Kerstgezeik

01-11-2018 11:31 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, nog een kleine 2 maanden en het kerstgezeik is al begonnen. Heb nooit veel met kerst gehad en na 2 saaie kerstjaren gehad te hebben heb ik er dit jaar voor gekozen om geen kerst te vieren. Gewoon lekker thuis in m'n kloffie, beetje kerstfilms kijken, Netflixen en waar ik op dat moment dan ook zin in heb.
Ik heb tegen m'n familie gezegd dat ik dit jaar een jaartje over sla. Nou, dat is dus blijkbaar niet de bedoeling. Het wordt me niet in dank af genomen. Ik ben een einzelganger, waarom moet ik me nou afzonderen, we zien elkaar al bijna nooit meer enz enz. Voel ik me toch weer schuldig en begin ik te twijfelen. Is het dan echt zo vreemd om geen kerst te willen vieren?
Nee. Lekker laten zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag je doen wat je wil. Doe het zelf ook op jouw manier (als ik niet werk) en het bevalt me prima. Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je iets anders wil.

Los van saai, wat staat je tegen? Misschien zie je ergens een compromis, mocht je schuldgevoel en twijfel de overhand nemen.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Ja. Het is je familie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
01-11-2018 11:36
Ja. Het is je familie.
Waarom maakt dat uit?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Mooi laten zeuren. Dat waait wel over.
Madeliefjees schreef:
01-11-2018 11:36
Ja. Het is je familie.
O dan is het ineens leuk ofzo omdat je dezelfde afkomst hebt? Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Het stomme is trouwens dat de grootste zeur vroeger zelf nooit aan kerst deed. (omdat ze het een stom commercieel feest vindt)
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant voel ik me schuldig omdat hun nu maar met 4 zijn ipv 6 maar aan de andere kant hoe meer je tegen me zeur hoe meer ik op m'n achterste poten ga staan. Jammer dat ik dat stemmetje nooit uit m'n hoofd krijg of ik toch niet verkeerd bezig ben
Alle reacties Link kopieren
Bij aanhoudend gezeik zeggen dat je een singlesreis geboekt heb naar rundumhause en echt niet kan. Iets met een buitenkansje enzo.

Wat een gezeik zeg.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had beter een smoes kunnen verzinnen dat ik met m'n vriend een paar daagjes weg ga. Had een hoop gezeur gescheeld maar van het liegen ben ik ook niet. En als het uitkomt heb je een groter probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je familie hebt die graag de kerst met je willen doorbrengen.

Er zijn genoeg eenzame mensen die geen familie of vrienden hebben waar ze gezellig kerst mee kunnen vieren of die wel familie en vrienden hebben maar daar op dat moment niet welkom zijn omdat ze het willen vieren met hun eigen gezin.

Alsof in je eentje op de bank hangen niet saai is. Er zijn ook nog genoeg andere dagen in het jaar dat je dat kunt doen.

Als he de kerst met je familie vorig jaar saai vond dan moet je meer I teresse in ze tonen. Wie weet wat voor interessante gesprekken daar nog uit voort komen.

Heb je echt niets met ze te bepraten stel dan voor om met zijn allen te gaan wandelen / spelletjes te doen / kerstliedjes te zingen.

Of je kan altijd nog voorstellen om daar met zijn allen op de bank te hangen en kerstfilms te kijken. Dan doe je het zelfde als je thuis zou doen.
je kunt niet een uurtje heen?

of alleen koffie
of eten?
Je bent niet verkeerd bezig. Het is prima om voor jezelf te kiezen. Dat mag gewoon. Anderen kunnen het daar niet mee eens zijn en hebben ook moeite om dat te accepteren en zullen proberen om je over te halen om toch te doen wat zij willen. Sommige mensen kunnen daar heel ver in gaan. Gewoon blijven volhouden. Niet jezelf laten verleiden om in discussie te gaan, maar gewoon je standpunt blijven herhalen: jij wilt dit jaar graag lekker thuis kerst vieren.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat is niet vreemd. Als je het echt niet wilt ga je niet.
Stel anders zelf een familie-afspraak voor, als je ze wél wilt zien, tenminste.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er op dat het onderliggende probleem vooral is dat jullie elkaar al bijna nooit zien? Ik kan me indenken dat kerst dan meer betekenis heeft dan als je de deur al plat loopt bij elkaar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen 1 kerstdag met familie en eentje thuis. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
01-11-2018 11:43
Aan de ene kant voel ik me schuldig omdat hun nu maar met 4 zijn ipv 6 maar aan de andere kant hoe meer je tegen me zeur hoe meer ik op m'n achterste poten ga staan. Jammer dat ik dat stemmetje nooit uit m'n hoofd krijg of ik toch niet verkeerd bezig ben
Dat stemmetje is van de Kerstgeest.
Without music life would be a mistake.
Earth without art is just.... Eh?

There is no love that is not an echo.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
01-11-2018 11:45
Alsof in je eentje op de bank hangen niet saai is. Er zijn ook nog genoeg andere dagen in het jaar dat je dat kunt doen.

En er zijn net zoveel andere dagen dat je bij je familie op bezoek kunt gaan. Zonder dat je je moet volvreten en het als een verplichting voelt.
sugarmiss schreef:
01-11-2018 11:45
Wees blij dat je familie hebt die graag de kerst met je willen doorbrengen.

Er zijn genoeg eenzame mensen die geen familie of vrienden hebben waar ze gezellig kerst mee kunnen vieren of die wel familie en vrienden hebben maar daar op dat moment niet welkom zijn omdat ze het willen vieren met hun eigen gezin.

Alsof in je eentje op de bank hangen niet saai is. Er zijn ook nog genoeg andere dagen in het jaar dat je dat kunt doen.

Als he de kerst met je familie vorig jaar saai vond dan moet je meer I teresse in ze tonen. Wie weet wat voor interessante gesprekken daar nog uit voort komen.

Heb je echt niets met ze te bepraten stel dan voor om met zijn allen te gaan wandelen / spelletjes te doen / kerstliedjes te zingen.

Of je kan altijd nog voorstellen om daar met zijn allen op de bank te hangen en kerstfilms te kijken. Dan doe je het zelfde als je thuis zou doen.

Wat een kulverhaal.

Dus omdat anderen geen familie hebben moet TO verlicht blij zijn en een feest vieren waar ze geen trek aan heeft, Hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
01-11-2018 11:43
Aan de ene kant voel ik me schuldig omdat hun nu maar met 4 zijn ipv 6 maar aan de andere kant hoe meer je tegen me zeur hoe meer ik op m'n achterste poten ga staan. Jammer dat ik dat stemmetje nooit uit m'n hoofd krijg of ik toch niet verkeerd bezig ben
Met vier ipv zes is wat mij betreft geen reden je schuldig te voelen.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
01-11-2018 11:47
Ik zou zeggen 1 kerstdag met familie en eentje thuis. Probleem opgelost.
Ik werk in belgie dus heb maar 1 kerstdag
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
01-11-2018 11:46
Je bent niet verkeerd bezig. Het is prima om voor jezelf te kiezen.
Maar dan ook niet zeuren dat er dan niemand voor je is als je eens hulp nodig hebt of wel behoefte aan gezelschap en die mensen er dan niet voor je willen zijn omdat ze op dat moment ook voor zich zelf kiezen.

Je hoeft niet je hele l even te laten bepalen door anderen maar je hoeft je ook niet egoïstisch te gedragen.

Het moge duidelijk zijn kerst is belangrijk voor mij en blijkbaar voor jouw familie ook.
sugarmiss schreef:
01-11-2018 11:51
Maar dan ook niet zeuren dat er dan niemand voor je is als je eens hulp nodig hebt of wel behoefte aan gezelschap en die mensen er dan niet voor je willen zijn omdat ze op dat moment ook voor zich zelf kiezen.

Je hoeft niet je hele l even te laten bepalen door anderen maar je hoeft je ook niet egoïstisch te gedragen.

Het moge duidelijk zijn kerst is belangrijk voor mij en blijkbaar voor jouw familie ook.
Waarom zo manipulatief? Wil je nou echt dat je familie bij je is omdat jij ze chanteert?
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 01-11-2018 11:54
5.98% gewijzigd
snorriemorrie schreef:
01-11-2018 11:46
Je bent niet verkeerd bezig. Het is prima om voor jezelf te kiezen. Dat mag gewoon. Anderen kunnen het daar niet mee eens zijn en hebben ook moeite om dat te accepteren en zullen proberen om je over te halen om toch te doen wat zij willen. Sommige mensen kunnen daar heel ver in gaan. Gewoon blijven volhouden. Niet jezelf laten verleiden om in discussie te gaan, maar gewoon je standpunt blijven herhalen: jij wilt dit jaar graag lekker thuis kerst vieren.
en het is ook niet verkeerd om eens toe te geven en een ander te plezieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven