bruiloft regelen! Wat zijn jullie do's en don'ts?

26-10-2018 11:48 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik ga volgend jaar trouwen, en ben benieuwd wat, terugblikkend, jullie tips zijn om te doen of te laten.
Kan van alles zijn! Locatie, gastenlijst, planning qua reserveringen of uitgaves, de maand waarin je trouwde, noem het maar op.

Had je achteraf iets anders aangepakt, of juist heel blij met een keuze waar je over twijfelde? Schrijf het hier :hello:
Alle reacties Link kopieren
lees ff het verschrikkelijke bruiloften topic. daar word je wijzer van!

belangrijkste dat ik daar geleerd heb: geen partners uitsluiten
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Ook al vond iedereen het raar, blij dat ik met mijn man zijn pak uit ben wezen zoeken. We wilden dat we er voor elkaar ook héél mooi uitzagen die dag, en bij elkaar kleurden. Dus samen zijn pak gekocht. Heb er bijna ruzie over gehad met zijn tante omdat ze het belachelijk vond, maar was onze keuze! En dat geldt sowieso voor jullie trouwdag: jullie dag, jullie keuzes (waar dan ook weer consequenties aan kunnen hangen, dat wel)
Gefeliciteerd! Ik denk dat je heel veel tips haalt uit het topic 'afschuwelijke bruiloften en andere partijen' op de 'overig' pijler. Ook hilarisch om te lezen trouwens.

Veel plezier met de voorbereidingen!

overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... sages/3125
Alle reacties Link kopieren
Wat ik laatst ergens las, vond ik zelf wel een goede, vraag of alle gasten hun telefoon niet willen gebruiken die dag. Vaak staan er al foto's van het bruidspaar online, en hebben de gasten van het feest s avonds het al gezien.
Bovendien worden er door de fotograaf genoeg foto's gemaakt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Niet je gasten met een gat op de dag overlaten waarin ze het zelf maar moeten uitzoeken. TENZIJ het alleen voor het diner is en er gezellige restaurantjes in overvloed in de buurt zijn.

Uitgezonderd collega's, niet mensen zonder partner uitnodigen

Zorg voor voldoende eten en drinken.

(Besloten) Facebookpagina aanmaken waar gasten hun foto's kunnen delen. Zo kan er gedeeld worden, maar alleen tussen mensen die erbij waren. En je hebt gelijk alle spontane foto's bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Zie ook dit topic voor inspiratie: relaties/trouwen-in-2018-2019/list_messages/399185 (en kom gerust meeschrijven als je dat wilt)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat leuk!

Mijn tip: Geen dingen doen die je zelf eigenlijk niet ziet zitten of waar je je niet lekker bij voelt. Of je nu een megafeest wil met koetsen en witte paarden en een prinsessenjurk of met z'n tweetjes op een berg elkaar een ring om de vinger schuiven; het is jullie feestje en dat moet bij jullie passen. Daar moet je je gewoon fijn bij voelen!

Wat je ook kiest, er is altijd iemand anders die het zelf anders zou hebben gedaan. En dat is hartstikke oke.

De ergste bruiloften vind ik die waar de vrouwen maanden van te voren serieus enorme stress hebben inclusief heftige ruzies hebben met partner over iets idioot als een boeket op tafel.
Als je gelukkig wordt van de mooiste bloemen op tafel prima, maar op zo'n manier door je voorbereidingen gaan lijkt me vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de enige "do" eigenlijk: de juiste man :)
En dat is gelukt.
Wij zijn destijds begonnen met een bezoek aan een beurs. Dan doe jr ideeën op maar zie je ook wat je niet wilt. Populaire locaties zijn soms al een jaar vantevoren volgeboekt, zeker op vrijdagen tussen mei en september, en een jurk heeft een levertijd van 4-5 maanden, wel iets om rekening mee te houden.
Geen rare kledingeisen aan gasten, waardoor je hen op kosten jaagt. Als je dan al een dresscode doet, houdt het dan ruim genoeg voor interpretatie, zodat het allemaal een beetje portemonnee-sensitief is naar je gasten.
houdt het zo goedkoop en simpel mogelijk...
Alle reacties Link kopieren
Het is aardig voor je daggasten als het in het weekend is, anders moeten ze allemaal een vrije dag nemen. En geen partners uitsluiten inderdaad.
Oh ja, nog een: bedenk bij de kosten van het huwelijk dat de kosten van een scheiding nog veel hoger zijn. Investeer liever in een goed huwelijk dan in een goede bruiloft. En vergeet de notaris niet.
Alle reacties Link kopieren
Verdiep je samen niet alleen in de dag en de jurk en het feest maar bovenal ook goed in jullie huwelijkscontract. Bespreek wat daar in staat, wat er niet in staat en wat je er in wilt hebben. Niet alleen voor nu, maar ook met oog op de toekomst.
Zorg ervoor dat je alles kunt betalen. Ik ken best wat mensen die een schuld hebben overgehouden aan hun bruiloft. Is niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Doe vooral wat jullie zelf willen. Laat je niks aanpraten door zussen, ouders, vriendinnen of wie dan ook. Doe wat jullie willen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Niet teveel geld er aan uitgeven.
Al die overdreven opsmuk voegt weing toe aan de dag.

Denk goed na over je gastenlijst.
Veel gasten betekent veel aandacht verdelen op de dag, en druk.
Klein gezelschap is intiemer en je beleefd het meer met je gasten.
Je wordt anders echt geleefd op je dag als je een overvloed aan mensen om je heen hebt.

Alles waar bruids- voor staat is minstens drie keer zo duur.
Ben kritisch in waar je echt waarde aan hecht en wat eigenlijk niet zo nodig is.


Ik heb onze bruiloft van a tot z met een paar vriendinnen zelf geregeld.
Is geen pro aan te pas gekomen.
Kleine bruiloft met 60 mensen, vintage stijl en de sfeer van een tuinfeest op een intieme prachtige lokatie.
Het enige wat ik achteraf anders gedaan zou hebben is een deel van het eten regelen uitbesteden.
Daar heeft achteraf veel werk in gezeten.
Don't: de bruiloft.

Do's: realiseren dat het huwelijk een contract is en die goed lezen voor je het tekent.

En als je per se een feestje wil: Zorg goed voor je gasten. Geen dresscodes en kleurthema's. Geen gaten in de dag en goed eten. Geen gezeur over wel of niet kinderen, geen foto's gaan maken en je gasten uren zichzelf laten vermaken.

Wees een goede gastvrouw/man. Het gaat om het feestgevoel en niet om eventuele bridezillagedoetjes.
Alle reacties Link kopieren
Doen: wat jullie willen.
Niet doen: wat anderen vinden dat jullie moeten
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Vooral doen wat JULLIE blij maakt. Jullie dag en niet die van familie.
broadway schreef:
26-10-2018 11:53
lees ff het verschrikkelijke bruiloften topic. daar word je wijzer van!
Da's een goeie tip.

Nog een tip: neem een wedding planner.
Dat klinkt duur, maar je bespaart jezelf stress en geregel.
Bovendien kent ze goede en voordelige locaties e.d., waardoor je juist weer geld bespaart.
Ik ken wel een goede wedding planner. (Nee, ik ben het niet zelf.)
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

In mei 2019 ga ik met mijn vriend eindelijk trouwen. Na lang zitten wachten op het aanzoek, is die er dan uiteindelijk gekomen. Ik ben onwijs blij en gelukkig.

Echter, ben ik nu alles al aan het regelen, omdat het de mooiste dag uit mijn leven moet worden. Ik ben dan ook erg perfectionistisch ingesteld. Ik heb voor jullie een vraag waar ik al een tijdje mee rond loop.

Op het feest dat we geven, willen we iets extra´s doen. Wij dachten aan een goede dj, een foto booth of een kraampje met eten (patatkraam of iets dergelijks).

Welke van deze drie ideeën zouden jullie kiezen of hebben jullie nog andere ideeën?

Groetjes, Jolanda
poldervrouw schreef:
26-10-2018 13:01
Vooral doen wat JULLIE blij maakt. Jullie dag en niet die van familie.
Met één uitzondering: áls je mensen uitnodigt, zorg dan ook een beetje voor ze.
Heb net een voorbeeld in het afschuwelijke bruiloftentopic geplaatst van iets wat ik niet erg doordacht vond.
JollyRider schreef:
26-10-2018 13:00
Doen: wat jullie willen.
Niet doen: wat anderen vinden dat jullie moeten
Helemaal mee eens! Jullie bruiloft. Doe het op jullie manier.
Willen jullie er veel geld aan uitgeven of niet, dat is iets wat jullie bepalen en niet anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven