Het leed dat kadootjes geven heet

09-11-2018 17:16 101 berichten
Het nichtje van mijn man , komt elk jaar met een bierkado aan.
Nu hebben zowel mijn man als ik al enkele keren aangegeven dat hij liever geld krijgt om zelf wat te kopen , is 1x gebeurd , vervolgens gaf ze weer een bierkado.
Hier wordt het in de kelder gezet en als kado doorgegeven aan een ander.
Het hele gedoe begint mij echt te ergeren en was van plan aan te geven het kadootjes geven onder mekaar , af te schaffen.
Mijn man vind dat maar niks , maar ergert zich ook.
Om een punt te maken , gaven we haar man ook een bierkado en een plant voor haar , terwijl die ook liever geld hebben.
Dan presteren ze het op de verjaardag notabene nog te zeggen , tijdens het kado in ontvangst te nemen dat ze toch liever geld hadden.
Erover praten heeft geen zin , dat hebben we al gedaan.

Maar leuk is anders
anoniem_376262 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 18:39
Reden: Wordt verkeerd begrepen
3.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien houden ze zelf ook niet van bier, en is het een echt doorgeefcadeau.
Je kunt gewoon melden dat je geen cadeaus meer gaat kopen, ze ook niet meer verwacht.
En dat volhouden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kunt ook zeggen : dit jaar zamelt mijn man geld in voor het volgende goede doel : (en dat doet hij dan werkelijk!).
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je de volgende keer toch ook bij het in ontvangst nemen van het bierkado dat je liever geld had gehad.

Wanneer je het bierkado doorgeeft aan het volgende slachtoffer, kan je voor het geld wat je uitspaart voor het kopen van een kado, iets leuk voor je man kopen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
nou, dan neem je het toch niet aan. hoi, leuk dat jullie er zijn, maar die mag mee terug hoor. die van vorig jaar hebben we ook nog wil je die ook?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, het is maar waar je je druk om kunt maken. 'Maar dan heeft mijn man dus eigenlijk niets', wat materialistisch. Als praten geen zin heeft houdt het op denk ik. Geef ook gewoon maar die plant iedere keer.
Kadootjes afschaffen optie?
Het is net zo iets van elke keer als iemand jarig is 25 euro geven, de jarige geeft die 25 euro weer terug als die daar weer op verjaardag is.
Gewoon feliciteren op de verjaardag? Meer dan genoeg.
fotoroid schreef:
09-11-2018 17:20
'Maar dan heeft mijn man dus eigenlijk niets', wat materialistisch.

Die zin viel mij ook op. Het klinkt nogal ondankbaar.

En wat kinderachtig om dan een biercadeau en een plant te geven alleen maar om een punt te maken. Wat wil je daarmee bereiken?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet cadeautjes geheel af te schaffen omdat je man van één persoon iets krijgt waar hij niet op zit te wachten? Als iedereen nou constant met iets stoms en onbruikbaars aan kwam zetten, maar alleen dat ene nichtje? Ik zou haar ook gewoon een simpel aardigheidje geven en er niet te veel bij stilstaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
En jullie zijn volwassen mensen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dit vind ik echt bizar. Een cadeau is iets wat je krijgt, niet wat je bestelt (tenzij iemand expliciet aan je vraagt wat je wil en dan heb je gewoon geluk). En dan vind je het niet leuk en vind je dat je niks hebt gehad!? En je daaraan gaan ergeren?

O_O
Alle reacties Link kopieren
Bierkado in de kast en op zijn verjaardag terug geven. Het geld wat je dan uitspaart kan je man iets voor kopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwen ook (van beide kanten) raar om, als je een cadeau krijgt, te zeggen dat je liever geld had gehad. Als iemand vooraf vraagt wat je wil hebben, prima, dan kan je zeggen dat je graag geld wil, maar dat zeggen als iemand al met een cadeautje aan komt zetten, vind ik best onbeschoft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Voel je een gezegend mens als je de behoefte voelt om hier een topic voor aan te maken.

Meer heb ik er niet over te zeggen. :heart:
Madeliefjees schreef:
09-11-2018 17:27
Bierkado in de kast en op zijn verjaardag terug geven. Het geld wat je dan uitspaart kan je man iets voor kopen.
Dat is op zich wel grappig :rofl:
YellowLemon schreef:
09-11-2018 17:29
Voel je een gezegend mens als je de behoefte voelt om hier een topic voor aan te maken.

Meer heb ik er niet over te zeggen. :heart:
Ik weet het...er zijn ergere dingen.
Maar dan zijn forums voor he :)
Gewoon afschaffen die kadootjes.,als het zo'n gedoe geeft.
En zeggen dat je liever geld krijgt, als iemand je een kado geeft?
O_o :cencored:
Wees blij dat ze iets meenemen. Een kado geven is geen verplichting voor de ander en al helemaal geen recht voor je man om een kado te krijgen. En dan echt zelf nog een bierkado teruggeven om die reden; pfff.... :facepalm:
Dan schenk je dat bier toch een keer in als je bierdrinkend bezoek krijgt of zoiets...
Alle reacties Link kopieren
Wees dankbaar met wat je krijgt. Niet iedereen is even attent, so be it.

En je titel klopt niet, want het gaat om het leed dat kadootjes ontvangen heet.

Maar ja, dat zou wel een gekke zin zijn he?
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 09-11-2018 17:32
12.82% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
09-11-2018 17:20
Jeetje, het is maar waar je je druk om kunt maken. 'Maar dan heeft mijn man dus eigenlijk niets', wat materialistisch. Als praten geen zin heeft houdt het op denk ik. Geef ook gewoon maar die plant iedere keer.
Precies! Het is zijn maar spullen.
Volwassen mensen die elkaar geld geven als cadeau? Gezellig zeg. Dat vind ik meer wat voor je neefje van tien.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk is het maar een kado! Het gaat toch om de gezelligheid en om het samen zijn lijkt mij. Een kado is maar een bijzaak.
Susan schreef:
09-11-2018 17:29
Ik vind het trouwen ook (van beide kanten) raar om, als je een cadeau krijgt, te zeggen dat je liever geld had gehad. Als iemand vooraf vraagt wat je wil hebben, prima, dan kan je zeggen dat je graag geld wil, maar dat zeggen als iemand al met een cadeautje aan komt zetten, vind ik best onbeschoft.
Wij zelf geven dat pas aan , als we mensen uitnodigen.
Eigenlijk net zoiets als je een uitnodiging stuurt met kado tip met een evelop icoontje erop.
Niet op de verjaardag zelf , wist zelf niet wat ik hoorde...stond met de oren te klapperen en ben nog net niet kwaad naar huis gegaan.
Maya89 schreef:
09-11-2018 17:33
Uiteindelijk is het maar een kado! Het gaat toch om de gezelligheid en om het samen zijn lijkt mij. Een kado is maar een bijzaak.
Is wel zo , maar we krijgen nog liever niks als iets waar we niks mee kunnen.
RikM schreef:
09-11-2018 17:33
Volwassen mensen die elkaar geld geven als cadeau? Gezellig zeg. Dat vind ik meer wat voor je neefje van tien.
Wat vind jij dan wel een gepast kado ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven