Achtervolgd

27-12-2018 19:51 22 berichten
Dag allemaal,

Ik weet even niet op welke pijler dit het beste past, maar wil graag jullie tips. Vanmiddag was ik aan het wandelen in een gebied vlak buiten mijn stad. Halverwege kwam ik een man tegen. Ik loop verder en kijk een paar minuten achter me. Daar loopt hij.. Ik neem wat zijwegen en zie hem telkens achter me lopen. Op een gegeven moment kwam ik wat mensen tegen die ik gevraagd heb of ik een stuk met ze mee mocht lopen omdat ik het gevoel had dat ik gevolgd werd. Zij zien de man ook, zien hem ook voorbij lopen weer terug komen. Even later Zie ik hem achter ons aanlopen. Ik vond het echt heel eng en ben snel naar huis gelopen. Is dit het waard om te melden bij de politie? Misschien is het wel vaker gebeurd oid, met anderen.. ik weet het niet. Voelt alsof ik er iets mee moet.wat denken jullie?
anoniem_176786 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 21:09
Reden: Eea weggehaald ivm herkenbaarheid
23.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je weet de reden niet en het is niet verboden om dezelfde route te lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat deed de man dan nadat je met die andere vrouwen opliep? Gewoon op heel wat meters afstand jullie volgen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel melden op het 0900-nr. van de politie. Wie weet komen of zijn er al meer meldingen en dan zullen ze daar toch eens polshoogte gaan nemen.
liliane13 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 19:59
0.33% gewijzigd
.
Ja daar zou ik wel melding maken. Wat een naar gedrag, ik zou dat ook vervelend vinden. En zoals je zegt, misschien doet hij dat vaker of heeft hij iets kwaads in de zin.
Je kan het altijd melden. Wie weet zijn er meer meldingen of komen er nog meer.
Alle reacties Link kopieren
Of als je niet wil bellen kun je het trouwens ook melden via het contactformulier van de politie (ik heb de ervaring dat die berichten ook serieus worden genomen):
https://www.politie.nl/contact/contactf ... e59a20a995
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou het melden. Inderdaad dan wel bij het 0900-nummer. Zo is hier in de buurt iemand opgepakt die al weken verdacht gedrag vertoonde ('s avonds rondlopen en bezorgers aanspreken zonder duidelijke reden, vrouwen lastigvallen) en de politie heeft met hem gesproken.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een melding maken. Evt in je buurtapp of via mensen in de app van due buurt.

Volgende keer "toevallig" even foto's maken van de omgeving en hem ook ff vastleggen voor t geval dat.....
Alle reacties Link kopieren
melden voor t geval dat.
Laat het gaan
Alle reacties Link kopieren
Idd melden. In een buitengebied achter een vrouw alleen aan lopen is raar, dat doe je niet.
Such fun!1
MarindaH schreef:
27-12-2018 20:09
Idd melden. In een buitengebied achter een vrouw alleen aan lopen is raar, dat doe je niet.
Dit. Na ook een keer zoiets te hebben meegemaakt, die persoon te hebben aangesproken en een heel naar en dreigend verhaal aan te hebben moeten horen de rest van de weg, kwam ik een keer weer in zo'n situatie.
Die jongen zei: oh sorry dit komt creepy over he? Ging een stukje hollen en was uit zicht.
De meeste mannen zijn gelukkig zich bewust van hoe dingen helaas overkomen.
Enn schreef:
27-12-2018 19:56
Maar wat deed de man dan nadat je met die andere vrouwen opliep? Gewoon op heel wat meters afstand jullie volgen?
Ja, hij bleef ons volgen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het 0900 nr bellen van de politie.
Alle reacties Link kopieren
noctua schreef:
27-12-2018 20:23
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het 0900 nr bellen van de politie.
Heb daar hier meer dan goede ervaring mee. In vergelijkbaar geval is de politie vrij duidelijk met de man in kwestie in gesprek gegaan. Hij werd niet meer gezien
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nogmaals bedacnkt. Ik heb de politie gesproken. Die vond ook dat deze man zich verdacht gedroeg. Natuurlijk kon er nu niks meer gedaan worden maar ze ging wel de wijkagent berichten.

Jullie hebben me wel over mijn drempel geholpen de politie te bellen. Bedankt daarvoor :-). Voorlopig loop ik ook maar even ergens anders..
Fijn dat ze zo reageren!
Fijn dat ze zo reageren!
Alle reacties Link kopieren
Ah, goed om te horen TO!
.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gebeld hebt.
TO je hebt dat goed aangepakt! Omweg nemen om te checken of hij nog volgt, vervolgens mensen aanspreken.

Ik zag laatst op YouTube een video met tips wat je moet doen als je denkt dat iemand je volgt:


https://youtu.be/lHIqBqBt4iE

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven