Heien

14-11-2018 08:17 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe lang werklui er gemiddeld over doen om te heien voor 44 huizen?

Tegenover mijn werk zijn ze aan het bouwen, al een week bezig, maar gister voor hhet eerst meegemaakt vanwege vakantie.. Viel me wel op dat ze 8 uur begonnen en het om 10 uur alweer stil was..
Kan dat niet in 1 keer denk ik dan? Zit je wel de hele dag in die herrie, maar dan ben je er wel sneller vanaf
Alle reacties Link kopieren
Dat duurt waarschijnlijk nog wel even. Als het in 1 dag had gekund hadden ze het wel gedaan.
Hier begonnen ze in de wijk jaren geleden om 7 uur. Twee uur herrie en weer stil en dat duurde weken.
Loop er eens heen en vraag het ze
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-11-2018 08:22
Dat duurt waarschijnlijk nog wel even. Als het in 1 dag had gekund hadden ze het wel gedaan.
Hier begonnen ze in de wijk jaren geleden om 7 uur. Twee uur herrie en weer stil en dat duurde weken.
Ja, hier dus ook een paar uur en dan stil. En ik ben al gevoelig voor herrie.
Oordoppen/koptelefoon is geen optie, want dat vinden ze niet collegiaal.
Ook een radio hebben we jammer genoeg niet.
Ik neem aan dat je die machine niet zomaar even verplaatst als je aan de volgende heipaal begint. Dus misschien kost het opschuiven van die kraan ook een deel van de dag.

Misschien zijn er ook voorwaarden aan hoe lang bouwvakkers per dag tussen het gehei mogen werken?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk een week of 6, afhankelijk of ze alles in een keer achter elkaar door heien (en dat is weer afhankelijk van de levering van de heipalen).
Alle reacties Link kopieren
Van 8-10 vind ik nog wel te doen trouwens. Ik werd elke dag uit mijn bed geheid. Binnenkort beginnen ze hier ook weer want er komt een woontoren bij.
Alle reacties Link kopieren
Als het in 1x zou kunnen hadden ze dat wel gedaan, want dat scheelt ze heel wat huur van een heimachine.

Loop gewoon een keer naar de bouwkeet en vraag naar de opzichter. Die kan je ongetwijfeld de planning vertellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel heipalen hebben en de grond moet wel geschikt gemaakt zijn voor het heien, en de machine die heit moet verplaatst worden.. Dus het is niet zo raar dat er af en toe niet geheid wordt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hier begonnen ze om half 7 en gingen door tot half vijf/vijf uur ;-D duurde ±4 week, voor 1 appartement a 24 woningen, had iets korter gekund maar machine is 1x halve week stuk geweest.

Succes! Ik vond de brandlucht, die door de wrijving ontstaat, uiteindelijk vervelender dan het monotone geluid.
Ligt er helemaal aan hoeveel palen in totaal en dan nog zal het per bedrijf verschillen. Ik hoorde gisteren toevallig 16 palen per dag van een bedrijf dat 10 uur per dag werkt, van 8 tot 18 maar dat is vast totaal niet vergelijkbaar, met andere woorden; je hebt aan deze info niks. Vraag het ter plekke aan de uitvoerder als je hem spot?
Alle reacties Link kopieren
Hier begonnen ze om half 8 met heien.
Heeft een paar weken geduurd, maar ik had er niet zo'n last van aangezien onze wekker toch al iets eerder afging. Zolang ze het niet in het weekend doen als ik uit wil slapen vind ik het prima.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
14-11-2018 08:25
Ja, hier dus ook een paar uur en dan stil. En ik ben al gevoelig voor herrie.
Oordoppen/koptelefoon is geen optie, want dat vinden ze niet collegiaal.
Ook een radio hebben we jammer genoeg niet.
Ja, wie niet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Man man man wat heb jij een vreselijk en zwaar leven zeg...
Ik zie je alleen maar klagen hier.
Alle reacties Link kopieren
Van 8 tot 10 is toch niet zo’n ramp? Vraag even hoe lang het ongeveer gaat duren, dan kun je je erop instellen.
Alle reacties Link kopieren
Voor jou, TO

Afbeelding
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Als ik loep, zie ik trouwens alleen maar berichten waarin je klaagt.
Zeik jij wel eens ergens niet over?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet bij deze to altijd denken aan Michella uit dames in de dop. Dat enorm ordinaire type dat nog een tijdje als semi-bn'er aan de bak wilde komen.
Sorry to!
en on topic: 44 huizen is gemiddeld 22 dagen. Dat weet iedereen. :hihi:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Hier duurde dat 6 weken elke werkdag van 6.30-16.00
Alle reacties Link kopieren
Haha, hier moesten 1600 palen de grond in, het heeft maanden geduurd en ze begonnen om 7.00 uur. Een radio hielp niet, was eigenlijk nog vervelender omdat het net een ander ritme was.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
14-11-2018 16:52
Haha, hier moesten 1600 palen de grond in, het heeft maanden geduurd en ze begonnen om 7.00 uur. Een radio hielp niet, was eigenlijk nog vervelender omdat het net een ander ritme was.
Als dat vrij recent was dan gok ik op Coolhaven, little C?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
14-11-2018 11:26
Als ik loep, zie ik trouwens alleen maar berichten waarin je klaagt.

bedankt voor de tip! Geweldig leesvoer, TO wat heb jij toch een vreselijk leven ...................................... klaag, klaag en nog meer klagen :facepalm:
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
14-11-2018 16:55
Als dat vrij recent was dan gok ik op Coolhaven, little C?

Nope. Is al een paar jaar geleden. Er werd een compleet winkelcentrum en appartementencomplex gebouwd. Wij woonden er een redelijk eindje vandaan, dus het echte knallen hoorde je niet. Maar door de grond ging een soort getik. Ik werd er horendol van.
TO wat heb je toch een vermoeiend leven zeg..... al dat geklaag en gezeik en gemiep over echt alles .......... Man man man zeg :facepalm: . Get a life.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven