Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Waarom nieuw?
Nieuwe regel toegevoegd aan de OP zie ik: Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
26-11-2018 14:48
Waarom nieuw?
Het vorige Centraal Moderatortopic was bijna vol en we hebben in de OP een aantal regels verduidelijkt.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-11-2018 15:57
Reden: Off topic
0.00% gewijzigd
[quote=Nemaìn’ post_id=29285950 time=1543241517 user_id=356538]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-11-2018 15:58
Reden: Off topic
55.48% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-11-2018 15:57
Reden: Off topic
97.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De topics 'Workshop voor twee personen' uit de pijlers Doen en Entertainment zijn samengevoegd in de pijler Entertainment.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Mods, krijg ik nog antwoord op de vraag die ik al twee keer in het vorige topic heb gesteld?
Jammer dat de communitymanager in zijn/haar tweewekelijkse update niet inhoudelijk ingaat op waarom racistische topics mogen blijven staan, maar topics over (een onderzoek naar) racisme worden verwijderd.
Krijgen we nog een reactie op de vragen hierover, of hopen jullie dat dit vanzelf overwaait als jullie dit soort vragen maar vaak en lang genoeg negeren?
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
26-11-2018 18:20
Mods, krijg ik nog antwoord op de vraag die ik al twee keer in het vorige topic heb gesteld?
Beste Trotter,

Vragen over het beleid mogen worden gemaild naar forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Mods,

Willen jullie aan de redactie doorgeven dat ik een halfnaakte dame met d'r benen omhoog met de tekst hoe vaak in van bil moet gaan volgens onderzoek onprettig vind in mijn scherm als ik wil forummen ervaar als ongewenste opdringerige content? Alvast bedankt!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
26-11-2018 19:16
Mods,

Willen jullie aan de redactie doorgeven dat ik een halfnaakte dame met d'r benen omhoog met de tekst hoe vaak in van bil moet gaan volgens onderzoek onprettig vind in mijn scherm als ik wil forummen ervaar als ongewenste opdringerige content? Alvast bedankt!
beste feow,

We zullen het doorgeven.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Kan er geen regel komen dat een OP niet gewist mag worden.
Vind het zó waardeloos forummen met al die leeggehaalde OP's.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
26-11-2018 21:41
Kan er geen regel komen dat een OP niet gewist mag worden.
Vind het zó waardeloos forummen met al die leeggehaalde OP's.
Die is er al, herhaaldelijk een OP wissen mag niet.

p. Verwijderen van OpeningsPosts (OP).
Bij herhaaldelijk verwijderen van OP zonder duidelijke reden met betrekking tot de privacy ontvangt de betreffende TopicOpener een waarschuwing. Mocht de forummer deze waarschuwing niet tot zich nemen zullen er conform regels van het bansysteem stappen worden ondernomen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
26-11-2018 21:48
Die is er al, herhaaldelijk een OP wissen mag niet.

p. Verwijderen van OpeningsPosts (OP).
Bij herhaaldelijk verwijderen van OP zonder duidelijke reden met betrekking tot de privacy ontvangt de betreffende TopicOpener een waarschuwing. Mocht de forummer deze waarschuwing niet tot zich nemen zullen er conform regels van het bansysteem stappen worden ondernomen.
Ik heb het niet over herhaaldelijk.
Gewoon helemaal verbieden. Dus ook een eerste keer.
Zodat mensen eerst goed nadenken óf ze iets wel op het internet willen hebben. En niet naderhand pas gaan denken, oeps, was niet zo handig, ik wis mijn OP maar.
Vind het bijzonder ergerlijk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
beste mod,
hoe kan iemand met een 48 uurs ban gewoon blijven doorposten?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
26-11-2018 22:21
beste mod,
hoe kan iemand met een 48 uurs ban gewoon blijven doorposten?
Beste ouwewijsneus,

Tijdens een ban kan iemand niet doorposten. Of er moet een fout zijn gemaakt of de ban is inmiddels afgelopen. We horen het graag per mail of stafmelding als je iets hebt opgemerkt wat volgens jou niet klopt.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2018 00:19
Reden: off-topic
96.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De schuifmod had dit bericht verplaatst naar de Napraat.

Ik heb het daar even nagevraagd maar daar is niemand die jullie welkomsttekst, die je te zien krijgt als je voor het eerst op het forum komt, kan aanpassen.
Dat moeten jullie echt zelf doen.

Dus daarom nógmaals het verzoek om de welkomsttekst aan te passen, omdat die met de invoering van de nieuwe huisregels niet meer klopt:


[quote=himalaya post_id=29286148 time=1543245191 user_id=69117]
Ik had het in het vorige topic al gevraagd, maar daar krijg ik geen antwoord meer (en ik zie dat het nog gewoon als welkomsttekst staat):

Het verzoek om de ‘welkom op het Viva-forum’ tekst aan te passen.

Daar staat nu nog ‘van zwangerschappen tot actualiteiten en van de stoutste seksverhalen tot adviezen over vechtscheidingen; de VIVA community is er voor elkaar in goede en in slechte tijden, en bespreekt werkelijk alle onderwerpen die je maar bedenken kunt

Want dat is niet meer het geval hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom komt dit soort trollshit door de ballotage?

relaties/relatie-en-1kindje/list_messages/432292
Alle reacties Link kopieren
Dit is het aantal kinderen dat je volgens je sterrenbeeld zou moeten hebben

Heb het stukje niet gelezen, alleen de titel.
Moeten?

Waar halen jullie het lef vandaan om zoiets te schrijven?

Jullie, ja ik zeg jullie, houden geen rekening met mensen die als sterrenbeeld Maagd, Weegschaal, Stier, Schorpioen, Vissen, Leeuw enz...enz...hebben en geen kinderen kunnen krijgen.

Maar ja, ze moeten 'dit aantal kinderen krijgen omdat ze een Leeuw zijn of zo'.

Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Zwarte afscheiding' is verwijderd i.v.m. medisch advies.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
MonteCara* schreef:
27-11-2018 16:52
Dit is het aantal kinderen dat je volgens je sterrenbeeld zou moeten hebben

Heb het stukje niet gelezen, alleen de titel.
Moeten?

Waar halen jullie het lef vandaan om zoiets te schrijven?

Jullie, ja ik zeg jullie, houden geen rekening met mensen die als sterrenbeeld Maagd, Weegschaal, Stier, Schorpioen, Vissen, Leeuw enz...enz...hebben en geen kinderen kunnen krijgen.

Maar ja, ze moeten 'dit aantal kinderen krijgen omdat ze een Leeuw zijn of zo'.
We gaan dit direct doorgeven aan de online redactie.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-11-2018 17:26
We gaan dit direct doorgeven aan de online redactie.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Dank je.

Alle reacties Link kopieren
Het topic "Het nieuwe Bij1 topic" is gesloten omdat het topic ontspoort en een verdere discussie weinig meer zal toevoegen. Ook is er een gebrek aan respectvolle communicatie wat niet bijdraagt aan een positieve sfeer op het forum.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2018 18:51
Reden: spelfoutje
0.37% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven