Huis bezichtigen met familie

12-11-2018 11:23 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben een huis gekocht. alles is rond alleen de overdracht moet nog ingepland worden. waarschijnlijk januari.
nu is er deze week familie uit het buitenland hier, en zou ik dus voor hen een extra bezichtiging willen plannen zodat zij het kunnen zien. Zo vaak komen ze namelijk niet, dat zou zomaar weer 2 jaar kunnen duren.
mijn man vindt dit een beetje gek. we komen dan met 6 man kijken. hij vindt dat raar naar de verkopers toe. maar ik zou dat zelf heel goed begrijpen als verkoper. Ze wonen er trouwens niet meer, meubels staan er alleen nog.
wat vinden jullie?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Als ik verkoper was, zou ik het niet gek vinden. Als het niet al te veel moeite kost, waarom niet?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan hoeveel moeite dit hen kost. Als ze zelf nu 100 km verderop wonen, zou ik het niet vragen denk ik. Als ze vlakbij wonen wel. Maar dan wel op een tijd die hen uitkomt.
.
Ik zou daar als verkoper niet op zitten te wachten.
Moet je nog maten opnemen? Bijvoorbeeld voor een nieuwe keuken? Dan kan je dat combineren met een bezichtiging als je familie er is.
Puur alleen een bezichtiging voor familie vind ik not done.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon proberen!
Alle reacties Link kopieren
Je kan het vragen. Ik zou daar niet zo veel problemen mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
12-11-2018 11:29
Ik zou daar als verkoper niet op zitten te wachten.
Moet je nog maten opnemen? Bijvoorbeeld voor een nieuwe keuken? Dan kan je dat combineren met een bezichtiging als je familie er is.
Puur alleen een bezichtiging voor familie vind ik not done.
Maar dan zou je, als verkoper, dus gewoon nee kunnen zeggen. Wat is er mis met vragen, als koper?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
12-11-2018 11:28
Ligt er een beetje aan hoeveel moeite dit hen kost. Als ze zelf nu 100 km verderop wonen, zou ik het niet vragen denk ik. Als ze vlakbij wonen wel. Maar dan wel op een tijd die hen uitkomt.
Ja hier zit ik ook wel mee. dat is ook de reden dat ik het topic open. ik ben zelf nogal een pleaser dus ik zou het wel willen regelen als verkoper (zoals ik al schreef, ik zou het begrijpen). maar... ze wonen nu niet dichtbij en zouden dan een familielid moeten regelen om open te doen.
Hmmm, ik begin nu te buigen naar niet doen...
Om nu te zeggen dat ik iets moet opnemen en dan met 6 man komen is ook zeer vreemd uiteraard
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen deze vraag ook toen ons huis verkocht was. En dan met familie (ouders) die gewoon in de buurt woonde maar ontzettend nieuwsgierig waren en voor hun zoontje dat wat moeite had met veranderingen. Wij woonde er toen nog maar ik vond het geen probleem. Heb wel gezegd dat ik er niet extra voor ging poetsen ;-) Ze hebben het inderdaad gecombineerd met wat maten opnemen en we hebben nog gezellig een kop koffie gedronken en gekletst over de verbouwing die wij ooit in gedachten hadden en wat hun plannen waren... We wonen nu om de hoek en hebben ondanks een discussie na verkoop over een (al dan niet) verborgen gebrek, een prima vriendelijk contact.

Ik heb toen ja gezegd puur omdat ik me helemaal kon voorstellen dat ze zo enthousiast waren dat ze het gewoon heel graag met hun ouders en kinderen wilde delen. Iemand blij maken waar je zelf weinig voor hoeft te doen. Ik geloof graag dat dat de wereld een beetje mooier maakt...
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij ook gevraagd aan de verkopers toen onze ouders uit het buitenland op bezoek kwamen. Ik had al persoonlijk contact met de verkoper (dus niet via makelaar) en heb de situatie uitgelegd. En de verkopers begrepen heel goed dat we onze ouders wilden laten zien waar we gingen wonen. Ze zijn speciaal uit een andere plaats gekomen om ons binnen te laten. Gewoon vragen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Bij ouders snap ik het wel, en als het een kleine moeite is. Maar om dit te vragen voor een verre oom of tante, dan zien ze de woning toch gewoon over 2 jaar. In de tussentijd maak je een video die je opstuurt ofzo.
Inderdaad gewoon vragen. Ik zou er zelf zeker begrip voor hebben en als deze mensen er anders over denken hoor je het wel.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de verkoper geen makelaar? Als ze er niet meer in wonen vind ik het op zich niet zo'n probleem. Als ze erin zouden wonen vindt ik het toch een inbreuk op de privacy.
Wij hadden ook een huis gekocht waarbij de overdracht lang duurde ivm erfpacht. Het stond dus al enige tijd leeg. Wij wilden een keer alvast eea opmeten (ivm verbouwing). Wij konden toen gewoon de sleutel ophalen bij de verkopende makelaar. Moesten wel een verklaring tekenen dat we niks veranderden etc. Het huis was wel totaal uitgewoond, dus veel konden we er niet aan beschadigen, misschien scheelt dat.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
12-11-2018 11:42
Bij ouders snap ik het wel, en als het een kleine moeite is. Maar om dit te vragen voor een verre oom of tante, dan zien ze de woning toch gewoon over 2 jaar. In de tussentijd maak je een video die je opstuurt ofzo.
Het zijn ouders en schoonzussen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen foto's van funda?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
12-11-2018 11:45
Heeft de verkoper geen makelaar? Als ze er niet meer in wonen vind ik het op zich niet zo'n probleem. Als ze erin zouden wonen vindt ik het toch een inbreuk op de privacy.
Wij hadden ook een huis gekocht waarbij de overdracht lang duurde ivm erfpacht. Het stond dus al enige tijd leeg. Wij wilden een keer alvast eea opmeten (ivm verbouwing). Wij konden toen gewoon de sleutel ophalen bij de verkopende makelaar. Moesten wel een verklaring tekenen dat we niks veranderden etc. Het huis was wel totaal uitgewoond, dus veel konden we er niet aan beschadigen, misschien scheelt dat.
Ze hebben een makelaar maar die doet geen bezichtigingen. in die constructie doet de verkoper dat zelf
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik ben zo’n verkoper die nu al een aantal keer de vraag van de koper heeft gehad of ze mochten komen opmeten, met de aannemer door het huis mochten etc. en waarbij dan de halve familie meekwam om het huis te bekijken.

Wees in ieder geval eerlijk over de reden van je extra bezoek. En misschien heeft de makelaar nog een sleutel, hoeven de verkopers niet speciaal voor jullie terug te komen.
anoniem_371483 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 13:10
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
12-11-2018 11:54
Het zijn ouders en schoonzussen.
Ah okay, ach vragen kan altijd! En verwacht ook dat je een Nee kan krijgen. Open in gaan en zien wat er gebeurt.
En zoals iemand al zei, misschien heeft de verkopende makelaar ook een sleutel zodat de huidige eigenaren niet een heel eind hoeven te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-11-2018 11:55
Heb je geen foto's van funda?
tuurlijk wel, maar dat is toch anders? dan mis je de hele beleving vind ik...
Don't cry, buy a bag and move on.
Gewoon vragen! Nee heb je, ja kun je krijgen.

Als verkoper zou ik het begrijpen en jullie binnen laten. Je kan gelijk wat maten opnemen en gezellig met de verkoper over het huis kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Superuser2018 schreef:
12-11-2018 11:55
Ik ben zo’n verkoper die nu al een aantal keer de vraag van de koper heeft gehad of ze mochten komen opmeten, met de aannemer doorschiet huis mochten etc. en waarbij dan de halve familie meekwam om het huis te bekijken.

Wees in ieder geval eerlijk over de reden van je extra bezoek. En misschien heeft de makelaar nog een sleutel, hoeven de verkopers niet speciaal voor jullie terug te komen.
Dat vind ik gewoon niet netjes, als je er nog in woont. Dat je een keer moet meten okay, maar spaar het dan op en doe alles in 1 keer. Hooguit neem je dan een aannemer mee maar niet allerlei familieleden. Die wachten maar even. De meesten zullen heus wel in de buurt wonen. Bij TO is dat even anders.
Ik zou er niet op zitten te wachten dat er ineens 6 vreemden door mijn huis zouden lopen en aan mijn spullen zouden zitten. Ik woon alleen en zou het echt niet fijn vinden als de halve kudde boven in mijn kledingkast zou kunnen snuffelen terwijl ik beneden alles in de gaten moet houden.
Stuur ze een video als je de sleutels hebt.
Gewoon vragen! Ik vind het een hele logische vraag. En als ze niet kunnen/willen, dan zeggen ze nee :) En ik zou gewoon uitleggen waarom je komt kijken hoor, zo'n gekke vraag is het niet. Je zit niet eens aan hun spullen etc, want ze wonen er niet meer...
Ik had voor mijn eerste appartement dat ik verkocht kopers uit Portugal, Nederlanders die een pied-a-terre wilden, kakkineuze types. Op een gegeven moment belden ze dat ze nog een keer wilden kijken en ook wat spullen neerzetten (maand voor de oplevering). Kijken vond ik prima, maar spullen opslaan niet. Op de dag van het bezoek stond er zes man voor de deur, met verhuisdozen en lampen. Zo brutaal! Ik heb ze die zooi gewoon weer laten meenemen, dus tussen mij en die mensen is het nooit meer goed gekomen. Bij de notaris gingen ze vervolgens zeuren over spullen die ze over hadden genomen (en gezien). Ze hadden 1000 gulden betaald voor een eethoek (design, ooit van mijn schoonouders geweest) met sporen van gebruik, en een wasmachine die stonk (was een paar weken niet gebruikt). Ik was er nogal fel op, en zei dat zonder overname van de spullen de koop gewoon niet door zou gaan. Prima, we hadden nog 25 andere gegadigden (medio jaren 90, dus ze stonden in de rij). Uiteindelijk bonden ze toen wel in :-)
Moraal van dit verhaal, laat die mensen vooraf weten dat je met een groepje komt, anders voelen ze zich echt overdonderd.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
12-11-2018 12:34
Ik zou er niet op zitten te wachten dat er ineens 6 vreemden door mijn huis zouden lopen en aan mijn spullen zouden zitten. Ik woon alleen en zou het echt niet fijn vinden als de halve kudde boven in mijn kledingkast zou kunnen snuffelen terwijl ik beneden alles in de gaten moet houden.
Stuur ze een video als je de sleutels hebt.
Zou ik ook niet fijn vinden nee. maar hun persoonlijke spullen zijn al weg. er staan alleen nog wat meubels om het niet al te leeg te laten lijken. En er zal sowieso iemand zijn van hun kant die open doet. Die is er natuurlijk gewoon bij.
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven