Heien

14-11-2018 08:17 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe lang werklui er gemiddeld over doen om te heien voor 44 huizen?

Tegenover mijn werk zijn ze aan het bouwen, al een week bezig, maar gister voor hhet eerst meegemaakt vanwege vakantie.. Viel me wel op dat ze 8 uur begonnen en het om 10 uur alweer stil was..
Kan dat niet in 1 keer denk ik dan? Zit je wel de hele dag in die herrie, maar dan ben je er wel sneller vanaf
Alle reacties Link kopieren
Als het je echt boeit zal je merken dat de heiers het je graag uitleggen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Heb het gevraagd en ze verwachten morgen aan het einde van de dag de heiwerkzaamheden klaar te hebben. toch weer een lichtpuntje
Alle reacties Link kopieren
2 weken later gaan ze weer vrolijk verder... zeg dan ook niet dat je klaar bent.
En als ik dan via de mail om een schema vraag verwijzen ze me door naar een telefoonnummer...
Het is me wat zeg.
Michella_1991 schreef:
06-12-2018 19:27
2 weken later gaan ze weer vrolijk verder... zeg dan ook niet dat je klaar bent.
En als ik dan via de mail om een schema vraag verwijzen ze me door naar een telefoonnummer...
Je zeurt
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
06-12-2018 19:27
2 weken later gaan ze weer vrolijk verder... zeg dan ook niet dat je klaar bent.
En als ik dan via de mail om een schema vraag verwijzen ze me door naar een telefoonnummer...
Op een zeikvrij 2019 alvast!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-12-2018 19:30
Je zeurt
Nou nee, ze gaan namelijk vrolijk verder tot 19.00 uur 's avonds en dat is dus zelfs in huis te horen
Om een schema vragen is niet zo raar toch?
Alle reacties Link kopieren
Jawel, dat is heel raar. Probeer eens wat positiever in het leven te staan en je niet bezig te houden met zaken waar je toch niets aan kunt veranderen. Dat maakt je waarschijnlijk een veel leuker mens, voor de buitenwereld maar vooral voor jezelf.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Michella_1991 schreef:
06-12-2018 19:42
Nou nee, ze gaan namelijk vrolijk verder tot 19.00 uur 's avonds en dat is dus zelfs in huis te horen
Om een schema vragen is niet zo raar toch?
Jawel dat is best raar.
De gemiddelde mens weet dat het nodig is voor de bouw en dat het tijdelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
06-12-2018 19:46
Jawel, dat is heel raar. Probeer eens wat positiever in het leven te staan en je niet bezig te houden met zaken waar je toch niets aan kunt veranderen. Dat maakt je waarschijnlijk een veel leuker mens, voor de buitenwereld maar vooral voor jezelf.
Ik wil jullie nog wel eens horen als je wakker wordt van zo'n apparaat
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
06-12-2018 19:42
Nou nee, ze gaan namelijk vrolijk verder tot 19.00 uur 's avonds en dat is dus zelfs in huis te horen
Om een schema vragen is niet zo raar toch?

Des te eerder zijn ze klaar, en des te minder dagen heb je er last van.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Michella_1991 schreef:
07-12-2018 07:37
Ik wil jullie nog wel eens horen als je wakker wordt van zo'n apparaat
Ik ben ongeveer heel de zomer, exclusief bouwvak en eigen vakantie, wakker geworden van heien. Niet eens het heien zelf trouwens, het gepiep van de vrachtwagens met palen (die nog eerder aankwamen uiteraard) vond ik veel vervelender en was ook voor mijn dag begon/wekker ging (grootste probleem).
En met het weer toen kon je niet met ramen dicht slapen.

En ja, je kan klagen, maar helpt je niet.

Dus ik ben gewoon rond dat tijdstip gaan opstaan of blijven liggen en geaccepteerd dat er gebouwd moet worden.
Ook heb ik op een moment gevraagd aan iemand die daar bij de heipalen stond, hoeveel palen er nog moesten worden aangeleverd, hoeveel ze er per dag in de grond mepte en of dat makkelijker was met die hitte of juist niet etc en toen kreeg ik dus schatting hoelang het nog ging duren. En ja, dat die heimachine onderhoud nodig (iets was stuk ofzo) had en de bouw dus 1,5 week stil lag is ook niet vooraf te voorspellen.

Want nu rijden ook vrachtwagens af en aan met gepiep al vroeg op de ochtend, het bouwen maakt nu wel minder geluid maar is er echt wel hoor. Dus als je je zo opstelt, wordt het een lange rit om uit te zitten...
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
07-12-2018 07:37
Ik wil jullie nog wel eens horen als je wakker wordt van zo'n apparaat
:facepalm:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
07-12-2018 07:37
Ik wil jullie nog wel eens horen als je wakker wordt van zo'n apparaat
Ik woon hier al 15 jaar en elk jaar wordt er in de wijk meer bijgebouwd en dus geheid. Irritant? Ja. Wereldsprobleem? Nee.
Jij zeurt? Ja.
Michella_1991 schreef:
07-12-2018 07:37
Ik wil jullie nog wel eens horen als je wakker wordt van zo'n apparaat
Ik word al maandenlang wakker van de bouw hiernaast. Om 7 uur, niet om 8 uur. Sinds ik hier woon zijn er tegenover, naast, achter, nog eens achter en weer naast bouwprojecten en grote renovaties geweest.
Ik ben blij dat dit bedrijf het zo keurig doet, beginnen pas om 7 uur echt met werken. Het bouwbedrijf hiertegenover kwam (illegaal) om 6 uur ‘s ochtends containers plaatsen of halen. En ze haalden de deadline niet, dus werkten in het weekend door. En de Polen hier achter hadden de hele dag de radio aan.
anoniem_368225 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 08:49
0.38% gewijzigd
Thuis-in-eigen-huis schreef:
07-12-2018 07:54
En met het weer toen kon je niet met ramen dicht slapen.

En ja, je kan klagen, maar helpt je niet.
Afgelopen zomer heb ik de bouwvakkers gezegd dat het echt veel te warm was om te werken.
“Ja, moet je tegen m’n baas zeggen,” zeiden ze. :-)
stroman schreef:
07-12-2018 08:49
Afgelopen zomer heb ik de bouwvakkers gezegd dat het echt veel te warm was om te werken.
“Ja, moet je tegen m’n baas zeggen,” zeiden ze. :-)
En nu regent het te hard om te werken. :P
Ik heb echt respect voor die bouwvakkers hoor, met weer en wind staan ze er!
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
07-12-2018 07:37
Ik wil jullie nog wel eens horen als je wakker wordt van zo'n apparaat
En het was toch tegenover je werk en niet je huis?
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
07-12-2018 07:37
Ik wil jullie nog wel eens horen als je wakker wordt van zo'n apparaat
Nou, bij mij naast zijn 3 Polen 3 weken lang bezig geweest om met van die luchthamers een fundering te slopen. Ze begonnen erg vroeg, maar ik had toch meer met hun te doen dan met mezelf. Wat een takkewerk moet dat zijn zeg.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Hier zijn ze bijna een jaar bezig geweest met het vaarwater hier uit te baggeren, nieuwe walbeschoeïng, gedeeltelijk nieuwe riolering, straat opniew bestraat, bomen gekapt en 2 nieuwe bruggen gebouwd.

Ja, dat is vervelend. Maar meer ook niet. In het weekeinde is het stil.
Thuis-in-eigen-huis schreef:
07-12-2018 08:52
En nu regent het te hard om te werken. :P
Ik heb echt respect voor die bouwvakkers hoor, met weer en wind staan ze er!
Ja, die doen wel echt werk.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
07-12-2018 09:19
En het was toch tegenover je werk en niet je huis?
Ik woon 5 minuten van m'n werk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven