Het Restaurant irritatie/gekke verhalen toppic

03-11-2018 23:30 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat irriteert jouw echt in het restaurant of wat zijn de vreemdste dingen die jullie overkomen zijn tijdens het uiteten gaat.
Van associale klanten, tot de meeste verkeerder serveerster/serveerder, tot een volwassenen die de boel onderkotst in een restaurant
Ik zal maar aftrappen:

-laatst uit eten geweest bij een sushi restaurant erg gezellig, rekening gevraagd en maar wachten en wachten. Ik liep maar naar de kassa om te betalen. Wat bleek. Waren de rekening vergeten en er was maar een kassa . Dus wachten op de groep voor ons(wij wachtte al een half uur op de rekening) is het zo'n groep dames die voor 1000 euro gegeten hadden. Leuk oke, maar die gingen ook nog echt een voor een afrekenen en tot in details aantoe het afgaan en het waren zo'n 30 dames. Jezus christus. Snap dat je miss niet in een keer 1000 euro heb maar door dat gedoe( ik heb geen 2 water op discussie) maar uit eindelijk hebben wij met vele andere klanten een half uur kunnen wachten in de rij. Jezus christus. En dan boos worden op ons omdat we vragen of we even tussendoor mochten en maar gewoon moesten wachten tot hun klaar waren met discuseren wie dat watertje had opgedronken

Nu jullie
Alle reacties Link kopieren
Het enige waar ik mr, af en toe, aan irriteer, is het niet goed kunnen bereiden/ op kunnen dienen, van een goede Irish Coffee als afsluiter.....misschien ben ik te kritisch...
Alle reacties Link kopieren
Laatst ergens met 2 vriendinnen gegeten. We kregen een tafeltje achterin het restaurant, naast de deur van de speelkamer. De overige gasten bleken voor 80% bij een groot gezelschap te horen waarvan de kinderen letterlijk al schreeuwend door het restaurant renden. De gehele familie deed alsof ze gek waren en lieten de kinderen lekker schreeuwen. Wij zijn uiteindelijk in de serre gaan zitten om nog een beetje rustig te kunnen eten en met elkaar te kunnen praten (en elkaar dus ook te verstaan). De bediening heeft nog meerdere malen gevraagd om een lager volume maar zelfs dat werd genegeerd. Erg asociaal.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
In de catogorie vreemd personeel :

Mijn partner is chefkok. Op zijn eerste werkdag op een nieuwe werplek , ging zijn nieuwe baas zijn vrouw vreemd met een klant op het terras ! En met een vrouw. ( baas is een man )

Vrouw is er regelmatig dus de vaste klanten weten wie ze is.

Ik heb partner de tip gegeven om zich er vooral niet mee te bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
krijsende kinderen die rondlopen als een gekeeld speenvarken en de ouders die dan niet ingrijpen, want ja we zijn toch ook kind geweest en mijn kind schoon kind.
Alle reacties Link kopieren
Paar weken geleden met mijn familie uit eten geweest. 1 persoon kreeg ipv haar voorgerecht haar hoofdgerecht, daarna kreeg iedereen zijn hoofdgerecht behalve 2 mensen, de patat voor de kinderen is nooit gekomen evenals hun drinken, ik kreeg mijn drinken zonder glas 2 x om een glas gevraagd maar niet gekregen, mijn man wou een 2de hoofdgerecht die is niet gekomen, de helft had geen bestek, dessert kregen alleen de kinderen en wij pas na 3x vragen. En bovendien was het ook nog eens loeiduur en niet lekker. Ze hebben ons wel korting gegeven maar daar komen we in elk geval nooit meer.

En afgelopen zomer uit eten geweest voor mijn verjaardag naar een restaurant waar wij heel vaak komen. Alleen was het 37 graden op mijn verjaardag en ik heb daar voedselvergiftiging opgelopen. Oh wat was ik ellendig zeg, we waren expres met het openbaar vervoer gegaan maar ik was lijkbleek, helemaal aan het zweten en overgeven tot ik er bij neer viel dus maar een taxi gebeld. Achteraf zei het restaurant dat ze eigenlijk hadden moeten sluiten omdat hun koeling de hitte ook niet meer trok en een volledige vergoeding gekregen en nog een keertje daar gratis eten maar weet niet of ik er nog heenga.
Alle reacties Link kopieren
Ik irriteer me aan bedienend personeel die niet weet hoe het moet. Rechts in, links uit. Niet een glas met je vette vingers boven aan het glas vastpakken. Die hun dienblad tegen hun borst klemmen en dan vooroverbuigen om een drankje neer te zetten, zwaai het plateau uit!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden van de week gereserveerd in een eetcafé. We kwamen binnen, tig tafeltjes leeg en wat tafeltjes met een bordje ‘gereserveerd’.
Niemand kwam naar ons toe, dus maar gewoon gaan zitten aan een tafeltje voor 2 met zo’n bordje.

Dame kwam bestelling opnemen. Een andere ober hield ons van een afstandje goed in de gaten. Of het allemaal wel goed ging. Hij bleef maar kijken. Uiteindelijk vroegen we aan de serveerster of er een ander tafeltje was, want we zaten op de tocht. Ja hoor, een heel leuk en knus tafeltje. In een hoekje van de zaak, rete ongezellig, met je neus naar de muur, weinig licht.

Kwam die oplettende ober plots naar ons toe: ‘had u dit besproken met de serveerster?’ Uhm ja... zij begeleidde ons naar deze tafel... ‘Oh sorry, zou u een tafeltje op willen schuiven, want er heeft iemand gebeld die speciaal dit tafeltje heeft gereserveerd.’
Vonden wij geen probleem.

Komt er echt nog geen twee minuten later een ouder echtpaar binnen. Zij worden door die ober naar dat tafeltje gewezen. Vrouw: ‘Ach, wat een gezellig hoekje, wat een ontzettend leuk tafeltje’
Man: ‘Nou meneer, heeft u niet een ander tafeltje? Ik vind dit erg ongezellig’

Oftewel, dat hele fucking tafeltje was helemaal niet gereserveerd en die ober had gewoon een soort van drang om de hele boel te bepalen. Mafkees.
Mijn ex eet al jaren en jaren geen vlees, en op een goeie dag moest ie uit eten met zijn werk. En ja, een vegetarische hap kon daar ook prima worden geregeld, volgens de organisatoren. Affijn, daar zat exlief dus, in afwachting van zijn vegetarische hap, en daar kwam het hoor. Een bord vol geraspte wortels, gedrenkt in azijn, en dat was het dan. En nog raar opkijken ook dat hij ervoor bedankte :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
03-11-2018 23:39
Het enige waar ik mr, af en toe, aan irriteer, is het niet goed kunnen bereiden/ op kunnen dienen, van een goede Irish Coffee als afsluiter.....misschien ben ik te kritisch...
ik heb dat een keer andersom gehoord van een vriend die het meemaakte.
Klant bestelt Irish coffee. Ober haalt het, vlak bij de klant stoot ober ergens tegenaan, of er gebeurt in ieder geval iets waardoor de lagen koffie en room door elkaar lopen. Ober terug om nieuwe te halen, zet prima coffee neer. eerste wat klant doet, lepeltje pakken en roeren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lady*Voldemort schreef:
04-11-2018 00:00
Mijn ex eet al jaren en jaren geen vlees, en op een goeie dag moest ie uit eten met zijn werk. En ja, een vegetarische hap kon daar ook prima worden geregeld, volgens de organisatoren. Affijn, daar zat exlief dus, in afwachting van zijn vegetarische hap, en daar kwam het hoor. Een bord vol geraspte wortels, gedrenkt in azijn, en dat was het dan. En nog raar opkijken ook dat hij ervoor bedankte :rofl:
Haha! Wanneer was dit? 1972? Vroeger moest je het ook altijd met een omelet doen als vegetariër.
Laatst met een vriendin in een luxe (en duur) restaurant gegeten.
Waar ik me rot aan geërgerd hen was de slechte bediening. Zo liepen er 5 (en allemaal de andere kant opkijken) en zo was er helemaal niemand.

Ik heb zelf een horecaopleiding gevolgd (vroegah) en heb geleerd om altijd zichtbaar te zijn en alert op de gasten

Verder kon 1 dame van de bediening niet normaal praten. Net of ze niet durfde ofzo van dat fluisterdere gepiep.
De luidruchtige tafel met 8 personen achter ons maakte het helemaal lastig om haar te verstaan.

En hele knieperige glaasjes wijn. Als ik €5 voor een glas wijn betaal wil ik wel graag een normale maat. Niet anderhalve slok.
Nitflex schreef:
04-11-2018 00:10
Haha! Wanneer was dit? 1972? Vroeger moest je het ook altijd met een omelet doen als vegetariër.
Nee joh, ergens begin nullies denk ik, en in Amsterdam ook nog, waar het op dat moment piepte van de lekkere vegetarische eettentjes @(

Wij vermoedden dat het ging om een vleesminnende kok met een pesthekel aan vegetariërs, die met een sjekkie aan de lip in de keuken stond te mopperen op weer zo'n konijn en dat ie dat kutkonijn wel eens wat konijnenvoer zou bezorgen, of zoiets :proud:

Maar inderdaad, in de jaren zeventig en tachtig moest je het altijd doen met een omelet of een gepaneerde plak kaas, met van die smakeloze diepvriesgroenten ernaast of een bord kale sla.

Ik heb in Duitsland trouwens eens de lekkerste omelet ter wereld gegeten, gemaakt door een oud omaatje van 85 of zo die nog nooit gehoord had van vegetariërs maar ze wilde best wat in elkaar draaien en toen kwam ze aan met een omelet met bospaddenstoelen, we hebben er nog net onze vingers niet bij opgevreten. Dus dat kan ook nog.
Oh en €4,50 voor een 'waterarrangement'.
Flikker op. Het was kraanwater in hervulbare flessen.
Pipistrello schreef:
04-11-2018 00:24
Oh en €4,50 voor een 'waterarrangement'.
Flikker op. Het was kraanwater in hervulbare flessen.
Jezus.

Die gasten had ik hun arrangement hoogstpersoonlijk over hun kop uitgegoten.
Lady*Voldemort schreef:
04-11-2018 00:36
Jezus.

Die gasten had ik hun arrangement hoogstpersoonlijk over hun kop uitgegoten.

Dat was me te duur helaas.
Zet vooral op de kaart wat je mensen serveert.

Als je geen Martini in huis hebt, doe dan niet alsof je het wel hebt en serveer iets totaal anders.

Ik wil best iets anders bestellen - omdat de voorraad op is of omdat je je kaart in geen 15 jaar hebt aangepast - maar ga er niet vanuit dat mensen vanzelf wel zullen opdrinken wat je hen voor de neus zet.


Eindeloos op rekeningen moeten wachten is ook mijn specialiteit.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 04-11-2018 00:56
8.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
04-11-2018 00:55
Zet vooral op de kaart wat je mensen serveert.

Als je geen Martini in huis hebt, doe dan niet alsof je het wel hebt en serveer iets totaal anders.

Ik wil best iets anders bestellen - omdat de voorraad op is of omdat je je kaart in geen 15 jaar hebt aangepast - maar ga er niet vanuit dat mensen vanzelf wel zullen opdrinken wat je hen voor de neus zet.
En ga het niet ontkennen dat je je klanten B merken voorzet ipv A merken, het verschil is duidelijk te proeven.’
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de horeca dus genoeg bijzondere gasten meegemaakt :).

Wat me bijgebleven is onder andere:
- ik werkte in een redelijk sjiek restaurant van een 5 sterren hotel. Sjiek stel komt eten op het terras, vrouw lijkt al aangeschoten, maar ok, kan ook gewoon haar gedrag zijn. Flesje wit bij het voorgerecht, flesje rood bij het hoofdgerecht, dessertwijn bij het dessert, bij de koffie kotst ze zo de hele tafel eronder. Ze legt haar linnen servet over de kots en het stel gaat verder alsof er niets gebeurd was :cry:. Het sijpelde tussen de planken van de tafel heen. Op haar knieën. We hebben discreet de rekening gegeven, gevraagd of ze medische hulp nodig had, nee er was niks aan de hand. Toen maar gevraagd het terras te verlaten. Met emmers water de tafel schoongespoeld en daarna van het terras gehaald. Bah bah bah. En hoe het stel ermee omging, niet beschaamd, alsof het normaal was.

- bijzonder: de man die op zijn al hoge restaurantrekening van rond de 1000 voor 2, gewoon het dubbele aan fooi gaf o_o.

- irritatie als gast: net zoals boarn dat men niet weet hoe het hoort.

- irritatie als ik werk: gasten (meestal Amerikanen) die niet weten hoe je je bestek neerlegt als je uitgegeten bent. En maar loeren op dat bord of ze klaar zijn met eten of nog aan het eten zijn. En dan is men óf geïrriteerd dat je te snel uithaalt, terwijl het bestek op standje klaar ligt, óf ze zijn geïrriteerd dat het te lang duurt, terwijl het lijkt alsof ze nog aan het eten zijn.

Irritatie als ik werk: 1 tafel in je hele restaurant is niet opgedekt/gebruikt/vies en 30 tafels netjes klaar en opgedekt en gasten gaan juist aan díé tafel zitten. Meestal Nederlanders. Dan kan je weer beter die Amerikaanse gasten hebben die netjes wachten tot ze geplaceerd worden.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Overigens ... Zuur tomatenwater dat vissoep moet voorstellen is zuur tomatenwater.
Ga dat niet ontkennen en kom niet af met "dit is vers gemaakt".

Afgelopen zomer in een restaurantje gaan eten op vakantie.

Vissoep als voorgerecht terug naar de keuken gestuurd omdat ik gok dat het gewoon getomateerd water was, dat onding verre van vis had gezien en de boel ook nog es zuur was.
(Man ook laten proeven en het was echt overduidelijk.)

Uiteraard klopte dat niet, dixit de ober en "werd er elke dag verse vissoep gemaakt". "Hij zag die zelf gemaakt worden."
Ter plekke proeven wou ie uiteraard niet.


Intussen weet ik van 3 andere mensen die in die tent hebben gegeten dat ook zij hun zure vissoep zonder vis hebben teruggestuurd.

En dan te zeggen dat we in "de visserplaats der visserplaatsen" zaten.

Dat die soep zuur is kunnen ze overigens niets aan doen. Shit happens.
Dat die soep blijkbaar elke dag zuur is, er 0 vis-smaak in zit, ze staalhard blijven liegen én dan nog volle pot aanrekenen is wat anders.


Soep betaald, maar naar hun fooi konden ze toch echt fluiten.
Alle reacties Link kopieren
Een karaf water die volgens de ober 10 euro kostte. Want de karaf werd gevuld met 5 flesjes Spa water, maar we kregen wel 2 euro korting.
Toen we aangaven dat gewoon kraanwater prima was reageerde de ober met "we hebben geen kraan". :rofl:
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
neweve schreef:
04-11-2018 01:46
Een karaf water die volgens de ober 10 euro kostte. Want de karaf werd gevuld met 5 flesjes Spa water, maar we kregen wel 2 euro korting.
Toen we aangaven dat gewoon kraanwater prima was reageerde de ober met "we hebben geen kraan". :rofl:
:HA:

Dus de afwas besteden ze uit en de kok moet zijn handen ook maar wassen met fleswater ?
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst met mijn vriend uit eten. Het was mijn verjaardag en hij had het restaurant uitgezocht. Voorafgaand aan het voorgerecht hadden we een broodmandje besteld. Na +- 45 min was het broodmandje er nog steeds niet, dus wij checkten bij de serveerster of onze bestelling goed was doorgekomen. Een paar minuten laten rent de bedrijfsleider met een enorm verhit hoofd naar ons toe en vraagt "hebben jullie soms haast?!" Nou nee, maar we wilden voorkomen dat dat broodmandje samen met ons voorgerecht op tafel zou komen staan. Bovendien moet zo'n mandje toch binnen 10 minuten wel gereed zijn?
We waren in ieder geval stomverbaasd over zijn geirriteerde vraag. Zijn er daarna ook nooit meer naartoe geweest.
- Slechte en ongeïnteresseerde bediening
- In een restaurant was de saté echt niet lekker. Ik geef dat door aan de ober zegt hij doodleuk: "Ja, dat kan kloppen. We horen dat vaker van klanten". Euh, zou je dat gerecht dan niet van de kaart halen?! De andere gerechten waren echt prima.
- Heel lang moeten wachten tot het eten gereserveerd wordt.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 04-11-2018 07:30
9.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laatst met vriendinnen gegeten en ober was volgens mij mentaal niet helemaal honderd. In ieder geval, de communicatie ging nogal moeizaam. Hij kwam aan onze tafel en vroeg, jullie hebben mij nodig? Uh ja wij willen wat eten? Na een lange stilte, willen jullie dan een menukaart? En of hij ons mocht indekken (bestek neerleggen).

Maar goed na te hebben aangegeven wat we wilden eten (3x 3 gangen menu) zei hij dat hij een briefje ging pakken om het op te schrijven waarna we het nogmaals moesten herhalen.

Als klap op de vuurpijl moest ik hem 3 keer verbeteren omdat ik de biefstuk wilde en hij maar varkenshaas bleef zeggen. En wat krijg ik, uiteraard de varkenshaas en geen biestuk 😭. Ik heb het maar gelaten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven