Familie drama

11-12-2018 15:47 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een dilemma en hoop dat jullie tips hebben voor mij😅.

Me schoonvader heeft sinds een jaar een nieuwe relatie. Nu hebben wij een conflict gehad met zn nieuwe vriendin omdat zij een afspraak had gemaakt met onze dochter en die dus niet is nagekomen...
Met als gevolg een verdrietige meid.
Hier hebben wij natuurlijk iets van gezegd
Nu wil die vrouw ons niet meer zien niet meer spreken nou ja prima! Nu heeft mijn schoonvader zijn 2 dochters uitgenodigd voor de kerst en heeft hij zijn zoon( mijn man dus niet eens uitgenodigd!!). Omdat hij liever zijn vriendin bij hem heeft dan zn eigen kind!!(Ze heeft wel gezegd als jullie met familie kerst willen vieren blijf ik een dag weg, maar dat wilde hij dus niet.) Ik werd daar echt super link om, mijn schoonzussen lullen ook maar een beetje met alle winden mee wanneer het hun goed uitkomt. Ik word daar echt kwaad van.
Stel ik me aan? Of zijn er meer mensen die het schandalig vinden hoe een vader zijn zoon behandeld?!.
Het zit me echt wel hoog en vind het super lullig voor me man
Ik vind het ook een hele lage en nare streek. Een beetje man had iedereen bij elkaar geroepen en gezorgd dat dit conflict voor de kerst zou zijn opgelost zodat er normaal kerst gevierd kon worden.

Ik denk dat ik er klaar mee zou zijn om heel eerlijk te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hebben je man en zijn vader er samen al een gesprek over gehad?
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je man erover? Dat is iets belangrijker dan wat JIJ er van vindt.
Wat een sukkel van een vader zeg dat hij dat zo pikt. Of hebben jullie op een heel nare manier iets tegen haar gezegd?
Kunnen jullie niet gewoon die ruzie met zijn vriendin bijleggen in plaats van het drama nu nog groter te maken?
Pfff ja, wat een ruzie om eigenlijk niets. Een kind gaat niet dood van een beetje teleurstelling, hè. Hoort bij het leven en zo.
Gewoon even langsgaan om het uit te praten deze week. OPGELOST.

Drama is een groot woord.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
11-12-2018 16:03
Ik vind het ook een hele lage en nare streek. Een beetje man had iedereen bij elkaar geroepen en gezorgd dat dit conflict voor de kerst zou zijn opgelost zodat er normaal kerst gevierd kon worden.

Ik denk dat ik er klaar mee zou zijn om heel eerlijk te zijn.
Ja dit zegt mijn man ook idd.
En we sluiten dit hoofdstuk ook. Maar blijft moeilijk het is en blijft zijn vader of we dat nou leuk vinden of niet
Alle reacties Link kopieren
Mommy3 schreef:
11-12-2018 16:08
Ja dit zegt mijn man ook idd.
En we sluiten dit hoofdstuk ook. Maar blijft moeilijk het is en blijft zijn vader of we dat nou leuk vinden of niet
Zo, dat gaat makkelijk. Wat let jouw man om zijn vader te vragen om het uit te spreken?
En hoe hebben jullie gereageerd tegenover zijn vriendin? Iets in mij zegt dat dat niet helemaal op lekkere manier is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard is praten wat je hoort te doen, echter sluit zij zich daarvoor af! Wat ook prima is, maar lastig om dan een conflict op te lossen.
Tja drama is misschien wat overdreven maar er is altijd wat in de familie snap je.
Ja een kind kan wel tegen een teleurstelling maar niet keer op keer. En dan lijkt het me logisch dat hier iets van gezegd mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Mommy3 schreef:
11-12-2018 16:12
Uiteraard is praten wat je hoort te doen, echter sluit zij zich daarvoor af! Wat ook prima is, maar lastig om dan een conflict op te lossen.
Tja drama is misschien wat overdreven maar er is altijd wat in de familie snap je.
Ja een kind kan wel tegen een teleurstelling maar niet keer op keer. En dan lijkt het me logisch dat hier iets van gezegd mag worden.
Maar als jij dat weet ga je toch niet steeds dingen voor je kind blijven afspreken met ze?
Kan hier weinig over zeggen. Het hangt allemaal af van hoe de scène in alinea twee van je verhaal is verlopen.

Heb je gezegd: "Goh, we vinden het vervelend dat je je afspraak niet nagekomen bent. Nu is kleine Kaat verdrietig. Wil je dat de volgende keer anders doen?"
Of was het meer zoiets als: "Vuile t***ng-ty**str*t jij mag nooit meer naar Kaatje kijken. Dat je oprot stomme stiefh**r."

Bij optie twee snap ik dat jullie niet uitgenodigd zijn.
Bij optie één zou ik het nog eens bespreekbaar maken
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 16:15
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
11-12-2018 16:11
Zo, dat gaat makkelijk. Wat let jouw man om zijn vader te vragen om het uit te spreken?
En hoe hebben jullie gereageerd tegenover zijn vriendin? Iets in mij zegt dat dat niet helemaal op lekkere manier is gegaan?
Weet niet waar u op doelt. Maar nee er is niet gescholden oid.
We hadden ook geen problemen met de vader in eerste instantie, maar toen het bekent werd van de kerst werd me man wel even geiriteerd
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het lees: de nieuwe vriendin van je schoonvader is iets niet nagekomen wat ze had beloofd (overigens: daarom beloof ik ook zelden wat). Daardoor was je dochter verdrietig. Daar hebben jij en je man iets over gezegd. Hoe hebben jullie haar aangesproken (ik denk zomaar niet zo netjes) en waar ging het in vredesnaam over?
Denk eens even terug waarover dat 'conflict' is begonnen? En is het je dit allemaal waard?
HaPu schreef:
11-12-2018 16:14
Kan hier weinig over zeggen. Het hangt allemaal af van hoe de scène in alinea twee van je verhaal is verlopen.

Heb je gezegd: "Goh, we vinden het vervelend dat je je afspraak niet nagekomen bent. Nu is kleine Kaat verdrietig. Wil je dat de volgende keer anders doen?"
Of was het meer zoiets als: "Vuile t***ng-ty**str*t jij mag nooit meer naar Kaatje kijken. Dat je oprot stomme stiefh**r."

Bij optie twee snap ik dat jullie niet uitgenodigd zijn.
Bij optie één zou ik het nog eens bespreekbaar maken
:rofl:

Goede vraag overigens. In geval van optie 2 zou ik toch even excuses gaan aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Mommy3 schreef:
11-12-2018 16:15
Weet niet waar u op doelt. Maar nee er is niet gescholden oid.
We hadden ook geen problemen met de vader in eerste instantie, maar toen het bekent werd van de kerst werd me man wel even geiriteerd
Oke, iets aan jouw manier van schrijven deed mij vermoeden dat je niet heel aardig had gezegd dat je het er niet mee eens was. Ik vind het wel goed dat je de grenzen aangeeft. Een kind keer op keer laten zitten kan niet. Prima dat het met teleurstellingen om moet leren gaan maar telkens teleurgesteld laten worden door dezelfde persoon zou ik ook voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel me toch andere dingen voor bij een familiedrama.

Ik vind het een beetje overkomen ais niveau "familiediner".

Praat eea toch eens uit als volwassenen en niet op het niveau: ja maar, zij zei......

Het leven is te kort....
Mommy3 schreef:
11-12-2018 16:15
Weet niet waar u op doelt. Maar nee er is niet gescholden oid.
We hadden ook geen problemen met de vader in eerste instantie, maar toen het bekent werd van de kerst werd me man wel even geiriteerd

Wat hebben jullie dan gezegd dat ze zo van de rel is en dat je schoonvader het kennelijk acceptabel vindt jullie niet uit te nodigen?
Alle reacties Link kopieren
wat een drama

er moet vast iets meer mee spelen, iedereen kan een keer een afspraak vergeten of dat er iets tussen komt. Jammer voor je kind, even verdrietig zijn, maar teleurstellingen horen bij het leven.

Je vader is kennelijk blij met z'n nieuwe partner. Het is van zowel de nieuwe partner als van zijn kinderen niet netjes om hem te laten kiezen.

Wanneer kind lief een vriend(in) heeft die niet in de smaak valt dan moeten de ouders toch ook kiezen voor het geluk van het kind. Anders om geldt dit net zo.

Wat willen jullie? Gelijk hebben of gelijk krijgen? Zet je (schoon)vader nu eens op de eerste plaats. Gun hem zijn geluk met nieuwe partner en all zijn kinderen. Hopelijk is zijn nieuwe partner ook wijs genoeg om in 1 kamer te zitten met al zijn kinderen.

Er is al genoeg ruzie in de wereld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Opa kent deze vriendin pas een jaar en nu al heb jij de situatie zo laten zijn dat zij persoonlijk meer dan eens je dochter teleurgesteld heeft, waardoor het volstrekt gerechtvaardigd is voor jou en je man om hierover een familieruzie te beginnen?

"familiedrama" heeft tegenwoordig trouwens een andere betekenis.
Alle reacties Link kopieren
Die vriendin van je schoonvader wil jullie gelijk ook niet meer zien.
Zij is toch degene die haar afspraak niet is nagekomen.En je schoonvader pikt dit.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
11-12-2018 16:16
Zoals ik het lees: de nieuwe vriendin van je schoonvader is iets niet nagekomen wat ze had beloofd (overigens: daarom beloof ik ook zelden wat). Daardoor was je dochter verdrietig. Daar hebben jij en je man iets over gezegd. Hoe hebben jullie haar aangesproken (ik denk zomaar niet zo netjes) en waar ging het in vredesnaam over?
Denk eens even terug waarover dat 'conflict' is begonnen? En is het je dit allemaal waard?
De eerste zwemles van me dochter zou ze komen kijken.
Ik heb haar op een normale manier verteld dat het niet oké is een paar uur van te voren af te melden en dat me dochter verdrietig was want ze had zich er op verheugd!
Zei reageerde nogal vijandig en mijn man heeft daarop gezegd. Dat ze op een normale manier tegen mij kon praten en niet zo vijandig! Daarna hebben we elkaar niet gesproken, 5 dec mochten alle kleinkinderen chocolade letter halen bij opa waar zei ook was en negeerde ze mijn man en mijn kinderen.

Dus nee ik vind niet dat het bij ons ligt

(En nogmaals tot aan vandaag hadden we geen ruzie met vader in het verhaal)
hamerhaai schreef:
11-12-2018 16:24
wat een drama

er moet vast iets meer mee spelen, iedereen kan een keer een afspraak vergeten of dat er iets tussen komt. Jammer voor je kind, even verdrietig zijn, maar teleurstellingen horen bij het leven.

Je vader is kennelijk blij met z'n nieuwe partner. Het is van zowel de nieuwe partner als van zijn kinderen niet netjes om hem te laten kiezen.

Wanneer kind lief een vriend(in) heeft die niet in de smaak valt dan moeten de ouders toch ook kiezen voor het geluk van het kind. Anders om geldt dit net zo.

Wat willen jullie? Gelijk hebben of gelijk krijgen? Zet je (schoon)vader nu eens op de eerste plaats. Gun hem zijn geluk met nieuwe partner en all zijn kinderen. Hopelijk is zijn nieuwe partner ook wijs genoeg om in 1 kamer te zitten met al zijn kinderen.

Er is al genoeg ruzie in de wereld.
Is nogal lastig als je niet eens bent uitgenodigd. Daarnaast geldt voor vader en vriendin hetzelfde.
Zonder het hele verhaal valt hier natuurlijk niks zinnigs over te zeggen. Hoe gedragen jullie je verder naar schoonpa en vriendin toe en hoe hebben jullie vriendin toentertijd aangesproken?
Alle reacties Link kopieren
Familiedrama is toch meer wanneer iemand de boel uitmoord?

Waarom heeft die dame de afspraak afgezegd met je dochter?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven