Stoppen met roken

29-10-2018 20:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii!

Ik ga donderdag stoppen met roken, ik wil er echt heel graag vanaf! Maar ik zie er zo ontzettend tegen op. Iedereen in mijn omgeving rookt, wat het al weer extra moeilijk maakt. Heeft iemand tips zodat ik het vol ga houden?. Ik sta er wel 100% achter! Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee :P
Alle reacties Link kopieren
Wat mij heel erg geholpen heeft is om toch maar even de eerste week/ twee weken de mensen die roken maar even niet te zien. Wij zijn toen even niet op stap gegaan want alle vrienden rookten toen nog ( nu 17 jaar later hebben we nog maar een klein aantal rokers in de omgeving).
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
29-10-2018 20:31
Wat mij heel erg geholpen heeft is om toch maar even de eerste week/ twee weken de mensen die roken maar even niet te zien. Wij zijn toen even niet op stap gegaan want alle vrienden rookten toen nog ( nu 17 jaar later hebben we nog maar een klein aantal rokers in de omgeving).
Jaa dat is gelijk mijn probleem, mijn moeder broer oma vrienden iedereen rookt. En bij mijn oma en moeder kom ik elke dag! Omdat ik mantelzorger ben voor mijn oma en zij rookt ook 😬
Lastig he nu bijna 15 jaar geleden gestopt, ben er nog steeds trots op.
Van te voren een datum afgesproken met mezelf en nooit meer gerookt.
Zorgen dat je niets in huis heb, gewoon alles weggooien zodat je niet in de verleiding komt. Probeer ergens steun te vinden op het internet of in je omgeving.
Verder sterkte er mee.
Alle reacties Link kopieren
Waarom donderdag. stop gewoon nu. !!!!
Maak het niet te groot.doe het gewoon.
Ben als extreem zware roker 19 jaar geleden van de een op de andere dag gestopt.
En nog altijd superblij dat ik van die vieze stinksigaretten af ben.
De mens is niet geschapen om te roken
Anders had ie wel n schoorsteentje op zijn kop.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
dolfje schreef:
29-10-2018 20:31
Wat mij heel erg geholpen heeft is om toch maar even de eerste week/ twee weken de mensen die roken maar even niet te zien. Wij zijn toen even niet op stap gegaan want alle vrienden rookten toen nog ( nu 17 jaar later hebben we nog maar een klein aantal rokers in de omgeving).
Ik ben juist meteen vanaf dag één tussen de rokers gaan staan. Bij mijn 'oude' rokersclubje op het werk zeg maar, in mijn privé rookte al niemand meer. En tegen iedereen gezegd dat ik was gestopt met roken en als ik ging zeuren om een sigaret echt niets te geven. Zo heeft iedereen zijn eigen manieren denk ik. Verder schijnt het verlangen naar een sigaret maar een paar seconden te duren (al lijkt het een eeuwigheid), dus gedachten verzetten heeft mij goed geholpen. Met de app Cessation Nation kun je ook allemaal leuke staatjes bijhouden en spelletjes doen om je zin naar een sigaret te doorbreken. Succes in ieder geval, de eerste stap is gezet! Je kunt het!
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
29-10-2018 21:03
Waarom donderdag. stop gewoon nu. !!!!
Maak het niet te groot.doe het gewoon.
Ben als extreem zware roker 19 jaar geleden van de een op de andere dag gestopt.
En nog altijd superblij dat ik van die vieze stinksigaretten af ben.
De mens is niet geschapen om te roken
Anders had ie wel n schoorsteentje op zijn kop.


Daarom gaat het TO ook niet lukken, met al die dwaze "ja op een dag in de toekomst ga ik stoppen!" verhaaltjes
chrisjoh schreef:
29-10-2018 21:03
Waarom donderdag. stop gewoon nu. !!!!
Maak het niet te groot.doe het gewoon.
Ben als extreem zware roker 19 jaar geleden van de een op de andere dag gestopt.
En nog altijd superblij dat ik van die vieze stinksigaretten af ben.
De mens is niet geschapen om te roken
Anders had ie wel n schoorsteentje op zijn kop.
Knap, ik ook, 1,5 jaar geleden en ik vind het nog steeds stikmoeilijk.
TO, gewoon doen. Woensdagavond alle sigaretten die je nog in huis hebt door het water halen en weggooien.
Hou jezelf lekker bezig.
Bedenk goed waarom je wil roken op de momenten dat je heel graag wil roken.
Haal een zak suikervrij drop.
Louiselovess schreef:
29-10-2018 20:45
Jaa dat is gelijk mijn probleem, mijn moeder broer oma vrienden iedereen rookt. En bij mijn oma en moeder kom ik elke dag! Omdat ik mantelzorger ben voor mijn oma en zij rookt ook 😬
Vraag of ze even niet willen roken als jij er bent. Ik kan me niet voorstellen dat ze je niet willen helpen!
Alle reacties Link kopieren
Wat als je uitrekent hoeveel geld je nu aan roken uitgeeft en dat bedrag op de dag dat je stopt met roken direct aan iets leuks uitgeeft? Dan is er geen geld meer om sigaretten te kopen! En dat doe je vervolgens iedere maand totdat je echt afgekickt bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app Quit Buddy op mn telefoon gezet. Die houdt bij hoeveel geld je uitspaart.... bizar om te zien hoe snel het bedrag op loopt.

Wel heb ik de eerste periode een e sigaret gebruikt en nicotine afgebouwd naar uiteindelijk 0%. Als je een tijdje op 0% zit laat je dat ding steeds vaker links liggen tot je ineens een dag hebt waarbij je savonds ineens bedenkt dat je hem nog helemaal niet heb gepakt!
prinsesconsuelabananahamock schreef:
29-10-2018 21:49
Ik heb de app Quit Buddy op mn telefoon gezet. Die houdt bij hoeveel geld je uitspaart.... bizar om te zien hoe snel het bedrag op loopt.

Wel heb ik de eerste periode een e sigaret gebruikt en nicotine afgebouwd naar uiteindelijk 0%. Als je een tijdje op 0% zit laat je dat ding steeds vaker links liggen tot je ineens een dag hebt waarbij je savonds ineens bedenkt dat je hem nog helemaal niet heb gepakt!
Dat werkte bij mij juist helemaal niet. Het was niet het gevoel over mijn longen wat ik zo miste en doordat k toch buiten stond bij de rokers was het juist weer heel makkelijk overstappen op sigaretten.

Helemaal niet naar buiten is echt het beste :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ben 5 jaar geleden gestopt,nooit meer gerookt.
Maar wel gedampt met een elektrische sigaret.
Niet echt gestopt dus, maar wel een stuk gezonder.
En heel belangrijk geen stress van gehad,en dat was
voor mij heel belangrijk, anders had ik het nooit gered.
Sara9876 schreef:
29-10-2018 21:37
Wat als je uitrekent hoeveel geld je nu aan roken uitgeeft en dat bedrag op de dag dat je stopt met roken direct aan iets leuks uitgeeft?
Zelf niet-roker zeker?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
29-10-2018 21:29
Vraag of ze even niet willen roken als jij er bent. Ik kan me niet voorstellen dat ze je niet willen helpen!
Nou! Dit had ik nooit verwacht!, mijn oma gaat ook stoppen donderdag! Maakt het misschien makkelijker!
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor je L.L.maar je moet het zelf doen. en niet als oma het niet lukt .jij er ook maar een op gaat steken. Net als in mijn familie er n echtpaar is.die samen al tig x gestopt zijn ,en steeds weer, ach het is zo gezellig .dat ene sigaretje.wat maakt het toch uit.
Nee stoppen is stoppen .ook geen trekje. Heb ik ook nooit gedurfd.
Sterkte ermee .en je kunt het.ook al rookt iedereen .jij wil toch stoppen?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
De roker an sich wordt echt een paria en dat is een van de redenen dat ik stoppen wil. Ik rook nu nog elektrisch en heb goede hoop dat het zo gaat lukken. Alleen het geld al dat het scheelt na 1 maand.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
30-10-2018 10:32
De roker an sich wordt echt een paria en dat is een van de redenen dat ik stoppen wil. Ik rook nu nog elektrisch en heb goede hoop dat het zo gaat lukken. Alleen het geld al dat het scheelt na 1 maand.
En dat is de reden dat ik zo blij ben dat ik er af ben. dat je amper meer durft te zeggen dat je rookt .maar dat ruikt iedereen toch wel 😡
In het begin kocht ik nog wel eens iets extra.s van het geld. Maar daar ben ik intussen mee gestopt .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het de vorige x ook elektrisch geprobeerd, maar door dat had ik nog meer zin om " echt " te roken. Dus deze keer doe ik het cold turkey! Kijk zo op tegen de " afkick ". Ik rook ook opzich niet zo extreem lang maar 6jaar. Dus ik hoop echt dat het gaat meevallen 😬😬

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven