het wel, maar ik zou deze tekst niet massaal op wandtegeltjes afdrukken en bij de Xenos verkopen. Wat ga je ermee doen?
Het is voor mij meer een tekst om in kalligrafie te schrijven, in een lijstje doen en in de woonkamer plaatsen als motivatie. Ik ben niet de beste schrijfster. Ik hoef dat ook niet te zijn. Maar zolang ik weet dat het grammaticaal goed is, ben ik er tevreden mee. :redrose:
ja inderdaad, semantisch... to teach zou logischer zijn
Adventures are so much more precious than money or power. Make every day count, make every day an adventure. Leave the past behind, enjoy what lies in wait.
snug schreef:
22-10-2018 20:57
Adventures are so much more precious than money or power. Make every day count, make every day an adventure. Leave the past behind, enjoy what lies in wait.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Misschien is korter ook mooier in een lijstje
Snuggie, waar heb je zo goed Engels geleerd?
Alle reacties Link kopieren
“The past is behind” klink mij als “het verleden loopt achter”.

Ik zou zeggen “the past is behind you”, “leave the past behind”, “the past has passed” o.i.d.
Caitriona* schreef:
22-10-2018 20:58
Snuggie, waar heb je zo goed Engels geleerd?
Zou je wel willen weten hè? :)
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
22-10-2018 20:59
Zou je wel willen weten hè? :)
Ik weet het al. Ik zeg niks, maar het begint met Biefstuk en eindigt op een c. Ik moet dat ook eens proberen!
Ook leuk:
Afbeelding
spell68 schreef:
22-10-2018 21:00
Ik weet het al. Ik zeg niks, maar het begint met Biefstuk en eindigt op een c. Ik moet dat ook eens proberen!
Is echt lekker!
snug schreef:
22-10-2018 20:57
Adventures are so much more precious than money or power. Make every day count, make every day an adventure. Leave the past behind, enjoy what lies in wait.
Daar zit meer balans/symmetrie in.
Ik ben absoluut geen dichteres, maar die eerste zin vind ik er nog niet helemaal bij passen qua structuur/ritme.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij correct.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wel een beetje een open deur, maar het kan nooit kwaad om het nog eens te zeggen. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
so much dearer… zou ook kunnen
spell68 schreef:
22-10-2018 21:00
Ik weet het al. Ik zeg niks, maar het begint met Biefstuk en eindigt op een c. Ik moet dat ook eens proberen!
Nu kan ik best goed puzzelen, maar deze snap ik niet. :cry:
Steak = States? Unites States?
Engels vriendje met de naam Beef Cee?

Uitlegje? PB-tje?
kintsugi schreef:
22-10-2018 21:01
Ook leuk:
Afbeelding
Tomorrowland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven