Hoe was 2018 voor jou?

25-12-2018 18:58 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe het jaar voor jullie is geweest. Ik moet natuurlijk aftrappen.

Dit was het eerste jaar als vader voor mij en dat was heftig. Niet zozeer het vaderschap zelf maar wel de gevoelens die loskwamen. Halve depressie gehad en andere slechte weken maar mede door een therapeut en een aantal goede vrienden (en uiteraard Miss Westerpaviljoen) ben ik daar beter uitgekomen ook al ben ik er nog niet.

Heb trouwens ook veel steun gehad aan een aantal topics en forumsters. Waarvoor dank.

Edit: oh ja en een nieuwe baan gekregen en die past wel goed bij het vaderschap! En ook nieuwe leuke baan voor Miss Westerpaviljoen.
westerpaviljoen wijzigde dit bericht op 25-12-2018 19:07
11.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Intens... opnieuw moeder mogen worden en met een oudste van acht was het opnieuw een flinke maar leuke impact. Verder een nieuwe baan en een nieuwe studie. Dit jaar ging 3 x zo snel voorbij als 2017.

Fijn dat het nu beter gaat Westerpaviloen!
Ik heb voor het eerst in jaren een goed jaar qua gezondheid gehad, dus ik kan blij terugkijken en ga hoopvol het nieuwe jaar in.

Iedereen alvast het allerbeste gewenst voor 2019!
Een heftig jaar achter de rug, in een roes geleefd en tot slot thuis komen te zitten met een burn out + me relatie is sinds een paar dagen helaas beëindigd. Ik ben nu weer aan het leren om te ontspannen en te kijken wat ik met me leven wil etc etc.. moeilijk proces. Ik weet wel dat ik er uiteindelijk beter uit kom maar het is wel heftig allemaal. Ik hoop op een mooi nieuw fris en vooral gezond 2019. :hug:
Ik heb wel een goed jaar gehad. Heel veel afgevallen (42 kilo), eindelijk eens een relatie (die helaas wel weer over is, waar ik even veel verdriet van gehad heb. Nu ben ik alleen maar boos op hem omdat hij me voor gelogen heeft).
Verder wel veel last van slijmbeursontstekingen gehad, dat is wel erg pijnlijk.
Op het werk gaat het goed, leuke collega's.

Allemaal de allerbeste wensen voor het komende jaar
Alle reacties Link kopieren
Dit was het heftigste jaar dat ik me kan heugen. Ik heb nog nooit zoveel over mezelf en anderen geleerd als afgelopen jaar en ik ga komend jaar ongetwijfeld door met leren.

En ik heb het Viva-forum herontdekt, na jaren niet meegelezen te hebben. Iedereen de allerbeste wensen voor een gelukkig 2019!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
2018 was weer een heerlijk jaar!

Geen speciale hoogtepunten, weinig dieptepunten (oma overleden, dat is er toch wel één).
Gewoon veel fijne momenten gedeeld met mijn gezin, familie en vrienden.
Promotie gemaakt op het werk. Nieuwe functie bevalt me, ik zit goed in mijn vel en ben gelukkig.

Ik bestel graag nog zo’n jaar!
Alle reacties Link kopieren
Veel leuke dingen gedaan. Nieuw huis gekocht. Ondanks dat voelt het als weer een verloren jaar. Moe van werk, en teleurgesteld in vriend en vrienden. Lichamelijk ook niet in orde. Geen partner om fijne dingen te delen. Zware mantelzorg taak.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Het was een relatief rustig jaar op persoonlijk vlak. Wel enkele hoogte- en dieptepunten: m’n zusje ging trouwen, voor het eerst tante geworden (zo leuk!), een naaste (op leeftijd, maar toch) overleden. Ik ben vooral blij dat alles goed gaat met man, kind, mijzelf en al m’n dierbaren.

Ik hoop voor volgend jaar wel op wat meer uitdagingen op werkgebied, want daar was het afgelopen jaar wat te rustig naar m’n zin. Ik overweeg weer te gaan studeren in 2019.

:hug: voor wie het geen fijn jaar was; hopelijk brengt 2019 meer moois!
Een beter jaar dan de jaren daarvoor. Op allerlei fronten geluk gehad, maar niet in de liefde. Mezelf ontwikkeld en uitgedaagd en met resultaat. Veel verrassende wendingen gehad op negatieve en positieve wijze. 2018 voelt als een afsluiting van mijn oude ik. Klaar voor 2019!
Het was een heerlijk jaar. Na jaren zoeken naar een baan, en na heel veel korte contracten vorig jaar een vaste baan gevonden. Sinds september dit jaar is die functie heel anders, en heel leuk ingevuld.

Kinderen gaan alle drie heel lekker. Man ook. De grootste tegenslag dit jaar was een gestolen fiets in het gezin. Iets dat mij heel boos maakte, maar waardoor ik ook besefte dat ik dus eigenlijk een heel gezegend mens ben.

Dat 2019 minstens zo mooi mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
25-12-2018 19:35
Het was een heerlijk jaar. Na jaren zoeken naar een baan, en na heel veel korte contracten vorig jaar een vaste baan gevonden. Sinds september dit jaar is die functie heel anders, en heel leuk ingevuld.

Kinderen gaan alle drie heel lekker. Man ook. De grootste tegenslag dit jaar was een gestolen fiets in het gezin. Iets dat mij heel boos maakte, maar waardoor ik ook besefte dat ik dus eigenlijk een heel gezegend mens ben.

Dat 2019 minstens zo mooi mag worden.
Tenzij het een racefiets is heb je weinig klagen dan toch?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon - zelfde gezondheid; zelfde omstandigheden. Verder kan ik er niet veel van zeggen. We zien wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
2018 is het jaar dat ik knopen durfde door te hakken. Na een burnout van ruim 2 jaar weer op de goede weg. Baan opgezegd en later een veel leukere teruggevonden. Eindelijk weer van mijn vakantie kunnen genieten (de afgelopen jaren lukte dat niet). Kind goed op de middelbare school gekregen.

Voor 2019 zorgen dat ik de balans blijf bewaken en goed voor mijzelf zorg. Dan kan ik dat ook voor mijn naaste omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een goed jaar, veel leuke dingen gedaan ( festivals, concerten en vakanties) en niks ernstigs meegemaakt in onze omgeving. Wel kwakkel ik eigenlijk altijd, overal pijntjes en veel hoofdpijn en heel slecht slapen en daar baal ik dan weer van.
Ben wel weer begonnen met spinning en wil wat beter op mijn eten gaan letten want ik ben wel veel te zwaar. Dan zal ik me over het algemeen ook wel beter door gaan voelen hoop ik.

Ik hoop dat 2019 voor iedereen eem fijn jaar wordt!
Westerpaviljoen schreef:
25-12-2018 19:38
Tenzij het een racefiets is heb je weinig klagen dan toch?

Ik heb ook weinig te klagen. Was alleen echt nog een heel mooie fiets. Vier jaar oud, twee jaar in ons bezit. Vind nog maar eens zo'n buitenkansje. Zoon fietst al weken op een barrel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed wat ik van mijn 2018 moet denken. Het had geen echte hoogte- of dieptepunten, en het was geen heel slecht jaar maar zeker ook geen topjaar. Ik was druk met de nieuwe hond (superleuk) en met de verbouwing van ons huis (vooral heel erg vermoeiend, maar blij met het resultaat), en daardoor schoot het opstarten van mijn eigen bedrijf er flink bij in. Ook bleven sociale contacten op een laag pitje wegens gebrek aan energie en goede zin.

In 2019 hoop ik zakelijk een mooie (door)start te kunnen maken, wederom veel van mijn hond te gaan genieten, en ik wil ook wat beter voor mezelf gaan zorgen (meer de deur uit voor sociale contacten, gezonder eten en meer bewegen, enz).
Alle reacties Link kopieren
Mijn carrière ging erg goed, vriendschappen waren fijn, contact met mijn familie is beter en ik heb eindelijk een huis voor mezelf na veel te lang op studentenkamers bivakkeren. Het was bovendien mijn eerste vrijgezelle jaar sinds jaaaaaren (laatste tien jaar altijd relaties, scharrels, dates). Ik ben 'alleen' (met veel lieve mensen om me heen) en gelukkig!
zephora wijzigde dit bericht op 26-12-2018 02:50
8.93% gewijzigd
Persoonlijk was het perfect. Gezin alles meer dan goed, huis wordt steeds mooier, iedereen gezond.
Omdat het goed met iedereen hier in huis gaat een verschuiving in sociale leven geweest.
Zelfverzekerd geworden dankzij een goede basis om afscheid te nemen en grenzen aan te gaan.
Werk was en blijft spannend. Begon spannend maar eindigde met de mogelijkheid tot weer een mooie scholing en aanvulling op mijn CV, beter betaald en doorgegroeid.
En gelukkig mijn lievelings collega's ook hetzelfde dus qua werksfeer top. ook vrijwilligerswerk verbeterd, alleen nog maar de dingen die ik leuk vind mogen doen.
Nu ik goed een jaar terug eindelijk goed ben gediagnosticeerd voor een chronische aandoening, ook een betere conditie gekregen dankzij betere medicatie en meer kennis van het ziektebeeld.
Dus al met al alles relaxed en overal lol.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 25-12-2018 21:50
14.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dodelijk vermoeiend, rommelig en veel te weinig tijd voor mezelf. Maar ik heb het eind van het jaar bijna gehaald zonder om te vallen. ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik vond 2018 geen leuk jaar. Dit jaar is enorm getekend door het plotselinge overlijden van mijn vader.
Wel zijn er ook een paar lichtpuntjes: mijn nieuwe studie bevalt goed en ik heb afgelopen maandag een jaarcontract kunnen tekenen op mijn stage, waar ik vanaf 01-01-2019 ook ga werken.
Alle reacties Link kopieren
2018 was het jaar dat mijn huilbaby veranderde in een grappige, extreem blije, makkelijke dreumes. Het jaar dat ik voor het eerst eerste stapjes mocht meemaken, voor het eerst een eerste woordje hoorde. Het jaar waarin mijn zoon voor het eerst ‘mama’ zei en kusjes gaf. En hoewel ik mijn schattige dreumes zal missen als hij van het voorjaar verandert in een eigenwijze peuter, kan ik ook niet wachten om te zien wat die tijd zal brengen.

Het was ook het jaar dat ik erachter kwam dat er een aantal dingen heel duidelijk voor me zijn geworden qua carrière; voor mijn geen hotshot carrière met veel uren, nog 1.5 jaar volhouden en dan kan ik minderen in uren en betere werk/gezinsbalans creëren.

Ik ben ook op professioneel gebied enorm gegroeid, wat logisch is, want het was m’n eerste jaar, maar ik heb zoveel gezien, meegemaakt en geleerd. Soms was het heftig, het is regelmatig zwaar, maar het is een heel bijzondere ervaring geweest en vooral ook erg leuk. Ik hoop dat het tweede jaar ook zo leerzaam en leuk gaat zijn.

Wel moet ik nog wat meer tijd maken voor mijn vriendinnen, dat schiet er af en toe bij in.

Daarnaast is er ook weer een jaar voor bij zonder mijn lieve papa. Het 8ste al en dat kan ik bijna niet geloven en maakt me nog steeds verdrietig. Ik mis je, lieve pap.

Voor het komende jaar: hard werken, meer vriendinnenavonden, genieten van mijn fantastische gezin en hopelijk weer zwanger worden :yes:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
In 2017 een depressie gekregen met een angst- en paniek stoornis. 2018 was een jaar met veel therapie. Veel zoeken, wanhoop, toch weer doorgaan, veel leren, vallen en opstaan. Wel na 10 jaar weer een baan, dat voelt goed. Aleen niet het gevoel dat ik veel vooruit ben gegaan, als vindt mijn psycholoog van wel. 2018 eindigt moe en lusteloos. Ik weet het even niet meer. ik wil heel graag verhuizen. Een nieuwe start. We wonen hier nu vijf jaar en ik ben hier nooit echt gelukkig geweest. Ik wil wel vooruit. Maar weet niet hoe....
tanteslankie wijzigde dit bericht op 25-12-2018 21:37
0.38% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
En goed gedaan hoor WP, ik weet dat je het niet makkelijk hebt gehad en bij mij heb je misschien niet altijd een even luisterend oor gevonden, maar bij anderen gelukkig wel :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
25-12-2018 21:34
Voor het komende jaar: hard werken, meer vriendinnenavonden, genieten van mijn fantastische gezin en hopelijk weer zwanger worden :yes:
Wat leuk om te lezen dat jullie er weer voor gaan!

Verder een :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven