Verhuis dilemma

23-12-2018 23:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verhuis dilemma

Hoi, Ik kom er niet uit. Misschien tijdens het typen maar dat zet ik dan wel aan het eind van het stukje.

Dit jaar, 2018 ben ik verhuisd na 15 jaar in dezelfde woonplaats gewoond te hebben. Er is daar best veel narigheid gebeurd en ik kon eindelijk mijn huis kwijt en ben hem gesmeerd en verhuisd op zeker 2 uur afstand.

Nu woon ik hier een tijdje, en voel me hier ook gewoon niet thuis. Het huisje is te klein. Ik huur een loods voor mijn spullen, die ook weer lek is. Het is kaal, overal weiland en akkers. En als ik boodschappen nodig heb, moet ik eerst een kwartier in de auto. Links - > winkels A, B en C....en hemelsbreed weer 30 minuten de andere kant op D, E en F. Het is dus altijd even de vraag..waar zal ik eens heel gaan, dat ik niet misgrijp. Kan ook weer niet teveel boodschappen kopen omdat mijn keuken zo groot is als een postzegel.
Op het schoolplein zijn mensen ook niet zo amicaal en dat ben ik wel gewend. Aanspraak lukt ook zelden, dan praat ik tegen iemand en zegt diegene niks terug. Voor ik als de dorpsgek bestempeld wordt, hou ik mijn mond nu maar iets vaker.
Vorige week ging het ineens wel iets socialer, maar het kost wel een tijdje en ineens zijn ze ook weer stil, dat ik denk.."huh? Snaphetniet."

Mijn oude woonplaats wonen vrienden, maar in verhouding ook veel mensen waar het niet goed mee ging, 2 kanten op hoor, maar goed, geen mensen die ik nog graag zie, ook niet in het voorbijgaan. In deze plaats kijk ik ook altijd over mijn schouder. Boodschappen doe je om de hoek en alles is er. Alle voorzieningen, winkels. Mijn wekelijkse routine zou ik zo weer op kunnen pakken.

Mijn zoontje wil terug....en hij heeft ook vriendjes daar.
Ik sta 1e als ik een huis wil huren omdat ik al oneindig lang ingeschreven sta. Nu dus ook..een huis van 100m2 ipv nu 69m2. Ik heb een reactie ingestuurd, en morgen is het dan bekend of ik het huis toegewezen krijg. Maar ik kan ook nog op annuleren drukken....

Ik heb al een lijstje gemaakt met plussen en minnen en ik kom er niet uit. Of hier langer proberen en kleiner wonen ( das wel een dagelijkse ergernis - het is echt een beetje een poppenhuis), of toch terug gaan en eigenlijk over mijn schouder kijken.
Eind van het verhaal, en ik ben er dus nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk. Je weet van tevoren nooit waar je gedaan doet.
Voor mijn ex relatie verhuisde ik ca. 100km verder. Ik kon er niet aarden en na bijna 5 jaar ben ik terug gegaan naar mijn vertrouwde omgeving.
Beste keuze ever. Je hoort dan van sommige mensen nog weleens "het wordt nooit meer zoals het toen was", hier ben ik het totaal niet mee eens.
Bij terugkomst voelde mijn oude woonplaats als een warme deken.

Waar ergens ben je gaan wonen als ik vragen mag? Het klinkt niet echt als een ideale verhuizing als het gaat om huisvesting en woonplaats.
Ben je afhankelijk van sociale huur of zijn er ook andere mogelijkheden?
Je zou ook op bijvoorbeeld markplaats kunnen kijken. In het verleden heb ik hier 3 hele fijne appartementen gehuurd. Nooit geen gezeur mee gehad.

Wens je veel succes en hoop dat je je snel weer ergens fijn zult voelen.
Maar waarom ben je dan op twee uur afstand gaan wonen? Da’s echt aan de andere kant van het land. En veelal toch net een andere cultuur, waarbij jij dan diegene uit het westen/boven de rivier /met dat rare accent /vul zelf iets in bent. En dat helpt idd niet bij de praatjes op het schoolplein.
Hoe zit het met werk? Kun je zo makkelijk verkassen? En met de andere ouder in dit verhaal?

Als dat allemaal geen probleem is zou ik denk ik terug gaan, of naar een plaats in de buurt van je vorige woonplaats.
Waarom moet je over je schouder kijken in je oude woonplaats? Loop je echt gevaar?

In dat laatste geval zou ik niet terug gaan. Als er geen gevaar is dan zou ik in een andere wijk gaan wonen in de oude woonplaats óf in een plaats daar vlakbij waar je in ieder geval dezelfde cultuur hebt.
Alle reacties Link kopieren
69 m2 is geen poppenhuis. Aanstelleritis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waar je ook heen gaat, je neemt jezelf en je issues altijd mee. Verhuizen naar een plaats 2 uur verder op klinkt als een vlucht, zeker omdat je niet schrijft dat het je heel veel reistijd scheelt naar je werk. Je bent niet ergens naartoe verhuisd, maar ergens vandaan. Dat werkt zelden. Ik zou dus zeggen, ga eerst aan de slag met datgene waar je voor gevlucht bent, en kijk dan of je nog steeds terug wil. Kijk dan of je terechtkomt op een plek maximaal 20 minuten van je oude woonplaats, met winkels in de buurt, want je hebt nu geleerd dat dat belangrijk voor je is.
Wij woonden met 2 personen op 70m2. En dat was best ruim.

Waar zit je werk? Of werk je niet?
Het maakt denk ik niet uit wat je doet, want het ligt volgens mij aan je negatieve houding niet aan de woonplaats. Je ziet overal een probleem in en niets deugt. Bedenk dat dat in jouzelf zit en niet om iets om je heen.
Als je wilt dan kun je het overal leuk en fijn hebben. En als je wat positiever bent, dan is het voor andere mensen wellicht ook leuker contact met jou te maken.
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
24-12-2018 08:52
Het maakt denk ik niet uit wat je doet, want het ligt volgens mij aan je negatieve houding niet aan de woonplaats. Je ziet overal een probleem in en niets deugt. Bedenk dat dat in jouzelf zit en niet om iets om je heen.
Als je wilt dan kun je het overal leuk en fijn hebben. En als je wat positiever bent, dan is het voor andere mensen wellicht ook leuker contact met jou te maken.
Absoluut mee oneens. Jij kan dat misschien, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat heeft.
Ga als noorderling maar eens onder de rivieren wonen. Je bent werkelijk waar een vreemdeling in eigen land.

Het heeft gewoon puur te maken met dat je wortels ergens wel of niet liggen. Je voelt je ergens prettig of juist niet. Er zijn legio plekken in Nederland waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
24-12-2018 08:42
Wij woonden met 2 personen op 70m2. En dat was best ruim.

Waar zit je werk? Of werk je niet?
Dat lijkt me vooral heel persoonlijk. 70m2 vind ik niet ‘heel ruim’. Zeker niet voor 2 personen.
Jolien, kom je nog reageren in je eigen topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven