Roken na verstandskies trekken

08-11-2018 12:02 31 berichten
Hi forummers,

Even een vraag voor de rokers; hebben jullie gewoon gerookt nadat je je verstandskies had laten trekken? Ik heb dat namelijk net laten doen en vroeg me af wanneer het weer kon. Ta heeft er niks over gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies.. stel het zo lang mogelijk uit. De wond geneest dan minder snel en je hebt kans op ontstekingen.
Mijn tandarts zei dus achteraf dat het eigelijk 3 dagen niet mocht.
Alle reacties Link kopieren
Nee wel nasi gegeten, dat raad ik ook af O_O
Alle reacties Link kopieren
moi moment om gewoon te stoppen met roken.

verder eens met Lolinleven
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Goed moment om te stoppen toch?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
MissMaran schreef:
08-11-2018 12:09
Nee wel nasi gegeten, dat raad ik ook af O_O
Dat heb ik bij mijn vorige 2 verstandskiezen ook gedaan, idd een afrader :rofl:


3 dagen hou ik echt niet vol, maar misschien is het idd een goed moment om te stoppen
Kaakchirurg zei tegen mij 24 uur geen alcohol en niet roken.
(ik rook niet en drink nauwelijks dus mij maakte het niet uit maar hij zei het wel echt expliciet)
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
08-11-2018 12:09
Nee wel nasi gegeten, dat raad ik ook af O_O
Of sushi :lol:
Was ook niet de beste keus
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft tien jaar geleden zijn hele gebit laten trekken voor een kunstgebit, hij kwam binnen met zijn mond vol doekjes en het errs te dat ie deed was een pot bier open trekken en zijn zware shag roken.

Het bloed werd iets vloeibaarder maar verder kreeg ie er niks van hoor, ja een goed humeur..
Alle reacties Link kopieren
Misscleo schreef:
08-11-2018 12:14
Of sushi :lol:
Was ook niet de beste keus
Haha ieuwww
Ja, diezelfde dag nog, nadat de verdoving was uitgewerkt. Nergens last van gehad.
Ik heb ook gewoon gerookt na het trekken van mijn verstandskiezen (2 tegelijk). Zodra de deur van de praktijk achter me dichtviel eigenlijk want stress.

Ik zou het je niet aanraden maar goed.. rokers will be rokers..
Alle reacties Link kopieren
Alle 4 tegelijk laten trekken en diezelfde avond chili con carne gegeten en volop gerookt.

De rest van de week zwaar gestraft hiervoor. Auw.
Alle reacties Link kopieren
Ik rook nooit tijdens het trekken.
Ik rook sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Toen jaren geleden 2 verstandskiezen waren getrokken heb ik gewoon gerookt. Gevolg was dat het ging ontsteken en dat is echt smerig.

Paar weken geleden weer een verstandskies laten trekken. inmiddels ben ik al jaren gestopt met roken. Deze keer geen ontsteking gehad.
Ik heb 2 keer mijn verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg en daarna gelijk gerookt. Nergens last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
08-11-2018 12:34
Ik heb 2 keer mijn verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg en daarna gelijk gerookt. Nergens last van gehad.
Dat komt nog wel. Door te roken heb je een grote kans op longkanker en vaatvernauwing. wacht maar tot je geen 500 meter meer kunt lopen door de pijn in je benen.
Nemty schreef:
08-11-2018 12:11
Dat heb ik bij mijn vorige 2 verstandskiezen ook gedaan, idd een afrader :rofl:


3 dagen hou ik echt niet vol, maar misschien is het idd een goed moment om te stoppen
Dus je kan wel stoppen denk je, maar niet 3 dagen niet roken :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Mocht vijf dagen niet roken toen en dus ook niet gedaan.

stond in de brochure:(http://www.azturnhout.be/webfiles/inter ... tanden.pdf)
willem1959 schreef:
08-11-2018 12:37
Dat komt nog wel. Door te roken heb je een grote kans op longkanker en vaatvernauwing. wacht maar tot je geen 500 meter meer kunt lopen door de pijn in je benen.
Rokers hebben er wel last van, maar kunnen dat zelf nog niet zien al die schade aan de binnenkant van hun lijf.
Dat ze al met vieze tanden en een verlepte grauwe huid rondlopen hebben ze ook zelfs niet door. En dat ze een uur in de wind stinken ontgaat ze ook...
Monchu69 schreef:
08-11-2018 12:59
Rokers hebben er wel last van, maar kunnen dat zelf nog niet zien al die schade aan de binnenkant van hun lijf.
Dat ze al met vieze tanden en een verlepte grauwe huid rondlopen hebben ze ook zelfs niet door. En dat ze een uur in de wind stinken ontgaat ze ook...
Ja achja, gelukkig kan iedereen hun eigen keuzes maken toch.
Waarschijnlijk merkt de individuele roker niet zoveel van roken na zo'n ingreep, maar het is een feit dat roken de genezing nadelig beïnvloedt en complicaties in de hand werkt.
Sowieso is roken nadelig voor de gezondheid van je gebit en dan heb ik het nog niet eens over de rest van je lichaam.
Praat eens met je huisarts over hulp bij stoppen met roken. Als je dat wil hoef je dat namelijk niet alleen en op eigen kracht te doen. Voor alcohol- en drugsverslavingen vindt niemand het gek als je hulp krijgt, roken is een heel hardnekkige verslaving, hardnekkiger dan menig hard drug.
Meteen nadat ik de deur uitstapte natuurlijk. Na zoveel stress smaakte dat peukje prima.
*Kettricken* schreef:
08-11-2018 13:09
Meteen nadat ik de deur uitstapte natuurlijk. Na zoveel stress smaakte dat peukje prima.
Nou, ik heb ff gewacht tot de verdoving was uitgewerkt, vind roken heel lastig met zo'n "dikke" mond. Had jij daar geen last van dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het wel, daarna spoelen met zoutspoeling. Is het goed? Nee, natuurlijk niet. Zo lang je het beperkt en iets minder rookt gaat het goed. Bij mij ging het tijdens roken irriteren/prikkelen, dus dat merk je snel genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven