Dozen kattenbakvulling

26-12-2018 17:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
weet iemand of de dozen van kattenbakvulling bij huisvuil of bij karton mag?
het is niet echt uil vooral losse korrels in.
via huishoudexpert google al gezocht maar daar zie ik enkel wat er met de kattenbakvulling zelf mag gebeuren.
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn: waarom niet wat??
Waarom niet bij oud papier.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ dus dat mag bij het gerief als ze komen voor papier en karton?
Goed leegschudden en bij oud papier.
Geen idee wat het gerief is.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
26-12-2018 17:43
Waarom niet?
Omdat je bij het oud papier alleen schoon papier en karton mag doen. Pizzadozen mogen bijvoorbeeld ook niet. TO vraagt zich nu al of restanten kattenbakspul als vervuilend telt.

@TO: sorry, ik heb geen idee
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’: sorry vergeet dat dit hollands topic is :D gerief is dialect voor materiaal.
Maartje2016 schreef:
26-12-2018 17:48
Omdat je bij het oud papier alleen schoon papier en karton mag doen. Pizzadozen mogen bijvoorbeeld ook niet. TO vraagt zich nu al of restanten kattenbakspul als vervuilend telt.

@TO: sorry, ik heb geen idee
Dat wist ik niet.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 17:57
9.26% gewijzigd
jujuken schreef:
26-12-2018 17:49
Nemaìn’: sorry vergeet dat dit hollands topic is :D gerief is dialect voor materiaal.
Dan neem ik aan dat je Belg bent? Handiger om het daar dan na te vragen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
26-12-2018 17:56
Volgens mij mag dat gewoon wel. Net als pakken van sap e.d.
Bij ons dan weer niet.

Sappakken gaan bij de PMD (plastic, metaal, drinkkartonnen).
Pizzadozen staan speciaal vermeld dat het niet mag bij het oud papier, door de restanten vet die erin getrokken zijn en die het karton vervuilen.

Droge korrels trekken er niet in, dus ik zou die doos van TO er wel bij doen.
Maartje2016 schreef:
26-12-2018 17:59
Bij ons dan weer niet.

Sappakken gaan bij de PMD (plastic, metaal, drinkkartonnen).
Pizzadozen staan speciaal vermeld dat het niet mag bij het oud papier, door de restanten vet die erin getrokken zijn en die het karton vervuilen.

Droge korrels trekken er niet in, dus ik zou die doos van TO er wel bij doen.
Ik zit het net te lezen inderdaad. Zal mijn pizzadozen voortaan netjes in de afvalbak gooien. Al verdwijnt het oud papier hier ook vaak in de vuilcontainer, omdat de papiercontainer weer eens vol zit.
Maar zie vooral dat het om plastic laagje, vet en nat gaat, dus dan moet zo’n doos prima kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn: verschil ook met pizzadoos van pizzeria of pizza uit diepvries. pizza uit diepvries zijn meestal propere dozen.
jujuken schreef:
26-12-2018 18:04
Nemaìn: verschil ook met pizzadoos van pizzeria of pizza uit diepvries. pizza uit diepvries zijn meestal propere dozen.
Ik las het. Gelukkig eet ik zelden pizza, dus heb ik de papierbak niet al te vaak bevuild.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
26-12-2018 17:56
Dan neem ik aan dat je Belg bent? Handiger om het daar dan na te vragen lijkt me.

Er is voor zover ik weet geen enkel Belgisch/Vlaams forum die naam waardig.
Hier en daar een 'forum' van 3 man en een paardenkop dat vooral bestaat bij gratie van het ego van de beheerder en haar discipelen maar niks zoals Viva.

Soit, ik zou met zo'n vragen ook niet hier komen maar bij twijfel gewoon bij het restafval gooien.
Ik dacht trouwen dat eierkartons en gelijkaardig spul ook niet bij het oud papier mag.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG: inderdaad in belgie zijn er vooral game forums. maar niet zo'n forum als deze. en ik vind een forum als deze wel handig.
anoniem_376109 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 18:34
19.44% gewijzigd
Ik zet het al jaren bij het oud papier en het is altijd nog meegenomen.
En ik vul ze dus altijd met kranten etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak de bovenkant open zodat ik eventuele restkorrels er goed uit kan schudden en doe er dan mijn andere oudpapier in en zet ze zo bij de weg.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Serengeti schreef:
26-12-2018 18:40
Ik maak de bovenkant open zodat ik eventuele restkorrels er goed uit kan schudden en doe er dan mijn andere oudpapier in en zet ze zo bij de weg.
Precies dit dus
Serengeti schreef:
26-12-2018 18:40
Ik maak de bovenkant open zodat ik eventuele restkorrels er goed uit kan schudden en doe er dan mijn andere oudpapier in en zet ze zo bij de weg.
Zo zie ik er ook wel eens langs de weg staan. Worden gewoon meegenomen voor zover ik weet.
Alle reacties Link kopieren
Mag idd bij oud papier. Lege pakken sap of melk moeten dan weer bij het plastic vanwege de coating. Eierdozen moeten bij restafval. De logica hiervan ontgaat me volledig trouwens.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
26-12-2018 19:19
Mag idd bij oud papier. Lege pakken sap of melk moeten dan weer bij het plastic vanwege de coating. Eierdozen moeten bij restafval. De logica hiervan ontgaat me volledig trouwens.
Volgens deze link mogen eierdozen dan weer wel bij het papier:
http://www.doemeermetafval.nl/item.html&objID=8085
Alle reacties Link kopieren
Kartonnen eierdozen kunnen gewoon bij het oud papier hoor. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.milieucentraal.nl/minder-af ... en-karton/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven