HELP gelnagels die afvallen

13-11-2018 22:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Vivaatjes,

Zojuist heb ik al mijn nagels gelakt met gellak.
Eerst heb ik een laagje basiscoat gebruikt, daarna 2 laagjes kleur en daarna een laagje topcoat.
Half uur verder klaar..

Dus ik sta in de badkamer gedoucht en wel en de eerste gel nagel valt er gewoon af. Vervolgens heb ik zonder moeite alle andere nagels er ook zo af kunnen halen.. Ik vind dit zonde van mijn tijd :(

Dit heb ik nu al vaker gehad.. Zijn mijn nagels te glad? of hoe kan ik dit voorkomen?
Vergeet ik iets te doen?

De merken die ik gebruik zijn; Basecoat van CND Kleurgellak van Alieexpress en Topcoat van CND.
Zou het liggen aan het feit dat de kleurgellak van Alieexpress is? Of kan het ook andere redenen hebben?
Wat kan ik er tegen doen. Ergens heb ik het idee wel dat mijn nagels te glad zijn.. Sowieso gaat de gellak er sneller af als ik het zelf doe ook bij andere merken alleen bij deze wel heel erg... Heb geen cursus of wat dan ook gehad.
Gelnagels zijn wat anders dan gellak.
Alle reacties Link kopieren
heb je de natuurlijke nagel lichtjes opgeruwd en ontvet?

kan ook dat CND en de kleur lak van Allie niet samen gaan.

vaak is het het beste om alles van 1 merk te gebruiken.
heb je het uitgehard onder een UV-lamp?
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de merken niet, maar gebruik je ook een lamp?
Belangrijk is dat je een uur voorafgaand aan het lakken je handen niet in water hebt gehad en geen zalf hebt gebruikt. Daar worden nagels zacht van.
Verder is een goede primer heel belangrijk. Alleen aan de randjes, niet de hele nagel.
Ook moet je je nagels even ontvetten voorafgaand
Alle reacties Link kopieren
Heb je de nagels goed opgeruwd? Het zou aan de lak kunnen liggen, probeer eens een ander merk. Er staan een heleboel filmpjes op YouTube waar je misschien wat aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
13-11-2018 23:01
heb je de natuurlijke nagel lichtjes opgeruwd en ontvet?

kan ook dat CND en de kleur lak van Allie niet samen gaan.

vaak is het het beste om alles van 1 merk te gebruiken.
heb je het uitgehard onder een UV-lamp?
Nee dat eerste heb ik niet gedaan, klink misschien stom maar moet ik dat opruwen doen met een vijl? en ontvet ook niet waarmee kan ze ontvetten?

Doe wel altijd als laatste de plaklaag eraf halen met alcohol.

Maar van te voren doe ik niks behalve de basecoat.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
13-11-2018 23:05
Nee dat eerste heb ik niet gedaan, klink misschien stom maar moet ik dat opruwen doen met een vijl? en ontvet ook niet waarmee kan ze ontvetten?

Doe wel altijd als laatste de plaklaag eraf halen met alcohol.

Maar van te voren doe ik niks behalve de basecoat.
het beste is om een boomerang vijl te gebruiken met een grit van 220/240 en dan heel lichtjes opruwen
ik gebruik nail cleanser en finshing wipe.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
13-11-2018 23:05
Nee dat eerste heb ik niet gedaan, klink misschien stom maar moet ik dat opruwen doen met een vijl? en ontvet ook niet waarmee kan ze ontvetten?

Doe wel altijd als laatste de plaklaag eraf halen met alcohol.

Maar van te voren doe ik niks behalve de basecoat.
Een nagelbuffer.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Oh herkenbaar. Ik heb net een hele startset gekocht van pink gellac. Ik doe alles volgens de stappen in het boekje en het blijft gewoon niet zitten. Zo de balen van. Ondertussen zijn mijn nagels zo dun geworden vh steeds de restjes eraf halen dat ze er niet meer uitzien.
En bij retour sturen vd spullen ben ik een deel van mijn aanschaf kwijt. Nou laat maar.
Beetje frustratie van deze kant dus ahum. Ik lees graag even mee.
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet vooraf opruw en ontvet, liggen ze er ook dezelfde dag nog af. Daar zit de oplossing. Kost maar een paar minuten extra.
Met een buffer voorzichtig wat opruwen een vijl gaat vaak al te ver en goed ontvetten . Eventueel een primer gebruiken .
Op de fb groep van pink gellac tips en tricks staan hele goed instructies met foto’s bij de bestanden . Succes !
Alle reacties Link kopieren
Ik zie telkens een advertentie voorbijkomen: Pink Gellac en ik heb geen idee waarvoor ze adverteren. De kleur is verschrikkelijk in elk geval. :) Ook te lui en te ongeinteresseerd om te googlen trouwens.

Succes met je nagels. Tamelijk kort (2 mm), allemaal gelijke lengte, niet vuil en ongelakt vind ik ze het mooiste overigens. Gelakte nagels vind ik meestal scary.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ontvetten gaat heel goed met 96% alcohol van de drogist. Veel goedkoper en minstens zo goed als "cleanser".

Buffen
Alcohol
Primer
Basecoat
Kleurlaagjes
Topcoat
Alcohol

Met een uv-lamp 120 seconden per laag, met een ledlamp 60 seconden.

Pink Gellac heeft fantastisch dekkende kleuren. Als primer, base en top vind ik Sensationail het prettigst.

Goed materiaal is wel nodig. Mijn vriendin had een uv-lamp gekocht, maar drogen, ho maar.

Ik heb haar een basissetje gegeven en dezelfde avond kreeg ik blije nagelfoto's van haar.

Goedkoop is vaak duurkoop.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maar kopen mensen die dure sets "omdat het wel leuk is", of weet je ook hoe je het moet gebruiken?

Mijn zeer ervaren pedicure heeft er echt een extra cursus voor gevolgd en ik heb als proefkonijn de kunst afgekeken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je verpest je nagels ermee. Een collega van mij is na pakweg 10-15 jaar opgehouden met gelnagels en andere dergelijke ongein meer, en haar eigen nagels zijn inmiddels zo broos als papier en niet mooi meer te krijgen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-11-2018 01:00
Je verpest je nagels ermee. Een collega van mij is na pakweg 10-15 jaar opgehouden met gelnagels en andere dergelijke ongein meer, en haar eigen nagels zijn inmiddels zo broos als papier en niet mooi meer te krijgen.
Ja dat krijg je ervan als je NIET weet wat je doet.
Of als je naar een nagelstyliste gaat die ook geen idee heeft wat ze doet.
Als jij je haar dood verft is het ook niet de schuld van de kapper.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-11-2018 01:00
Je verpest je nagels ermee. Een collega van mij is na pakweg 10-15 jaar opgehouden met gelnagels en andere dergelijke ongein meer, en haar eigen nagels zijn inmiddels zo broos als papier en niet mooi meer te krijgen.
Bij mij is het omgekeerd. Ik heb zwakke scheurnagels en die scheuren nu niet meer in.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-11-2018 09:53
Bij mij is het omgekeerd. Ik heb zwakke scheurnagels en die scheuren nu niet meer in.
Jouw nagels blijven zwakke nagels en dat ze niet meer scheuren is omdat je er een laag kunststof op plakt of aanbrengt, niet dat je nagels op zich daar sterker van worden. Integendeel, stel dat je al die plak- en gelnagels niet meer gebruikt, dan zal blijken dat je echte nagels daardoor juist zwakker zijn geworden, puur omdat je ze steeds afgedekt hebt en ze hun natuurlijke functie kwijt zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven