Schoonmoeder

20-12-2018 14:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even met iets en weet even niet wat ik er mee moet. Ik heb dit jaar tijdens me zwangerschap. Heel duidelijk tegen me schoonmoeder en de rest van de famielie gezegd dat ik geen foto’s van me zoontje op internet wel. Maar nu doet me schoonmoeder het toch. Terwel ik daar heel duidelijk in was en me vriend stond achter de keuze die we daar in maakt. Maar nu wil hij er niks van zeggen tegen ze moeder. Nu ben ik echt super boos er om. En sta echt te koken om er zelf wat van te zeggen. Maar wil ook geen ruzie met me vriend er om. Ben echt even helemaal radeloos wat ik er mee moet
Alle reacties Link kopieren
Zelf met je schoonmoeder gaan praten een optie?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je schoonmoeder jullie mening niet respecteert. Ga nog eens met haar praten. En ach, aan de andere kant, is het zoooo erg? Ze is trots.
ik geef mn bek ook maar een douw
Rustig zelf vragen aan schoonmoeder of ze foto eraf wil halen. Dat je dat (nog) niet prettig vindt.
Oma is waarschijnlijk ontzettend trots op haar kleinkind en wil dat met iedereen delen. Ik had de afspraak dat foto’s wel via whatsapp naar vriendinnen mochten, maar niet op fb.
Herkenbaar hoor. Gaat ook om het respecteren van jouw gevoel. Je gaat al door genoeg emoties na het krijgen van een kind.
Alle reacties Link kopieren
Even met jouw schoonmoeder gaan praten en uitleggen, waarom je het niet wil hebben.
Geef desnoods een paar voorbeelden, wat ze met een foto kunnen gaan doen op het internet.

Mijn schoondochter wil ook geen foto’s van haar kinderen op internet, zij plaatst niets, ik dus ook niet op haar verzamel.
Haar moeder deed het dus wel, die heeft een knallende ruzie gehad met haar dochter en plaatst nu ook niets meer.
Jammer dat ze zo weinig rekening houdt met je wensen.
Aan de andere kant is het enthousiasme, ik zou het niet te dramatisch maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een keer gepraat met der en ze zei dat ze het begreep. En heb toen ook gezegd dat ze het beste via whats app mag showen. Geen probleem is dat. Maar ze heeft gewoon schijt aan me. En blijf het doen. Weet je hoeveel viezerikken op internet baby foto’s bekijken. En opslaan.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wij hebben hier mijn schoonmoeder het huis uitgegooid om iets vergelijkbaars, maar de relatie tussen haar en mijn man liep al langere tijd beroerd met een flink gebrek aan vertrouwen van beide kanten. Bij ons was het dus de laatste druppel.

Ik zou je man nog eens laten praten, en anders afspreken dat ze zelf geen foto's meer mag maken en ze wel van jullie krijgt. Dan weet je in elk geval welke foto's er in de roulatie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dus ze heeft het al meerdere keren gedaan terwijl jij hebt gezegd dat je het niet wilde? Wat zegt je schoonmoeder als je aan haar vraagt waarom ze het toch heeft gedaan of wanneer je vraagt om de foto te verwijderen?
Schoonmoeder melden dat die foto's van Facebook dienen te verdwijnen en de kleinkinderen komen pas weer op bezoek als jij de garantie krijgt dat er geen foto's online worden gezet.
Alle reacties Link kopieren
Blossem-Flower2018 schreef:
20-12-2018 15:10
Weet je hoeveel viezerikken op internet baby foto’s bekijken. En opslaan.
Nee? Jij schijnbaar wel? Je kind staat er toch niet naakt op?
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
20-12-2018 15:31
Nee? Jij schijnbaar wel? Je kind staat er toch niet naakt op?

Nee ik weet dat niet. Maar de zijn docu’s over geweest. En ja ze heeft een foto geplaats waar die alleen een luier aan heb. Dat zet je sowesio al helemaal niet op facebook.
Blossem-Flower2018 schreef:
20-12-2018 15:33
Nee ik weet dat niet. Maar de zijn docu’s over geweest. En ja ze heeft een foto geplaats waar die alleen een luier aan heb. Dat zet je sowesio al helemaal niet op facebook.
Al heeft je kind drie winterjassen aan. Als jij je kind niet op internet wil dan is dat zo. Je hoeft je niet te verantwoorden, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Blossem-Flower2018 schreef:
20-12-2018 15:33
Nee ik weet dat niet. Maar de zijn docu’s over geweest. En ja ze heeft een foto geplaats waar die alleen een luier aan heb. Dat zet je sowesio al helemaal niet op facebook.
Maakt ze die foto's zelf of sturen jullie ze aan haar door?
Alle reacties Link kopieren
Zet zelf geen foto's op facebook.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
20-12-2018 15:40
Zet zelf geen foto's op facebook.
Neem aan dat TO dat niet doet, want het punt is juist dat ze geen foto's op internet wil. Dus ook niet als ze ze zelf post.
Met haar gaan praten en als ze dan nog niet luisteren wil melding maken bij FB. Die kunnen de foto weghalen en als ze het tevaak doet krijgt ze een ban.
Alle reacties Link kopieren
Die baby's zijn ook zo vreselijk herkenbaar, echt heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Blossem-Flower2018 schreef:
20-12-2018 15:33
Nee ik weet dat niet. Maar de zijn docu’s over geweest. En ja ze heeft een foto geplaats waar die alleen een luier aan heb. Dat zet je sowesio al helemaal niet op facebook.
Wow, dan zou ik je schoonmoeder toch maar snel vertellen wat er met deze foto's kan gebeuren. Misschien is ze zich hier niet zo van bewust. En melden bij Facebook als ze ze niet weghaalt. Als ze ze niet van Facebook haalt (en het kwaad is al geschied, want het blijft nu voor altijd op internet staan), zou ik inderdaad maar even niet meer langs gaan.
Alle reacties Link kopieren
We zetten inderdaad zelf ook niks op internet. De foto’s die op haar pagina staan heeft ze zelf gemaakt. Omdat hij in de conveuse moest. En heeft ze gemaakt waar ik niet bij was omdat ik net die ochtend een keizersnee had gehad en nog niet mocht lopen.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal radeloos? Te koken? Ik vind het een beetje overdreven.
Maar goed, ze respecteert je mening niet. Nogmaals gaan praten en uitleggen dat je het heel vervelend vindt. Wellicht begrijpt ze je bezwaren niet goed (Ik ook niet, maar jij mag natuurlijk je bezwaren hebben ). Vraag haar om jullie besluit te respecteren. Blijf kalm, daar komt heus geen ruzie van als jij zelf kalm en redelijk blijft.
Blijft ze het dan nóg doen, dan is het tijd voor wat meer afstand.
Alle reacties Link kopieren
Blossem-Flower2018 schreef:
20-12-2018 15:10
Ik heb al een keer gepraat met der en ze zei dat ze het begreep. En heb toen ook gezegd dat ze het beste via whats app mag showen. Geen probleem is dat. Maar ze heeft gewoon schijt aan me. En blijf het doen. Weet je hoeveel viezerikken op internet baby foto’s bekijken. En opslaan.
Ik zou hier ook echt pissig om worden hoor TO. Je kan de foto bij social media melden en dan wordt hij verwijderd. Heb ik ook gedaan bij de foto’s die mijn schoonmoeder plaatste.
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg. Daar zou ik ook niet bepaald blij me zijn! Nog een gesprek aan gaan en zeggen dat ze de foto's weghaalt en dat er anders maatregelingen genomen zullen worden. Wat mij betreft kon ze optiefen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
20-12-2018 15:18
Schoonmoeder melden dat die foto's van Facebook dienen te verdwijnen en de kleinkinderen komen pas weer op bezoek als jij de garantie krijgt dat er geen foto's online worden gezet.
Ja joh, chantage werkt altijd.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
20-12-2018 16:24
Ja joh, chantage werkt altijd.
Heeft niets met chantage te maken, maar met opvoedkeuzes. Het is niet om schoonmoeder te straffen, het is om ervoor te zorgen dat er niet alsnog foto's van je kind op internet komen en dan ligt de keuze bij moeders: afspraken nakomen of niet, en ja dan kan afwezigheid van kleinkinderen een consequentie zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven