Canal-pride

10-12-2018 16:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is Canal-pride goed voor de acceptatie van homo's of heeft het juist een averechtse werking.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het goed is voor de botenbranche. Dat wel.

Voor de rest different folks different strokes.
Wat vind je er zelf van?
Alle reacties Link kopieren
Waar komt die vraag zo opeens vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
10-12-2018 16:43
Wat vind je er zelf van?
Ik denk dat het extravagante gedoe op die boten niet positief bijdraagt aan de acceptatie. In plaats van dat het beter gaat, gaat het alleen maar slechter met de homo's in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
10-12-2018 16:45
Waar komt die vraag zo opeens vandaan?
Ik kwam zojuist berichten daarover tegen op FB en dacht; even polsen hoe men erover denkt op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een feestje. Ook die mensen mogen er namelijk zijn en een feestje vieren. Met carnaval dossen de deelnemers zich ook flink uit. En ook met zomercarnaval zijn de outfits (nou ja :)) kleurrijk en glitterig. Laat iedereen lekker. Er kunnen niet genoeg feestjes zijn.
Tja kan...
Ik hoor ook wel eens van mensen dat ze niet van 'dat overdreven gedoe' houden.

Maar ja, ik hou dan weer niet van overdreven oranje versierde straten met een EK of WK.
Of overdreven veel kerstversiering.

Ik vind een voetbaltoernooi verder wel leuk om naar te kijken en ook kerst vind ik prima.
nessemeisje schreef:
10-12-2018 16:57
Het is gewoon een feestje. Ook die mensen mogen er namelijk zijn en een feestje vieren. Met carnaval dossen de deelnemers zich ook flink uit. En ook met zomercarnaval zijn de outfits (nou ja :)) kleurrijk en glitterig. Laat iedereen lekker. Er kunnen niet genoeg feestjes zijn.

Dit.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
10-12-2018 16:57
Het is gewoon een feestje. Ook die mensen mogen er namelijk zijn en een feestje vieren. Met carnaval dossen de deelnemers zich ook flink uit. En ook met zomercarnaval zijn de outfits (nou ja :)) kleurrijk en glitterig. Laat iedereen lekker. Er kunnen niet genoeg feestjes zijn.
Dat is het nu juist; het is niet gewoon een feestje. Het heeft te maken met het accepteren van homo's enz, dus niet gewoon een feest.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
10-12-2018 17:02
Dat is het nu juist; het is niet gewoon een feestje. Het heeft te maken met het accepteren van homo's enz, dus niet gewoon een feest. Zomercarnaval en Canal-pride zijn niet met elkaar te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
10-12-2018 17:02
Dat is het nu juist; het is niet gewoon een feestje. Het heeft te maken met het accepteren van homo's enz, dus niet gewoon een feest.
Tegenwoordig is het gewoon een feestje. De helft die meevaart is hetero.
sito1970 schreef:
10-12-2018 17:02
Dat is het nu juist; het is niet gewoon een feestje. Het heeft te maken met het accepteren van homo's enz, dus niet gewoon een feest.

Zeker wel, alles en iedereen vaart mee/mag meedoen. Bij alle prides, in zowel A'dam als buiten NL.
Dat sommigen het overdreven vinden, wil niet zeggwn dat ze homo's dus niet accepteren. Zoals ik al zei vind ik ook allerlei uitingen niet leuk of overdreven. Toch accepteer ik de feestvierders gewoon.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
10-12-2018 17:02
Dat is het nu juist; het is niet gewoon een feestje. Het heeft te maken met het accepteren van homo's enz, dus niet gewoon een feest.
Staat dat in de statuten en doelstellingen van de Canal Pride?


Ik denk dat ze er vooral mee moeten doorgaan, juist vanwege die zielepieten die reageren met 'wat een aanstellers, kunnen ze niet normaal doen?' Nee, homo's, lesbiennes etc zijn heel gewone mensen en daarom doen ze nu en dan niet normaal. Net als hetero's.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Als je deze vraag dertig jaar geleden had gesteld, dan had ik er misschien mijn mening over gevormd. Nu is die hele canal pride net zo gewoon als het eten van boerenkool in de winter en het dragen van slippers in de zomer. Het verbaast mij echt dat er mensen zijn die deze vraag nu nog stellen.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
Alle reacties Link kopieren
tav schreef:
10-12-2018 17:28
Als je deze vraag dertig jaar geleden had gesteld, dan had ik er misschien mijn mening over gevormd. Nu is die hele canal pride net zo gewoon als het eten van boerenkool in de winter en het dragen van slippers in de zomer. Het verbaast mij echt dat er mensen zijn die deze vraag nu nog stellen.
Dat komt omdat er nog steeds homo's mishandeld worden, het gebeurt steeds meer, dus zo gek is mijn vraag niet. Misschien eens een paar jaar stoppen met de pride en kijken hoe het na een jaar of 5 is.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
10-12-2018 17:35
Dat komt omdat er nog steeds homo's mishandeld worden, het gebeurt steeds meer, dus zo gek is mijn vraag niet. Misschien eens een paar jaar stoppen met de pride en kijken hoe het na een jaar of 5 is.
Als homo's mishandeld worden vanwege Canal pride, lijkt me dat juist een teken dat het nog steeds hard nodig is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
sito1970 schreef:
10-12-2018 17:35
Dat komt omdat er nog steeds homo's mishandeld worden, het gebeurt steeds meer, dus zo gek is mijn vraag niet. Misschien eens een paar jaar stoppen met de pride en kijken hoe het na een jaar of 5 is.
Oh please, wat een onzin :facepalm:
Homo's hebben te maken met geweld omdat een aantal lui canalpride stom vinden....tuurlijk.
Mijn eigen vent houdt ook niet van 'dat overdreven gedoe ' op boten, maar hij heeft nog nooit een homo in elkaar geslagen en hij accepteert ze als ieder ander.
FYI: hij houdt ook niet van hetero's die overdreven doen. En die slaat hij ook niet in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
10-12-2018 17:35
Dat komt omdat er nog steeds homo's mishandeld worden, het gebeurt steeds meer, dus zo gek is mijn vraag niet. Misschien eens een paar jaar stoppen met de pride en kijken hoe het na een jaar of 5 is.
Huh? Jij denkt serieus dat er een verband is?
Waarom denk je dat?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
10-12-2018 17:50
Huh? Jij denkt serieus dat er een verband is?
Waarom denk je dat?
Zo kun je overal wel een verband tussen zoeken ja.
Er wordt steeds meer vegetarisch gegeten èn er is meer geweld to homo's......
Er wordt steeds minder papieren post verstuurd, èn er is meer geweld to homo's......
De witte neushoorn is bijna uitgestorven, èn er is meer geweld to homo's....


Intrigerend
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
10-12-2018 17:54
Zo kun je overal wel een verband tussen zoeken ja.
Er wordt steeds meer vegetarisch gegeten èn er is meer geweld to homo's......
Er wordt steeds minder papieren post verstuurd, èn er is meer geweld to homo's......
De witte neushoorn is bijna uitgestorven, èn er is meer geweld to homo's....


Intrigerend
Dat lijkt me duidelijk, de vegetarische postbezorger die in zijn vrije tijd neushoorns jaagt, mept op de andere dagen homo's omdat er niks meer te jagen valt 💡
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
10-12-2018 17:54
Zo kun je overal wel een verband tussen zoeken ja.
Er wordt steeds meer vegetarisch gegeten èn er is meer geweld to homo's......
Er wordt steeds minder papieren post verstuurd, èn er is meer geweld to homo's......
De witte neushoorn is bijna uitgestorven, èn er is meer geweld to homo's....


Intrigerend
Intrigerend, misschien. Ik vind het ook intrigerend dat jij vegetarisch en homogeweld met elkaar vergelijkt. En al die andere vergelijkingen raken ook kant noch wal.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je dat je zo begaan bent met het lot van homo's en lesbiennes, maar ik denk dat ze echt zelf wel kunnen bedenken hoe ze zich willen profileren. En uiteindelijk zijn zij de personen die erover gaan.
tav wijzigde dit bericht op 09-11-2020 18:33
1.46% gewijzigd
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven