Het "goede verhalen over restaurants"-topic

04-11-2018 09:52 58 berichten
Heb je iets geweldigs meegemaakt in een restaurant? Bediening top, eten fantastisch? Deel het hier!
Mijn ouders wonen in Brabant. En op fiets afstand zit daar sinds twee jaar het restaurant SAMEN. Een jong stel als eigenaar die er echt hun hart en ziel inleggen. Als resultaat, heel lekker eten, een goede bediening, een sfeervolle zaak en dat voor een leuke prijs. Als we bij mijn ouders zijn gaan we daar regelmatig lunchen of eten.
Alle reacties Link kopieren
Eten bij Bord’eau (bij l’Europe) in Amsterdam. Fantastisch eten, fantastische bediening, echt een groot feest.

Wat me vooral erg goed beviel was dat je je totaal op je gemak kan voelen, gastvrijheid staat voorop. Niet stijf, geen aanstellerij.
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 04-11-2018 10:03
43.93% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Was met toen dreumes van net 1 in restaurant met schoonouders. Dreumes zat in gooi en smijtfase. Restaurant had vloerbedekking. Was een slecht plan natuurlijk maar dat bedachten we ons pas halverwege. De bediening verzekerde ons dat het allemaal geen probleem was. Maakten apart eten voor kind. Maar dat was wel de laatste keer dat ik met zo'n leeftijd uit eten ga in een duurder restaurant :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Een restaurant in Amsterdam (met het motto iedereen is welkom, er is voor iedereen pllek).

Familieleden van mij kwamen daar binnen, en stonden er een beetje prompverloren bij, personeel ving ze liefdevol op, vertelde veel informatie over de lokatie.

Ook het eten geweldig. Broodje met wild.

En de prijs, ook goed. Voor 6 consumpties en 3 broodjes, 34 euro. Zo niet Amsterdams, terwijl we over de hele stad konden uitkijken.
Toen ik nog een puberende, chagrijnige vegetariër was, moest ik eens met familie naar zo'n standaardplattelandsbuffetrestaurant. Ik had me al neergelegd bij een avond friet en sla, toen de kok me vroeg waarom ik niets anders at. "Ik eet geen vlees" zei ik, norsig. "Mijn dochter ook niet" zei de kok. Een kwartier later tikte de beste man me op mijn schouder. Ik kreeg een schitterend opgemaakt bord met allerlei heerlijks, zonder enige kosten daaraan verbonden. Dat was heel erg lief.
Alle reacties Link kopieren
:woa:
COtweepuntnul schreef:
04-11-2018 10:01
Was met toen dreumes van net 1 in restaurant met schoonouders. Dreumes zat in gooi en smijtfase. Restaurant had vloerbedekking. Was een slecht plan natuurlijk maar dat bedachten we ons pas halverwege. De bediening verzekerde ons dat het allemaal geen probleem was. Maakten apart eten voor kind. Maar dat was wel de laatste keer dat ik met zo'n leeftijd uit eten ga in een duurder restaurant :hihi:
Dat je het sowieso in je hoofd haalt om, naar welk restaurant dan ook, met een kind te gaan eten waarvan je weet dat de kans groot is dat die gaat smijten en gooien met t eten. Fijn voor de medegasten.
Je mag er wel mee naar een minder duur restaurant? Omdat?
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
puck-en-hans schreef:
04-11-2018 10:20
:woa:
Dat je het sowieso in je hoofd haalt om, naar welk restaurant dan ook, met een kind te gaan eten waarvan je weet dat de kans groot is dat die gaat smijten en gooien met t eten. Fijn voor de medegasten.
Je mag er wel mee naar een minder duur restaurant? Omdat?
Oh, wie bepaalt dat ik dat niet mag dan?
Alle reacties Link kopieren
Ah, van positieve verhalen wordt het nu al gezeik. Zo kennen we het vivaforum weer :flirting:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
04-11-2018 10:25
Ah, van positieve verhalen wordt het nu al gezeik. Zo kennen we het vivaforum weer :flirting:
Ik ben wel een beetje onder de indruk van de snelheid ervan.

Maar ja, ik had ook kunnen weten dat je met je kinderen pas in de buurt van een restaurant mag komen als ze een goed gesprek over de filosofie kunnen voeren. Shame on me.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
04-11-2018 10:21
Oh, wie bepaalt dat ik dat niet mag dan?
Omdat je jezelf daarmee belangrijker vindt dan de rest van de gasten. Want hè, die moeten t maar goed vinden dat zij volgegooid worden door dat schattige kind van de buren. Ik vind (ja een mening) dat je jezelf gedraagt in een openbare gelegenheid en daarbij hoort ook dat je rekening houdt met de andere gasten. En als je weet dat je kind in de gooi en smijtfase is, dat je je dan bedenkt dat t misschien verstandig is dan niet met je kind te gaan eten in een restaurant maar te wachten tot die fase weer voorbij is.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
04-11-2018 10:27
Ik ben wel een beetje onder de indruk van de snelheid ervan.

Maar ja, ik had ook kunnen weten dat je met je kinderen pas in de buurt van een restaurant mag komen als ze een goed gesprek over de filosofie kunnen voeren. Shame on me.
Tsss, je weet toch!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
mac donalds. altijd snel en je krijgt altijd hetzelfde
puck-en-hans schreef:
04-11-2018 10:27
Omdat je jezelf daarmee belangrijker vindt dan de rest van de gasten. Want hè, die moeten t maar goed vinden dat zij volgegooid worden door dat schattige kind van de buren. Ik vind (ja een mening) dat je jezelf gedraagt in een openbare gelegenheid en daarbij hoort ook dat je rekening houdt met de andere gasten. En als je weet dat je kind in de gooi en smijtfase is, dat je je dan bedenkt dat t misschien verstandig is dan niet met je kind te gaan eten in een restaurant maar te wachten tot die fase weer voorbij is.
Tja, helaas bedachten we dat pas halverwege.
Nou, klaar maar weer.

Toen ik een nog kleiner meisje was, was ik zo gek op de saus van een bepaald restaurant, dat de kok speciaal voor ons een tupperwarebak vol kwam brengen, voor mee naar huis.
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
04-11-2018 10:27
Omdat je jezelf daarmee belangrijker vindt dan de rest van de gasten. Want hè, die moeten t maar goed vinden dat zij volgegooid worden door dat schattige kind van de buren. Ik vind (ja een mening) dat je jezelf gedraagt in een openbare gelegenheid en daarbij hoort ook dat je rekening houdt met de andere gasten. En als je weet dat je kind in de gooi en smijtfase is, dat je je dan bedenkt dat t misschien verstandig is dan niet met je kind te gaan eten in een restaurant maar te wachten tot die fase weer voorbij is.
Vind je bijvoorbeeld ook dat je op een forum rekening met anderen moet houden, of mag je jezelf daar wel belangrijker vinden en je off-topic mening over anderen mag uitbraken? Ik ven gewoon benieuwd naar de exacte betekenis van wat je zegt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
04-11-2018 10:00
Eten bij Bord’eau (bij l’Europe) in Amsterdam. Fantastisch eten, fantastische bediening, echt een groot feest.

Wat me vooral erg goed beviel was dat je je totaal op je gemak kan voelen, gastvrijheid staat voorop. Niet stijf, geen aanstellerij.
Oh ja, heerlijk is dat. Heb hetzelfde met de basaal in den haag. Fantastisch daar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kinderen heel leuk maar soms ook vervelend. En dat is normaal, geen een kind is altijd leuk.
Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is als een kind loopt te gooien, schreeuwen etc tijdens een etentje. Of ik me er aan stoor ligt ook aan de reactie van de ouders. Als die alles maar toelaten zonder op te treden zou ik er wel iets van zeggen.
als er kinderen in het restaurant zijn dan ga ik weer. Ik kom daar voor mijn ontspanning
je mag ook niet met je huisdieren naar binnen, waarom dan wel met een kind, of erger nog: baby
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-11-2018 10:34
als er kinderen in het restaurant zijn dan ga ik weer. Ik kom daar voor mijn ontspanning
In de McDonalds? Dat is wel een uitdaging :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
S-Meds schreef:
04-11-2018 10:34
als er kinderen in het restaurant zijn dan ga ik weer. Ik kom daar voor mijn ontspanning
Snap ik. Meestal gaan ze ook niet mee. Maar bij het eetcafé om de hoek of de plaatselijke pizzeria waar veel kinderen komen durf ik het wel aan. En af en toe per ongeluk bij een wat duurder restaurant waarbij je denkt "moet lukken als we kind goed in de gaten houden". Tja soms niet dus.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
04-11-2018 10:25
Ah, van positieve verhalen wordt het nu al gezeik. Zo kennen we het vivaforum weer :flirting:
Ik zag dit topic al een snelle dood sterven, maar gelukkig komt het goed.
het enige voordeel van kinderen in je restaurant is dat je je man niet meer kan verstaan.
SjaanRoeispaan schreef:
04-11-2018 10:37
Ik zag dit topic al een snelle dood sterven, maar gelukkig komt het goed.
:mrgreen: leave it to the vivaforum
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 04-11-2018 10:40
0.26% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven