Kerst leuk maken voor jezelf

04-11-2018 10:49 104 berichten
Zijn hier forummers die de feestdagen alleen doorbrengen? En hoe maak je dat gezellig voor jezelf? Dit jaar kan ik eigenlijk nergens terecht met kerst, de paar vrienden die ik heb zijn weg in de kerstvakantie en zodoende ben ik dus op mezelf aangewezen.
Iemand nog tips of ideeën om het toch een beetje leuk te maken voor mezelf?
Alle reacties Link kopieren
Boompje, flesje drank, wat mis je dan nog?
Pizza, mooi boek?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je normaal leuk om te doen als het geen kerst is?
Boek een reis, doe of het zondag is, neem een abo op Netflix of wordt vrijwilliger bij het verzorgingstehuis, dakloze opvang... en zo is er vast nog heel veel te bedenken.
Ik kijk graag Netflix, gamen dat soort dingen die ik normaal op een vrije dag.
Zijn hier meer mensen die met kerst alleen zijn? Ik lees voornamelijk topics van mensen die geen zin hebben om kerst met bepaalde familieleden te vieren. Hier is het andersom.
Lord*Voldemort schreef:
04-11-2018 10:54
Ik kijk graag Netflix, gamen dat soort dingen die ik normaal op een vrije dag.
Nou Viola de perfecte invulling, doe dan wat je leuk vindt.
Wat je met meerdere mensen doet, kan ook vaak alleen, behalve spelletjes misschien. Ik heb een keer een gourmet geleend en heb lekker met mezelf vleesjes zitten eten. Muziekje op de achtergrond, boompje aan, kaarsjes aan. In de avond lekker kerstfilms kijken, wie doet je wat?

Tweede kerstdag uitslapen, broodjes uit de oven, alles op het gemakje. 's Middags als het weer het toelaat een lekkere wandeling maken. En daarna met een hapje, een drankje en nog meer kerstfilms of leuke series de dag afmaken. Kaarsjes aan, makkelijke kleding, lekker onder een kleedje. Imo een perfecte kerst.
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 04-11-2018 10:57
0.00% gewijzigd
Bij AH haal ik van die maaltijdonderdelen die alleen nog maar in de oven hoeven. Lekker wijntje erbij. En dan de hele dag niets doen eigenlijk, leuke kerstfilms kijken. Het ziet ernaar uit dat ik dit jaar geen van de kerstdagen alleen ben. Daar baal ik dan wel weer een beetje van.
In je comfortabele kleding op de bank hangen en lekker netflixen met hapjes en gluhwein en ondertussen topics lezen van al die mensen met een enorm gestresst kerstprogramma bij vervelende schoonfamilie.
Als het weer het toe laat een lekkere wandeling maken
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-11-2018 11:00
In je comfortabele kleding op de bank hangen en lekker netflixen met hapjes en gluhwein en ondertussen topics lezen van al die mensen met een enorm gestresst kerstprogramma bij vervelende schoonfamilie.
Dit! En 2e kerstdag gewoon werken.
Come fly with me on a jetplane
Ik drink geen alcohol.
Maar ik lees al veel goede ideeën.
Een reis boeken gaat het niet worden want ik heb alleen die twee dagen vrij.
Gourmetten in je eentje klinkt ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso naar de bioscoop gaan.
We should have each other with cream.
Lekker onderuitgezakt films kijken. Tussendoor een frisse wandeling en wat ook leuk is, uit een ingewikkeld kookboek iets heel lekkers maken voor jezelf en dan met kaars op de gezellig gedekte tafel, een wijntje heerlijk thuis uit eten gaan.
Forummen. Naar de bios.

Bij de Appie verkopen ze Merlotdruivensap, ziet eruit als wijn en is heerlijk zoetfris en is alcoholvrij.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 04-11-2018 11:09
16.80% gewijzigd
Ik (single) breng meestal 1 kerstdag zonder familie door. Meestal ga ik de 24e naar mijn ouders en blijf daar logeren. Op 1e kerstdag komen dan mijn zus en haar gezin. Dan brunchen en dineren we samen. Tussendoor wandelen en spelletjes. Heel gezellig! Soms komen ze 2e kerstdag. Mijn ouders zijn gelukkig flexibel daarin.

De afgelopen jaren ga ik meestal op 2e kerstdag wandelen, hardlopen of crossfitten. Vorig jaar was de crossfit-box 's ochends open en hadden we een leuke training en een lunch daarna. Verder: lekker koken voor 2 dagen, een mooi boek lezen, mooie film of serie kijken.
Een dag zoals de andere vrije dagen/weekenden.

Lekker uitslapen, beetje in huis rondrommelen, wasje draaien, tv kijken, laptop op schoot, en omdat het een feestdag is, wat lekkers voor jezelf koken/halen. Eventueel bij mooi weer even lekker naar buiten. Ik vind het heerlijk en afgezien van een korte middag familiebezoek, vind ik het heerlijk om verder geen verplichtingen te hebben/ aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een luxe vrije dag van maken. Lekker naar de sauna, want daar word ik altijd blij van (wel ver van te voren reserveren), ik zou mezelf een nieuw boek cadeau doen ( of een ereader) en naar de bioscoop gaan.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 04-11-2018 11:15
4.37% gewijzigd
Ik ga in m'n pyjama kerstfilms kijken met een pizza
Lord*Voldemort schreef:
04-11-2018 10:56
Zijn hier meer mensen die met kerst alleen zijn? Ik lees voornamelijk topics van mensen die geen zin hebben om kerst met bepaalde familieleden te vieren. Hier is het andersom.
Hoe bedoel je andersom? Bepaalde familieleden hebben geen zin om kerst met jou te vieren? o_o
elske1975 schreef:
04-11-2018 11:09
Ik (single) breng meestal 1 kerstdag zonder familie door. Meestal ga ik de 24e naar mijn ouders en blijf daar logeren. Op 1e kerstdag komen dan mijn zus en haar gezin. Dan brunchen en dineren we samen. Tussendoor wandelen en spelletjes. Heel gezellig! Soms komen ze 2e kerstdag. Mijn ouders zijn gelukkig flexibel daarin.

De afgelopen jaren ga ik meestal op 2e kerstdag wandelen, hardlopen of crossfitten. Vorig jaar was de crossfit-box 's ochends open en hadden we een leuke training en een lunch daarna. Verder: lekker koken voor 2 dagen, een mooi boek lezen, mooie film of serie kijken.
Ik heb geen familie waar ik heen kan, en dat is ook een beetje het probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk om met de kerst vrij te zijn van verplichtingen. Mijn familie is heel klein en bezoek ik regelmatig, de kerstdagen zijn al jarenlang lekker voor mij alleen, is een soort ritueel geworden inmiddels. Hier ook lekker uitslapen, in huis rommelen of wat klussen, tv kijken, in bad, lezen, bij mooi weer wat in de tuin doen, forummen, etc.
's Avonds kook ik uitgebreid voor mezelf, glas wijn erbij, wat lekkers bij de koffie. Ik maak mijn eigen feestje :) Voor mijn gevoel vaak nog tekort tijd om alles te doen wat ik wil. Ik word er gelukkig en ontspannen van om op deze manier de kerstdagen door te brengen.
Probeer het gewoon eens TO, misschien valt het je wel ontzettend mee en wil je nooit meer wat anders.
...
redbulletje schreef:
04-11-2018 11:00
In je comfortabele kleding op de bank hangen en lekker netflixen met hapjes en gluhwein en ondertussen topics lezen van al die mensen met een enorm gestresst kerstprogramma bij vervelende schoonfamilie.


:-D
Mijn ene familielid laat haar lievelingseten bezorgen, koopt voor tussendoor wat luxe hapjes.
En dus dit.
PhoebeBananahammock schreef:
04-11-2018 11:15
Hoe bedoel je andersom? Bepaalde familieleden hebben geen zin om kerst met jou te vieren? o_o
Geen idee, ik heb mijn familie al sinds mijn 12e niet meer gezien.
Lord*Voldemort schreef:
04-11-2018 11:20
Geen idee, ik heb mijn familie al sinds mijn 12e niet meer gezien.
Toen overleed de mater familia, althans, zo ging het bij mij, op mijn tiende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven