Wat weet je van Griekenland?

15-12-2018 21:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me wat teveel opgewonden in een ander topcic. Waar mensen het hele systeem niet snappen geloof ik.
Weet jij, dat je in Griekenland de sinaasappels uit Afrika moet afnemen? terwijl daar de boeren hierdoor failliet gaan?
Weet jij dat de reguliere Grieken de Griekse vlag niet mogen voeren?
Weet jij dat er nog veel corruptie daar is en dat "wij" in Nederland dat niet te zien krijgen?
Weet jij dat je papieren voor dieren onder de radar zo geregeld krijgt?
Weet jij ook dat de mensen daar voor een schijntje werken en je zo door minimale beloning corruptie in stand houdt?
Weet jij dat er best veel plaatsen zijn in Griekenland waar jij als westerling gewoon niet welkom bent. Ook niet voor een babbeltje?
Weet jij dat er gewoon nog steeds heel veel niet klopt?

Dan hoor ik dat graag van je, want ik heb het wel gehad met de mensen die denken dat het daar allemaal zo "goed" gaat. Net als Italië andere delen van Zuid-Europa trouwens. Al ben ik daar minder thuis.

Ervaringen als eye opener van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel meer landen niet pluis, Griekenland staat niet eens in de top 5 wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je doel van dit topic? Beetje haten op één van de mooiste landen op deze wereld?
Overigens is het overgrote gedeelte wat jij hier beweert niet juist.
- Dat was die sinaasappelen is onzin. Griekenland heeft een mega grote sinaasappel oogst waarvan een groot gedeelte verkocht wordt naar Oostblok landen. Griekse boeren gaan dus heus niet failliet.
- Griekse vlaggen mag gewoon gevoerd worden. Sterker nog, je ziet ze overal.
- Griekenland heeft gewoon andere levensstandaard dan Nederland. Je betaald daar minder belasting, huur ed., dus vandaar de minimum lonen ook lager liggen.
- Ja, je mag als niet-Griek niet overal in Griekenland komen, maar dit gaat om niet openbare plekken die eigendom zijn van en beheerd worden door de kerk.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weet ik. Want ik ga al jaren naar Griekenland en heb daar vriendschappen opgedaan en interesseer mij voor de mensen. Een gemiddelde toerist die 1x per jaar op het strand ligt zal dat niet weten of wilen weten. Wat is de bedoeling van dit topic? Overigens misschien de onzin er even uithalen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin. Ben je Griekenland aan het roasten?

Probeer anders eens dan Afghanistan, Bhutan, Kameroen, Togo, Kongo, Nigeria, Tsjaad, Somalië.

Misschien dat je het dan in beter perspectief kan zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben lekkere geiten yoghurt en je kunt er goed truffels vinden het hele jaar door,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Karbonksel schreef:
15-12-2018 22:10
Wat is je doel van dit topic? Beetje haten op één van de mooiste landen op deze wereld?
Overigens is het overgrote gedeelte wat jij hier beweert niet juist.
- Dat was die sinaasappelen is onzin. Griekenland heeft een mega grote sinaasappel oogst waarvan een groot gedeelte verkocht wordt naar Oostblok landen. Griekse boeren gaan dus heus niet failliet.
- Griekse vlaggen mag gewoon gevoerd worden. Sterker nog, je ziet ze overal.
- Griekenland heeft gewoon andere levensstandaard dan Nederland. Je betaald daar minder belasting, huur ed., dus vandaar de minimum lonen ook lager liggen.
- Ja, je mag als niet-Griek niet overal in Griekenland komen, maar dit gaat om niet openbare plekken die eigendom zijn van en beheerd worden door de kerk.
Ja, je ziet die vlaggen overal als protest tegen de EU, er staat wel een boete op. Militairen en oud militairen mogen hem wel voeren trouwens.
En de sinaasappels hangen nog aan de bomen hoor, weinig geoogst dit jaar. En die sinaasappels liggen NIET in de Griekse winkels. Dat zijn de Afrikaanse.
Nee het is niet om Griekenland te bashen, het is een prachtig land. Eerlijk gezegd mooier dan Nederland. Mijn punt is dat er gewoon, ook hier weer, onwaarheden worden "verdoezeld".
En op gebieden van de kerk mag je gewoon komen. Kerken en kapellen genoeg. En gewoon open en openbaar en geen vernielingen. Hoe anders is dat hier?
Kloosters is een ander verhaal, maar ook die zijn regelmatig open voor publiek, weliswaar soms voor mannen en vrouwen gescheiden, maar open bij tijd en wijle.
De levensstandaard is lager inderdaad, maar iedereen is daar ook flink gekort, dus mensen hebben niet veel tot velen zelfs heel weinig.

Kortom dit topic is niet om te bashen, wel om ogen te openen die gesloten blijven, door alleen het toerisme te zien.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
16-12-2018 14:44
Ja, je ziet die vlaggen overal als protest tegen de EU, er staat wel een boete op. Militairen en oud militairen mogen hem wel voeren trouwens.
En de sinaasappels hangen nog aan de bomen hoor, weinig geoogst dit jaar. En die sinaasappels liggen NIET in de Griekse winkels. Dat zijn de Afrikaanse.
Nee het is niet om Griekenland te bashen, het is een prachtig land. Eerlijk gezegd mooier dan Nederland. Mijn punt is dat er gewoon, ook hier weer, onwaarheden worden "verdoezeld".
En op gebieden van de kerk mag je gewoon komen. Kerken en kapellen genoeg. En gewoon open en openbaar en geen vernielingen. Hoe anders is dat hier?
Kloosters is een ander verhaal, maar ook die zijn regelmatig open voor publiek, weliswaar soms voor mannen en vrouwen gescheiden, maar open bij tijd en wijle.
De levensstandaard is lager inderdaad, maar iedereen is daar ook flink gekort, dus mensen hebben niet veel tot velen zelfs heel weinig.

Kortom dit topic is niet om te bashen, wel om ogen te openen die gesloten blijven, door alleen het toerisme te zien.
Zo kunnen we over elk land wel een topic openen. In vergelijking met veel andere landen doet Griekenland het gewoon goed. Zelfs op sommige punten in vergelijking met Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven