Baas in eigen buik

13-11-2018 14:18 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan de hand van een ander topic.

Man wilt dat vrouw abortus doet, vrouw doet dit niet want is baas in eigen buik. Wettelijk moet vader nu bijdragen maar klopt dit moreel wel? Naar mijn mening moet moeder in dit geval 2x zo hard haar best doen en man er niet mee lastig vallen, zij maakt uiteindelijk de keus het kind te houden.

Andersom heeft de man door het baas in eigen buik niets te zeggen en kan niets bijdragen ook al zou hij het willen.
Dan had hij zijn piemel er niet (onbeschermt) in moeten steken. Zodra je dat doet weet je wat de risico's zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het achterlijk, want stel je bent echt zwanger door de pil heen en de man wil het niet, dan wordt het die man gewoon door de strot geduwd en als hij het wel wil en zij niet wordt er gewoon geaborteerd tegen de man zijn wil.
Lucifer2018 schreef:
13-11-2018 14:22
Dan had hij zijn piemel er niet (onbeschermt) in moeten steken. Zodra je dat doet weet je wat de risico's zijn.
Dit dus. We moeten af van het idee dat mannen domme kneuzen zijn en dat ze echt in staat zijn om oorzaak-gevolg te overzien, het is namelijk een gebrek aan opvoeding of een psychische storing, dat niet in staan voor je eigen acties.
Als een man geen kind wil, dan moet hij een condoom gebruiken, of zichzelf steriliseren. Meer smaakjes zijn er niet. Je kan niet de verantwoordelijkheid altijd maar bij de vrouw leggen. Seks houdt altijd het risico in dat de vrouw zwanger wordt, geen enkel anticonceptiemiddel is 100% dat zou je als volwassene moeten weten en rekening mee moeten houden.

Jezelf sterliseren lijkt me de beste optie als je geen kind wil als man. Als een vrouw toch zwanger is, dan zijn man en vrouw beiden verantwoordelijk, zowel qua zorg, investering van tijd, als financieel. Je kan een vrouw niet dwingen om een abortus te ondergaan.
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 14:27
18.21% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
13-11-2018 14:22
Dan had hij zijn piemel er niet (onbeschermt) in moeten steken. Zodra je dat doet weet je wat de risico's zijn.
Dit.

In de grote mensen wereld heet dat verantwoordelijkheid nemen voor je eigen keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-11-2018 14:22
Dan had hij zijn piemel er niet (onbeschermt) in moeten steken. Zodra je dat doet weet je wat de risico's zijn.
Hetzelfde geldt voor de vrouw.
Onverwachts schreef:
13-11-2018 14:27
Hetzelfde geldt voor de vrouw.
Precies, goede zorg dragen voor je kind is een gevolg en als een man dit niet wil dan moet hij zorgen dat hij niet in die situatie komt.
Ikigai schreef:
13-11-2018 14:26
Als een man geen kind wil, dan moet hij een condoom gebruiken, of zichzelf steriliseren. Meer smaakjes zijn er niet. Je kan niet de verantwoordelijkheid altijd maar bij de vrouw leggen. Seks houdt altijd het risico in dat de vrouw zwanger wordt, geen enkel anticonceptiemiddel is 100% dat zou je als volwassene moeten weten en rekening mee moeten houden.

Jezelf sterliseren lijkt me de beste optie als je geen kind wil als man. Als een vrouw toch zwanger is, dan zijn man en vrouw beiden verantwoordelijk, zowel qua zorg, investering van tijd, als financieel. Je kan een vrouw niet dwingen om een abortus te ondergaan.

O_O
Head* schreef:
13-11-2018 14:32
O_O
Dapper doch effectief. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
13-11-2018 14:30
Precies, goede zorg dragen voor je kind is een gevolg en als een man dit niet wil dan moet hij zorgen dat hij niet in die situatie komt.
Ik begrijp je niet helemaal. Als de vrouw na een ongelukje (of niet) waar zij zelf bij was de zorg niet wil dragen kan zij kiezen maar de man kan dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Als vrouw kies je ervoor om het kind te laten komen of een abortus te ondergaan. Een man heeft niks te vertellen, maar mag wel lekker dokken. Belachelijk.
Head* schreef:
13-11-2018 14:32
O_O
Haha, ik bedoel natuurlijk laten steriliseren ;-D :$
pamelacourson schreef:
13-11-2018 14:37
Als vrouw kies je ervoor om het kind te laten komen of een abortus te ondergaan. Een man heeft niks te vertellen, maar mag wel lekker dokken. Belachelijk.
Als man kiest je ervoor om onbeschermde seks te hebben met een vrouw en jezelf niet te laten sterliseren. Als een vrouw door jou toedoen zwanger raakt, dan zullen allebei de ouders 'moeten dokken'. Vaak komt alsnog 80% van alle investering in tijd, energie, geld van de moeder.

Dat de vader dan ook een euro of 100-200 mag bijdragen is een druppel op een gloeiende plaat.
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts schreef:
13-11-2018 14:36
Ik begrijp je niet helemaal. Als de vrouw na een ongelukje (of niet) waar zij zelf bij was de zorg niet wil dragen kan zij kiezen maar de man kan dat niet.
Van de ene kant heb je gelijk. Van de andere kant: stel dat je als vrouw (bijv door religie) fel tegen abortus bent. Dan kan de man zijn handen van de zaak aftrekken en weglopen. Vrouw kan dat niet.
Vraag me af waarom iemand wel goed genoeg is om bed mee te delen maar niet goed genoeg is om samen tot een oplossing te komen (geldt voor beide partijen).
pamelacourson schreef:
13-11-2018 14:37
Als vrouw kies je ervoor om het kind te laten komen of een abortus te ondergaan. Een man heeft niks te vertellen, maar mag wel lekker dokken. Belachelijk.
Dit, die hele regeling is achterhaald anno 2018
Alle reacties Link kopieren
Geen enkel voorbehoedsmiddel werkt 100 procent. Zelfs een sterilisatie bij de man kan zich herstellen of niet goed zijn uitgevoerd. Daarom vind ik dat een man niet hoeft te dokken, mits hij wel verantwoordelijk met anticonceptie om is gegaan. De vrouw kan dan kiezen of ze het houdt of niet.
Andersom lijkt me onmogelijk, de man wil het houden maar de vrouw niet. Je kan van een vrouw net zo min verwachten om een kind te dragen als een verantwoordelijke man te vragen 18 jaar te betalen wat mij betreft.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Het is volkomen terecht dat je als vader verplicht bent bij te dragen aan het levensonderhoud van het kind dat je mede-geproduceerd hebt. Wanneer je geen kind wil, zul je ten alle tijden zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen voor anticonceptie. Zo simpel, zo logisch, zo voor de hand liggend.

Indien er iets misgaat met de anticonceptie, wéét je als man zijnde dat de vrouw in kwestie zwanger kan raken. En dat ze uiteraard zelf bepaalt wat zij besluit te doen met haar eigen lichaam. Want daar groeit een baby nu eenmaal in. In het lichaam van een vrouw. Zo werkt de menselijke biologie.

Daar kan je van alles van vinden, maar dat doet niets af aan de feiten. Conclusie: denk minstens 3x na voordat je seks hebt met iemand. Besef welke verantwoordelijkheid erbij komt kijken. Onveilige seks hebben is letterlijk spelen met leven. Dat van de ongeboren baby (letterlijk en figuurlijk), maar ook met dat van jezelf en dat van je sekspartner (figuurlijk). Seks is niet iets waar je lichtzinnig mee hoort om te gaan. Doe je dat wel, dan zijn de consequenties voor jou en zul je ermee moeten leven.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-11-2018 14:45
2.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-11-2018 14:39
Als man kiest je ervoor om onbeschermde seks te hebben met een vrouw en jezelf niet te laten sterliseren. Als een vrouw door jou toedoen zwanger raakt, dan zullen allebei de ouders 'moeten dokken'. Vaak komt alsnog 80% van alle investering in tijd, energie, geld van de moeder.

Dat de vader dan ook een euro of 100-200 mag bijdragen is een druppel op een gloeiende plaat.
Klopt, maar omgedraaid klopt het niet. De man die graag wilt betalen, zorgen enz. kan dit nergens kwijt wanneer de vrouw gebruik maakt van het baas in eigen buik. Dit is voor mij meten met twee maten.
Lotus90 schreef:
13-11-2018 14:43
Het is volkomen terecht dat je als vader verplicht bent bij te dragen aan het levensonderhoud van het kind dat je mede-geproduceerd hebt. Wanneer je geen kind wil, zul je ten alle tijden zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen voor anticonceptie. Zo simpel, zo logisch, zo voor de hand liggend.

Indien er iets misgaat met de anticonceptie, wéét je als man zijnde dat de vrouw in kwestie zwanger kan raken. En dat ze uiteraard zelf bepaalt wat zij besluit te doen met haar eigen lichaam. Want daar groeit een baby nu eenmaal in. In het lichaam van een vrouw. Zo werkt de menselijke biologie.

Daar kan je van alles van vinden, maar dat doet niets af aan de feiten. Conclusie: denk minstens 3x na voordat je seks hebt met iemand. Besef welke verantwoordelijkheid erbij komt kijken. Onveilige seks hebben is letterlijk spelen met leven. Dat van de ongeboren baby, dat van jezelf en dat van je (seks)partner. Seks is niet iets waar je lichtzinnig mee hoort om te gaan. Doe je dat wel, dan zijn de consequenties voor jou en zul je ermee moeten leven.
Blijkbaar ligt de macht bij de vrouw die zwanger is geraakt.
anno 2018 kan men best wel zelfstandig een kind opvoeden en werken te gelijk we leven niet in de prehistorie .
De hele regeling is zeer achterhaald. Als er sprake is geweest van een eenmalige date zit man levenslang aan alimentatie vast.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer een stel samen besluit om seks te hebben, dan zijn ze er beide van op de hoogte dat het natuurlijke gevolg van seks een zwangerschap kan zijn. Wanneer één van beide zeker weten geen kind wil, dan moet die partij enkel op zichzelf vertrouwen en voorzorgsmaatregelen nemen. Wanneer er dan iets mis gaat en er toch een zwangerschap ontstaat, dan heeft de vrouw gelukkig als enige zeggenschap wat ze daarmee wil doen. En ja, dan kun je als man verplicht gesteld worden tot het betalen van alimentatie.
Dus wil je als man echt geen kind: geen seks dan maar.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Onverwachts schreef:
13-11-2018 14:36
Ik begrijp je niet helemaal. Als de vrouw na een ongelukje (of niet) waar zij zelf bij was de zorg niet wil dragen kan zij kiezen maar de man kan dat niet.
Dat is puur biologie, daar kunnen vrouwen niets aan doen. Zeer terecht dat zij zelf over hun lichaam kunnen beslissen.
Alle reacties Link kopieren
het is heel lullig, maar er is geen alternatief.
Nou ja niet neuken, of wel een condoom blijven gebruiken.
Onverwachts schreef:
13-11-2018 14:44
Klopt, maar omgedraaid klopt het niet. De man die graag wilt betalen, zorgen enz. kan dit nergens kwijt wanneer de vrouw gebruik maakt van het baas in eigen buik. Dit is voor mij meten met twee maten.
:yawnee: Wat begrijp jij niet aan onaantastbaarheid van het lichaam? Een vrouw beslist ten alle tijden wat zij met haar lichaam doet. Zij draagt en baart.

Een man is verantwoordelijk voor het wel of niet bevruchten. Wanneer je een vrouw bevrucht, ontstaat er een baby met 50% van jouw DNA. Daar ben je uiteraard precies even (financieel) verantwoordelijk voor. Of je het gevolg van je eigen actie nu wilde of niet.

Een man heeft het recht om te beslissen of hij wel of geen (onbeschermde) geslachtsgemeenschap heeft met een vrouw. Kiest hij voor seks, dan weet hij wat de gevolgen kunnen zijn. Dit staat allemaal in de (Grond)wet gelukkig. Het is slechts een kwestie van accepteren.
TanteBedelia schreef:
13-11-2018 14:46
Blijkbaar ligt de macht bij de vrouw die zwanger is geraakt.
anno 2018 kan men best wel zelfstandig een kind opvoeden en werken te gelijk we leven niet in de prehistorie .
De hele regeling is zeer achterhaald. Als er sprake is geweest van een eenmalige date zit man levenslang aan alimentatie vast.

Ik vind het juist zeer achterhaald dat een man wel de lusten van seks kan hebben, maar daarna vertikt de lasten te dragen en zomaar weg kan lopen voor zijn verantwoordelijkheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven