Zoveel stress niet weten wat te doen

05-11-2018 18:15 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond!

Om een heel lang verhaal kort te maken, ik kom elke maand 100'- tekort doordat ik een uitkering heb. Ik ga in januari weer naar school. Ik heb zelf niet gekozen voor een uitkering door omstandigheden kwam ik er in terecht. Ik zit al een jaar bij de kredietbank om overal uit te komen, maar vandaag heb ik alles goed nagekeken, en er is een schuld ontstaan bij eneco van 190'- mijn telefoon abbo is niet betaald. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik doe zo mijn best om alles goed te laten verlopen, waar oude zorgen verdwijnen komen er weer nieuwe voor terug. Ik word er zoooo ontzettend moe van! Ik zit gewoon met mijn handen in het haar door alles wat er speelt, als het zo doorgaat moet ik mijn huis opzeggen 😭 heeft er toevallig iemand tips wat ik nog kan doen? Ik heb morgen wel een gesprek met mijn jobcoach van de sociale dienst.

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Neem een krantenwijk.
Ga zwart poetsen bij bejaarden.
Alle reacties Link kopieren
Verkoop spullen op marktplaats?
Don't cry, buy a bag and move on.
100 euro per maand is te doen, dat heb je zo met een bijbaantje. Wel ontzettend rot voor je dat je in deze situatie zit nu.
Alle reacties Link kopieren
Extra werken, of is dat nou een heel raar idee?
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
05-11-2018 18:58
Extra werken, of is dat nou een heel raar idee?
Nee dat is zeker geen raar idee, maar als ik 200'- verdien gaat dat weer van mijn uitkering af. Dus ik blijf hangen op die 946 euro per maand. Daarom ga ik ook weer in januari naar school zodat ik gewoon bij een bedrijf kan gaan werken met diploma, en een hoger inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Geenspatienodig schreef:
05-11-2018 19:00
Nee dat is zeker geen raar idee, maar als ik 200'- verdien gaat dat weer van mijn uitkering af. Dus ik blijf hangen op die 946 euro per maand. Daarom ga ik ook weer in januari naar school zodat ik gewoon bij een bedrijf kan gaan werken met diploma, en een hoger inkomen.
Kranten bezorgen.
Daarover wordt meestal geen belasting betaald, omdat het om stukwerk gaat.
miedo schreef:
05-11-2018 19:02
Kranten bezorgen.
Daarover wordt meestal geen belasting betaald, omdat het om stukwerk gaat.
Maar moet je gewoon opgeven en wordt gekort op je bijstand!
miedo schreef:
05-11-2018 19:02
Kranten bezorgen.
Daarover wordt meestal geen belasting betaald, omdat het om stukwerk gaat.
En je moet ook gewoon aangifte doen over je krantenwijk. Zeker als je nog een ander inkomen hebt, betaal je ook gewoon belasting.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal mijn schoonmaakster 50 euro per week. Zwart werken is uiteraard enorm verwerpelijk, maar je huis moeten opzeggen en in de schulden raken kost de maatschappij meer. Ik zou een schoonmaakadres zoeken. Marktplaats bijvoorbeeld, genoeg vraag en jezelf aanbieden werkt vast ook goed. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
05-11-2018 18:55
100 euro per maand is te doen, dat heb je zo met een bijbaantje. Wel ontzettend rot voor je dat je in deze situatie zit nu.
Ik had 3 weken geleden een gesprek met de kredietbank, als alles betaald was hield ik 26'- over. En een paar dagen daarna zag ik dat mijn huurtoeslag van 233'- naar 166'- is gegaan. Dus nu blijft er in principe helemaal niks meer over..
Alle reacties Link kopieren
Het verschil is inderdaad niet groot dus dat valt te overbruggen, mits je actief bezig blijft om het verschil te verkleinen/niet te vergroten.
- neem contact op met Eneco en je anno om een betaalregeling te treffen. Bedrijven hebben liever dat je zelf proactief bent dan dat ze een incassobureau moeten inschakelen (en dan lopen de kosten voor jou alleen maar op). PS als je Eneco toch aan de lijn hebt, soms krijg je korting als je dreigt met overstappen.
- neem contact op met de belastingsdienst/toeslagen, als je inkomen en je huur gelijk is gebleven waarom gaat de toeslag omlaag?
- heb je alle reislagen waar je (eventueel) recht op hebt, zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen?
- is de voedselbank een optie?
- welke abonnementen heb je die opgezegd kunnen worden denk aan: netflix, extra tv kanalen (tv), tijdschriften, doorlopende reisverzekering, sportschool.
- kan je mobiele abonnement goedkoper of je huistelefoon abbo opgezegd?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Geenspatienodig schreef:
05-11-2018 20:06
Ik had 3 weken geleden een gesprek met de kredietbank, als alles betaald was hield ik 26'- over. En een paar dagen daarna zag ik dat mijn huurtoeslag van 233'- naar 166'- is gegaan. Dus nu blijft er in principe helemaal niks meer over..
Bel even met de belastingdienst, mogelijk rekenen ze met een te hoog inkomen gebaseerd op vorig jaar.

En vraag eventueel voor de komende 8 weken devoedselbank aan.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
05-11-2018 20:18
Het verschil is inderdaad niet groot dus dat valt te overbruggen, mits je actief bezig blijft om het verschil te verkleinen/niet te vergroten.
- neem contact op met Eneco en je anno om een betaalregeling te treffen. Bedrijven hebben liever dat je zelf proactief bent dan dat ze een incassobureau moeten inschakelen (en dan lopen de kosten voor jou alleen maar op). PS als je Eneco toch aan de lijn hebt, soms krijg je korting als je dreigt met overstappen.
- neem contact op met de belastingsdienst/toeslagen, als je inkomen en je huur gelijk is gebleven waarom gaat de toeslag omlaag?
- heb je alle reislagen waar je (eventueel) recht op hebt, zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen?
- is de voedselbank een optie?
- welke abonnementen heb je die opgezegd kunnen worden denk aan: netflix, extra tv kanalen (tv), tijdschriften, doorlopende reisverzekering, sportschool.
- kan je mobiele abonnement goedkoper of je huistelefoon abbo opgezegd?
Ja dat is het hele probleem, ik mag zelf geen betalingsregelingen treffen omdat hun daarvoor zijn🙄, met de belastingdienst heb ik contact gehad met de vraag waarom mijn huurtoeslag ineens lager was, toen kreeg ik als antwoord " we hebben het berekend op je inkomen en het blijft nu zoals het nu is" dus daar valt ook niks aan te veranderen meer. Kwijtscheldingen heb ik aangevraagd inderdaad! Daar moet ik nog een brief over ontvangen. Wat betreft abonnementen ik deel Netflix met mijn moeder haha! En mijn telefoon abbo kan pas in juli omlaag omdat dan mijn 2 jaar voorbij zijn!, ik heb inderdaad recht op voedselbank werd mij gezegd door de kredietbank, maar ik vind dat meer iets voor gezinnen en mensen die echt helemaal niks hebben. Ik kan altijd nog terecht bij mijn oma en moeder😬
Je komt iig wel over alsof je goed bezig bent om dingen te regelen en uit de problemen te komen.
Laat dit inderdaad ook aan je schuldeisers merken om hogere (en onnodige) kosten te voorkomen. Als je je goede wil laat zien (en die heb je zoals je hier wel overkomt), is er meestal wel begrip. Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
05-11-2018 22:31
Je komt iig wel over alsof je goed bezig bent om dingen te regelen en uit de problemen te komen.
Laat dit inderdaad ook aan je schuldeisers merken om hogere (en onnodige) kosten te voorkomen. Als je je goede wil laat zien (en die heb je zoals je hier wel overkomt), is er meestal wel begrip. Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
Jaa ik doe ook super hard mijn best om alles op orde te krijgen. Ik ben 23 😬 en ik schaam me ook heel erg voor mijn situatie!
Kan je oma of moeder niet vragen om zwart wat bij te springen en in ruil daarvoor klusjes te doen? Ik heb vroeger een tijd mijn vaders kantoor gepoetst en in ruil daarvoor betaalde hij de verzekering en wegbelasting van mijn auto. Ik kwam net rond door werk waar ik een auto voor nodig had maar die kon ik dan net weer niet betalen.
Op kinderen passen heb ik ook wel gedaan. Kan dat? Honden uitlaten?
Ben je niet in staat om te werken of wat is de reden dat je niet gewoon werkt maar in de bijstand zit?
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
06-11-2018 07:03
Kan je oma of moeder niet vragen om zwart wat bij te springen en in ruil daarvoor klusjes te doen? Ik heb vroeger een tijd mijn vaders kantoor gepoetst en in ruil daarvoor betaalde hij de verzekering en wegbelasting van mijn auto. Ik kwam net rond door werk waar ik een auto voor nodig had maar die kon ik dan net weer niet betalen.
Op kinderen passen heb ik ook wel gedaan. Kan dat? Honden uitlaten?
Ben je niet in staat om te werken of wat is de reden dat je niet gewoon werkt maar in de bijstand zit?
Ik heb altijd gewerkt, maar mijn contract werd niet verlengd dus toen ben ik in de bijstand beland. Ik help mijn oma sowieso al de hele dag met klusjes in huis boodschappen doen etc. Geld wil ik hier niet voor vragen omdat zij een klein AOWtje heeft en een hele hoge huur.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag je van de sociale dienst wel een vergoeding voor vrijwilligerswerk houden (tot 95 euro per maand) Dus je zou tussenschoolse opvang kunnen doen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Jouw oma is the root of all evil, laat haar betalen.
Damned if I don’t

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven