Kerstlampjes altijd aan ?

11-12-2018 11:59 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje: ik zie overal de kerstlampen (binnen en buiten) aanblijven, zelfs als de mensen niet thuis zijn. Ik vind het niet veilig (brandgevaar) en niet nodig (milieu) om deze aan te laten als we niet thuis zijn, maar familie zegt weer dat het dan zo opvalt dat je niet thuis bent (inbraak).

Misschien ben ik een mietje hoor met brand, maar ik durf niet eens een lampje op batterijen aan te laten als ik er niet bij ben.

Hebben jullie de lampen standaard "aan" met een timer ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
De lampjes op stroom zijn dag en nacht aan. Die op batterijen hebben 'n timer. Heb het al zo moeilijk met deze donkere tijd, dus wil niet in 'n donkere kamer binnen hoeven lopen of thuis moeten komen.
Ik zet er dit jaar geen maar de lampjes in de Kerstboom waren dag en nacht aan. Als ik niet thuis ben laat ik zowel boven als beneden licht branden.
Hier geen kerstlampjes, maar alles is uit als ik wegben (behalve de lamp op timer), zelfs als ik op een andere verdieping ben heb ik de neiging alles uit te gooien (wat ik wel doe als ik weet langer dan halfuur niet op die verdieping te komen; veel beter voor milieu enzo)
Ik ben panisch bang voor brand.
De lampjes in de tuin (op stroom) hebben het hele jaar door een timer (8 uur aan, 16 uur uit). De lampjes binnen (alleen met de feestdagen) staan alleen aan als we thuis zijn. Behalve als we kort weg zijn, dan laten we ze aan.

Ik ben niet zo snel angstig voor brand. Ik laat met gemak een waxinelichtje aan als ik ff naar de supermarkt ben. Heel slecht, ik weet het. Probeer het mezelf ook af te leren. Mijn man is voorzichtiger gelukkig.
Volgens mij zijn die cluster-ledjes hartstikke brandveilig.
Ik heb nooit een kerstboom, maar zo kun je controleren hoe veilig ze zijn. Uit is altijd beter natuurlijk.

https://www.inshared.nl/nieuws-en-leuks ... erlichting
Vroeger werden die lampjes hartstikke heet en dat was wel gevaarlijk, maar LED wordt niet heet en is energiezuinig, dus denk dat het op beide fronten wel meevalt.
Natuurlijk is het milieuvriendelijker om ze niet aan te zetten, maar idd zijn er in deze periode veel inbrekers alert op gedoofde lichten
Moet je voorstellen dat mensen vroeger echte kaarsen in de kerstboom hingen! Zo is bij mijn ouder nog een keer bijna het huis afgefikt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net nieuwe cluster-ledverlichting en die is echt wel veilig. Wij doen echter altijd alles uit als we weggaan, dus ook de kerstlampjes. Je hebt er zelf niks aan en het is slecht voor het milieu, dus waarom zou ik ze aan laten?
Tegen inbrekers hebben we een elektrisch hek en een alarminstallatie (plus goede sloten en verlichtingssensoren).
pamelacourson wijzigde dit bericht op 11-12-2018 12:16
19.45% gewijzigd
Hier gaan ze uit als we weg gaan of als de laatste gaat slapen. De eerste die wakker is doet ze weer aan. Is met 1 knopje gepiept. Alle kerst- en sfeerverlichting is gekoppeld aan die afstandsbediening.
Die kerstlampjes zijn allemaal made in China. Echt wel dat ik die uit doe als ik wegga.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat ze ook gewoon de hele dag en nacht aan. Zo gezellig als je smorgens onderkomt en de kerstboom is al aan:)
Qua inbraakveiligheid denk ik ook niet dat je een inbreker om de tuin leidt omdat je je kerstboom aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Uit natuurlijk, tenzij je de boel in de fik wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
11-12-2018 12:10
, maar LED wordt niet heet en is energiezuinig, dus denk dat het op beide fronten wel meevalt.
Een uitspraak die ik ergens (weet niet meer waar) heb opgepikt: de zuinigste lamp is de lamp die niet brandt.

Vond ik geniaal ;-D
De lampjes in de kerstboom staan altijd aan als we thuis zijn. Zijn we kort weg (even boodschappen doen bv.), dan laten we die ook wel aan. Verder hebben we twee lampen op timer staan. Die gaan uit rond bedtijd :)
Madeliefjees schreef:
11-12-2018 12:23
Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.

Waarom in godsnaam? Wat een verspilling.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-12-2018 12:23
Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.
Wat een electriciteitsrekening moet jij hebben @(

Dus als je een dag wegbent, staat de tv de hele dag te blèren en alle lampen te branden?
Why?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-12-2018 12:23
Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.
Dit vind ik eerlijk gezegd best wel erg. Waarom in 's hemelsnaam?
Mocht ik een boom hebben (geen plek momenteel), dan zou ik de verlichting zeker uitdoen als ik weg zou zijn. Zelfs als ik naar de bovenverdieping zou gaan. Ik heb namelijk van dichtbij gezien hoe snel een boom in brand kan vliegen en hoe snel het vuur zich verspreidt. De persoon in kwestie was ook eventjes naar boven (hooguit een minuut of 2), maar dat was genoeg om de hele woonkamer te vullen met rook en vuur.

Ik zou dus liever het zekere voor het onzekere nemen en zoveel moeite is het nou ook weer niet om de lampjes aan en uit te doen.

Ik heb wel een timer op mijn lamp, die ik gebruik als ik weet dat ik 's avonds niet thuis zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alles uit voor het slapengaan en als ik wegga.

Soms laat ik 's avonds als ik een paar uur wegga één lampje (spaarlamp) branden om niet in een donkere woning thuis te komen.
Madeliefjees schreef:
11-12-2018 12:23
Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.
Wat een onzin en verspilling zeg.
Madeliefjees schreef:
11-12-2018 12:23
Alles brand hier, ook s nachts. Als we weggaan, alle lampen en tv aan.

Ik hoop van harte dat dit niet waar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven