Help welke fiets?

16-11-2018 15:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel een gazelle orange elke dag is de fietstocht weer een strijd omdat deze zo zwaar trapt. Ik heb nu een 2e hands batavus swing gezien. Iemand ervaring of deze fiets lichter is?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met de fiets, maar heb je geen mogelijkheid die fiets uit te proberen voor je hem koopt, dan ervaar je meteen of die lichter fietst en of je hem fijn vindt fietsen.
Gewoon een proefritje maken, of naar een goede fietsenwinkel gaan die keus heeft uit 2e hands fietsen en je daar laten informeren.
Dat gaat je niet helpen want dat is net zo'n zware lompe fiets als wat je nu hebt. Koop iets lichters en dan zeker met derailleurversnelling. En je banden goed op spanning. Scheelt de helft in trappen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een proefrit maken, de kans dat iemand hier beide fietsen kent en hetzelfde voelt als jij is bijzonder klein.
Tip, zorg ervoor dat je zadel hoog genoeg staat.
wittegeit schreef:
16-11-2018 15:13
Dat gaat je niet helpen want dat is net zo'n zware lompe fiets als wat je nu hebt. Koop iets lichters en dan zeker met derailleurversnelling. En je banden goed op spanning. Scheelt de helft in trappen.
Dit.
Een hybride fiets is fijner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mn gazelle orange voor 1000 euro om laten bouwen naar een elektrische fiets.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Staat je huidige fiets goed afgesteld? Door een fietsenmaker?
Meestal is er veel winst te halen qua 'zwaar trappen' als de banden goed op spanning zijn, het zadel op de juiste hoogte staat, het stuur goed staat en de ketting voldoende strak staat.
Koop een elektrische! Ik heb een gazelle orange elektrisch. zo fijn!
Als je een fiets zoekt die licht trapt dan zou je eens kunnen kijken naar een Raleigh fiets. Ik heb er 2 van dat merk gehad en die fietsen erg licht, Daarnaast was de 2de ook heel licht dus je kunt hem zo oppakken.
Ga lekker voor een e-bike!
Alle reacties Link kopieren
Een Gazelle Orange heeft toch 7 versnellingen? Die fiets zou dan ook licht en soepel moeten kunnen trappen. Ben je al naar de fietsenmaker geweest om de versnellingen e.d. goed af te laten stellen? Ketting zo nodig laten oliën en afstellen Is de zadel- en stuurhoogte goed? Je banden zijn op juiste spanning? Met zachte banden is het altijd veel zwaarder trappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een gazelle oranje. Echt een drama, die trapte zo zwaar. Sinds dit voorjaar een Trek hybride fiets, wat een genot. Ik fiets nu veel meer en vooral met veel meer plezier.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je versnellingen uiteraard gebruiken maar in een erg lichte versnelling fietsen is niet prettig. Ik zoek gewoon een fiets die lichter trapt. Elektrisch heb ik de financiele middelen niet voor
Banden opgepompt? Zadel hoog genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Koop een Gazelle Eclipse en je bent meteen verkocht.
Duur maar ruim 10% lichter trappen I. P. V. Zo'n electrische fiets. Afhankelijk van je leeftijd natuurlijk ☺️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven