Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
OntspoorT.
¡Apagando las luces!
Verstandige keuze
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
27-11-2018 18:47
OntspoorT.
Bedankt. Foutje :facepalm:

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-11-2018 18:52
Bedankt. Foutje :facepalm:

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Kan gebeuren ;-D
¡Apagando las luces!
Kan mijn account op anoniem gezet worden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mods.

Ik heb begrepen dat posts die offtopic zijn op het Modtopic (dit topic dus) geplakt worden op Napraat.

Kunnen jullie dan die geplakte posts alstjeblieft in kleur posten?
Een modderig kleurtje.

Wel zo overzichtelijk.

Alle reacties Link kopieren
MonteCara* schreef:
27-11-2018 20:30
Hoi Mods.

Ik heb begrepen dat posts die offtopic zijn op het Modtopic (dit topic dus) geplakt worden op Napraat.

Kunnen jullie dan die geplakte posts alstjeblieft in kleur posten?
Een modderig kleurtje.

Wel zo overzichtelijk.
Beste MonteCara*,

Het klopt inderdaad dat off-topic berichten in dit topic worden verplaatst naar het Napraattopic. Een post wijzigen in een andere kleur kunnen wij alleen handmatig doen, maar omdat off-topic berichten niet de bedoeling zijn gaan wij ze niet veranderen van kleur.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-11-2018 21:14
Beste MonteCara*,

Het klopt inderdaad dat off-topic berichten in dit topic worden verplaatst naar het Napraattopic. Een post wijzigen in een andere kleur kunnen wij alleen handmatig doen, maar omdat off-topic berichten niet de bedoeling zijn gaan wij ze niet veranderen van kleur.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Jammer!!

Maar bedankt voor je antwoord!

Alle reacties Link kopieren
Mag je hier ook suggesties doen voor het forum?

Als mensen een nieuwe username aanmaken, zou ik blokkeren dat ze het woord anoniem kunnen gebruiken. Ik vind het geen probleem als mensen op anoniem gaan, maar wel onduidelijk dat sommige anoniemen er dan blijkbaar nog wel gewoon zijn.

Maar misschien ben ik de enige met die irritatie. :)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
28-11-2018 02:46
Mag je hier ook suggesties doen voor het forum?

Als mensen een nieuwe username aanmaken, zou ik blokkeren dat ze het woord anoniem kunnen gebruiken. Ik vind het geen probleem als mensen op anoniem gaan, maar wel onduidelijk dat sommige anoniemen er dan blijkbaar nog wel gewoon zijn.

Maar misschien ben ik de enige met die irritatie. :)
Ik kijk altijd even of er een loepje, ", stafje etc naast de nick staat. Daaraan kun je zien of iemand het als nick heeft gekozen of dat het om een geanonimiseerde gaat. Als iemand op anoniem gaat staan die dingen niet meer naast de nick.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
28-11-2018 02:51
Ik kijk altijd even of er een loepje, ", stafje etc naast de nick staat. Daaraan kun je zien of iemand het als nick heeft gekozen of dat het om een geanonimiseerde gaat. Als iemand op anoniem gaat staan die dingen niet meer naast de nick.
Als de mods het goed doen wel, ja. Laatst waren ze het vergeten en konden we gewoon een geanonimiseerde nick loepen.
¡Apagando las luces!
Kan dat nieuwe schuifbeleid weer weg? Dat is toch geen lezen zo.

Komt er iemand in de napraat vragen waarom het bij1-topic weg is, antwoordt er iemand anders dat de vraagsteller bovenstaande berichten moet lezen, dus ik kijken maar er zijn helemaal geen relevante bovenstaande berichten oh nee die zijn er wel maar ze zijn niet meer bovenstaand want ze staan nog in het modtopic.

Heel verwarrend en vervelend allemaal.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2018 09:15
Reden: Provoceren
97.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
28-11-2018 09:02
Kan dat nieuwe schuifbeleid weer weg? Dat is toch geen lezen zo.

Komt er iemand in de napraat vragen waarom het bij1-topic weg is, antwoordt er iemand anders dat de vraagsteller bovenstaande berichten moet lezen, dus ik kijken maar er zijn helemaal geen relevante bovenstaande berichten oh nee die zijn er wel maar ze zijn niet meer bovenstaand want ze staan nog in het modtopic.

Heel verwarrend en vervelend allemaal.
Ik denk dat het de bedoeling is, zodat men hier (in het cm-topic, voor het geval het verplaatst wordt) niet meer off-topic post. :lightbulb:
marjorette schreef:
28-11-2018 09:07
[...]

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2018 09:18
Reden: Provoceren
65.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
28-11-2018 09:02
Kan dat nieuwe schuifbeleid weer weg? Dat is toch geen lezen zo.

Komt er iemand in de napraat vragen waarom het bij1-topic weg is, antwoordt er iemand anders dat de vraagsteller bovenstaande berichten moet lezen, dus ik kijken maar er zijn helemaal geen relevante bovenstaande berichten oh nee die zijn er wel maar ze zijn niet meer bovenstaand want ze staan nog in het modtopic.

Heel verwarrend en vervelend allemaal.
Dit! Kom op mods, het begint op pesten te lijken. Waarom op napraat? Gooi het gewoon weg!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
28-11-2018 09:07
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2018 09:19
Reden: Provoceren/op de man
62.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
28-11-2018 09:11
Dit! Kom op mods, het begint op pesten te lijken. Waarom op napraat? Gooi het gewoon weg!
Op zich ben ik het met je eens, maar dan blijft men off-topic posten. Waarschijnlijk is het een probeerseltje om het off-topic posten te stoppen/ minderen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2018 11:25
Reden: Provoceren
98.59% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
28-11-2018 10:09
[...]

Een fatsoenlijk en vooral inhoudelijk antwoord had ook gekund.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'verliefd op collega' is verplaatst van Overig naar Relaties.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mijn eerdere reactie in dit topic is verplaatst naar naapraat maar het bericht dat ik gequote heb in die reactie staat nog in dit topic.
Mag een mod namens mij quoten vanuit een ander topic, wat overigens tegen de huisregels is?
ModeratorViva schreef:
27-11-2018 18:52
Bedankt. Foutje :facepalm:

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Is het ook een foutje dat op vragen gewoon überhaupt geen antwoord meer komt of wordt men daarvoor ook verwezen naar het schoolplein napraat?

Onder het mom: helder beleid?

Nog een vraag: is na Piet Sylvana Simons ook een verboden onderwerp/ woord geworden inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Make up spiegel' is verwijderd i.v.m. dubbel.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-11-2018 17:26
We gaan dit direct doorgeven aan de online redactie.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

De online redactie is op afdelingsuitje? Het staat er nog steeds.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven