Photoshop, zuiver zwart wit?

27-12-2018 10:11 19 berichten
Goedemorgen,

Ik zit voor een uitnodiging een beetje te spelen met photoshop. Nu heb ik eindelijk de afbeelding die ik wil in silhouette, maar blijkt dat ik deze voor het pregen zuiver zwart wit moet aanleveren. Wat ik ook doe, het lukt me niet om álleen maar zwarte pixels te hebben. Hij blijft wat "verzacht" ofzo. Heeft iemand tips? Ook zou ik het liefst de lijnen iets netter maken, maar goed, dat neem ik maar voor lief.

Plaatjes weg.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 11:21
23.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met pixels blijf je dit houden. Dit zou ik zelf dus in Illustrator maken (vector), nooit in Photoshop.
Hoi Lady_Day,

Illustrator heb ik ook. Nog nooit mee gewerkt. Zal eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Aanpassingen
Waarden beperken
chocolol schreef:
27-12-2018 10:35
Afbeelding
Aanpassingen
Waarden beperken
Die doet niets op de pixels of randjes. Maar dank voor het meedenken :) .
Nou, proefversie illustrator gestart. Ik heb 7 dagen ;-D .
:yes: ! Het lukte in 7 minuten. Dank voor de tip Lady!
Als je de levels helemaal naar links knalt ben je er ook, toch?

(maar het juiste antwoord is natuurlijk Illustrator)
RikM schreef:
27-12-2018 10:57
Als je de levels helemaal naar links knalt ben je er ook, toch?

(maar het juiste antwoord is natuurlijk Illustrator)
Dan hield hij die pixels zo :) .
Het is nu m.b.v. illustrator exact geworden wat ik wilde. Een perfect silhouet. Ben echt heel blij :D .
Nu vraag ik me wel af hoe jij met nul kennis van Illustrator in 7 minuten die afbeelding hebt gevectoriseerd. Of doet Illustrator dat tegenwoordig automatisch?
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
27-12-2018 10:45
:yes: ! Het lukte in 7 minuten. Dank voor de tip Lady!
Super!
RikM schreef:
27-12-2018 11:08
Nu vraag ik me wel af hoe jij met nul kennis van Illustrator in 7 minuten die afbeelding hebt gevectoriseerd. Of doet Illustrator dat tegenwoordig automatisch?
Dat vraag ik me ook af ;-D . Sowieso een geautomatiseerde functie. Ik open hem ff opnieuw, kijken hoe het heet.
Afbeelding selecteren, rechter muisknop, pixelperfect maken. Zwart was de image al.
Ik ben echt veel te trots op dit simpele resultaat :rofl: . Maar goed, tot gisteren had ik nog nooit met photoshop of illustrator gewerkt en heb toch maar mooi dit plaatje uit een drukke achtergrond geextraheerd en zuiver gekregen :yes: !

Plaatje weg
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 11:43
2.66% gewijzigd
Féline schreef:
27-12-2018 11:21
Afbeelding selecteren, rechter muisknop, pixelperfect maken. Zwart was de image al.

O ja, dat kan ook. Nu heb je drie miljoen ankerpunten waarschijnlijk. ;-)
Niet helemaal hoe het hoort, maar vooruit.
Ik heb geen idee wat ankerpunten zijn :P . De lijntjes in het plaatje zijn helaas wel iets minder mooi geworden, maar dat zal niet opvallen voor wie het originele niet gezien heeft. Ik ga nog eens even kijken of ik daar iets mee kan. Ik vind het wel ontzéttend gave programma's. Zou er wel een cursus (of 10) voor willen volgen.

Werken jullie er professioneel mee?
Ligt er maar aan waar je het voor nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf nooit pixelperfect maar goed om te horen dat dit goed (genoeg) werkt.

Ik gebruik Illustrator voor mijn werk maar het is ook al duizend jaar geleden dat ik een grafische opleiding heb gedaan. Als ik iets niet weet dan is er altijd nog youtube! :)
Haha dit blijkt een rookie-solution dus.

Iedereen iig bedankt voor de tips :) !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven