Help mij...wie-wat is dit?

28-10-2018 23:30 32 berichten
Ik ben op zoek naar een cartoon, reclamemannetje, iets in een lesprogramma voor kinderen...ik heb geen idee. Ik ken iemand en als ik hem zie moet ik aan dat mannetje denken. In mijn herinnering is het een zwevend hoofd. Met een mooie lange krulsnor en een bril. Rommelig haar, een hoedje, maar dat weet ik niet zeker. En hij lacht. Ik weet het, weinig info, maar wie weet kunnen jullie helpen. Ik wil graag slapen vanavond ☺
anoniem_54958 wijzigde dit bericht op 28-10-2018 23:50
1.91% gewijzigd
enig idee van hoe lang geleden?
Wat is een brul? :blond:
Alle reacties Link kopieren
Niet de Kerstman?
Een bril. Denk niet langer als 10 jaar geleden. Is ruim, ik weet het. Ik neig steeds meer naar iets uit een lesprogramma, iets leerzaams op tv.
Alle reacties Link kopieren
Het monopoly mannetje...?
Alle reacties Link kopieren
Pringles logo?
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
28-10-2018 23:51
Een bril. Denk niet langer als 10 jaar geleden. Is ruim, ik weet het. Ik neig steeds meer naar iets uit een lesprogramma, iets leerzaams op tv.
.
Is het niet die "helpanimatie" in Word? Ik kan me herinneren dat daar ook zo'n brilmannetje voor werd gebruikt. Is ook al behoorlijk lang geleden.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Alixane schreef:
28-10-2018 23:59
.
Is het niet die "helpanimatie" in Word? Ik kan me herinneren dat daar ook zo'n brilmannetje voor werd gebruikt. Is ook al behoorlijk lang geleden.
Dat was die irritante paperclip (met een bril inderdaad) :evil:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Office assistant heette dat. Je had een paperclip, een tovenaar of een einstein mannetje
Alle reacties Link kopieren
De Microsoft office assistent. Clippit heette de paperclip, je had ook nog een tovenaar (merlijn), een stuiterende smiley, een hond, een kat, een aardbol, een robot.... maar volgens mij geen man met een hoed en een brilletje!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Lambik?
Of dat mannetje dat altijd voorkomt in de pink panter cartoons?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wat je bedoeld, zie hem zo voor me..het was op tv, bij een kinderprogramma volgens mij. (Willem wever achtig iets?) Het doetme ook denken aan mijn oefenrekenmachine, little professor van texas instruments. Die begon heel hard te knikken als je het antwoord goed had ingetoetst volgens mij..
lizenlotte schreef:
29-10-2018 07:30
Ik weet wat je bedoeld, zie hem zo voor me..het was op tv, bij een kinderprogramma volgens mij. (Willem wever achtig iets?) Het doetme ook denken aan mijn oefenrekenmachine, little professor van texas instruments. Die begon heel hard te knikken als je het antwoord goed had ingetoetst volgens mij..
Ja idd! Volgens mij deed hij ook knikken. Oh echt frustrerend dit 😣.

Bovenstaande bedoel ik allemaal niet. Bedankt i.i.g. voor het meedenken ☺
anoniem_54958 wijzigde dit bericht op 29-10-2018 08:43
3.41% gewijzigd
Anders dan je beschrijft, maar ik moest aan Megabrein denken:
https://www.deviantart.com/silvolf/art/ ... -333643853
missjackson schreef:
29-10-2018 08:32
Anders dan je beschrijft, maar ik moest aan Megabrein denken:
https://www.deviantart.com/silvolf/art/ ... -333643853
Dit is het zeker niet. Mannetje heeft echt een mooie krulsnor.
Was er ook een vogel bij steeds? Zo'n raaf?
Oudewijzeuil schreef:
29-10-2018 10:36
Was er ook een vogel bij steeds? Zo'n raaf?
Niet dat ik zo weet.
Of iemand van de muppets???
Ik denk dat het een raadsel zal blijven. Soms denk ik dat ik het weet maar dan is het toch niet. Misschien heb ik het zelfs wel eens op een product gezien...hersenen kunnen raar werken. Nu veranderd het steeds in mijn hoofd. Dus ik leg me er maar bij neer.
Bedankt voor het meedenken.

(Al blijft het gevoel dat ik het idd. ken uit iets educatiefs.)
Alle reacties Link kopieren
Is het Dr. Know?
Van de film A.I.

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=x0QkgAuEPbk
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Em1985 schreef:
29-10-2018 12:05
Is het Dr. Know?
Van de film A.I.

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=x0QkgAuEPbk

Ja, daar dacht ik ook meteen aan, was hem net aan het zoeken!
Nee ook niet 😔. In mijn beleving is het ook bestaande uit alleen zwarte lijnen. Misschien toch het monopolymannetje. Heb nog even gekeken. Dat ik dat een keer op tv heb gezien. Is wel zonder bril. Misschien moet ik maar gewoon denken dat deze het is. Wel zo makkelijk. Én die persoon lijkt er op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven