leven na de dood

29-12-2018 00:22 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie gelooft er in leven na de dood? wie gelooft er in de hemel of de hel? geloof je dat als je praat tegen de overledene dat ze je kunnen horen of zien ook al kun je ze niet zien?
zelf mijn ouders verloren en ik vraag het me dikwijls af! is er na dit leven echt niks niet meer, gewoon een zwart gat? het lichaam is eigenlijk een verpakking maar waar gaat de inhoud van die verpakking heen als je dood gaat??? het moet toch ergens terecht komen?
zelf geloof ik wel in soort van reïncarnatie, of leven voor de geboorte.
wat zijn jullie meningen hier omtrent? zeer benieuwd.
Ik geloof dat er iets is, ik geloof niet dat diegene je nog kan horen, het lichaam gaat de grond in en de ziel gaat naar het licht.
Ik geloof niet in reïncarnatie, want geloof niet in predestinatie.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ : je ziet meestal in films of series, mensen die praten tegen hun overledenen maar eigenlijk kan die persoon in kwestie hen niet zien..eigenlijk hoop ik daarop, gewoon dat je iets zegt of wanneer je verdrietig bent, je ze kunnen horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook dat er 'iets' is in het hiernamaals.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Tinkerbel1000 schreef:
29-12-2018 00:25
Nemaìn’ : je ziet meestal in films of series, mensen die praten tegen hun overledenen maar eigenlijk kan die persoon in kwestie hen niet zien..eigenlijk hoop ik daarop, gewoon dat je iets zegt of wanneer je verdrietig bent, je ze kunnen horen.
Ik denk dat je na de dood helemaal niet meer verbonden bent met het aardse. En gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbel1000 schreef:
29-12-2018 00:22
zelf geloof ik wel in soort van reïncarnatie, of leven voor de geboorte.

Vraag me af of mensen die in reïncarnatie geloven, dan ook allemaal zeer diervriendelijk leven, omdat dit een oude bekende kan zijn natuurlijk. Of toch gewoon swatten die vlieg en eten dat kippetje?
Alle reacties Link kopieren
als jij antwoord wil van een overledene dan geef je gewoon zelf het antwoord wat je denkt dat juist is in moeilijke kwesties. en dan als dat een van je ouders het zegt
ik zeg dan bijv, nou tante ans is het wel goed als ik dit of dat doe? en dan zeg ik nee rozamunda dat is niet goed. (en dan doe ik dus net alsof tante ans dat tegen mij zei)
Ja, ik ben overtuigd van het hiernamaals, maar geloof niet in de hel, in zoverre, dat de hel hier op aarde is voor een aantal mensen, maar niet in het vagevuur.

De overledenen kunnen je horen als je contact zoekt, het is alleen geen verstandige zaak want er kunnen ook andere toestanden van komen waar je niet op zit te wachten, dus praten tegen het onzichtbare is niet aan te bevelen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik geloof (helaas) niet dat er iets is na het leven. Ik geloof niet dat je lichaam een verpakking is, maar dat wie je bent besloten ligt in je hersenfunctie, wat dus ophoudt met de dood. Vaak geprobeerd in meer te geloven omdat het me een geruststelling lijkt, maar dat is helaas niet voor me weggelegd.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-12-2018 01:07
Nee, ik geloof (helaas) niet dat er iets is na het leven. Ik geloof niet dat je lichaam een verpakking is, maar dat wie je bent besloten ligt in je hersenfunctie, wat dus ophoudt met de dood. Vaak geprobeerd in meer te geloven omdat het me een geruststelling lijkt, maar dat is helaas niet voor me weggelegd.
Precies dit.
Ik denk dat er na de dood hetzelfde is als vóór het leven, voordat ik geboren werd (niets dus).
Jupiter1995 schreef:
29-12-2018 01:17
Precies dit.
Ik denk dat er na de dood hetzelfde is als vóór het leven, voordat ik geboren werd (niets dus).
Ik ook. Al het andere zie ik als wensdenken. Wat ik overigens heel begrijpelijk vind.
Hemel en hel? Nee niet zo zeer.
Wel al meermaals meegemaakt, dat mensen op hun sterfbed meenden hun eerder overleden levenspartner te zien, en die vroegen hen mee te nemen.
Het daadwerkelijke sterven duurde daarna niet lang meer.
Ik sta heel erg open hier voor, ik heb mijn oma op de rand van mijn bed gezien toen ze was overleden. Mijn dochter heeft ook haar Pake gezien, en ook mijn vader. Vorig jaar, 3 maanden na mijn vader zijn dood, zat ik in Laos, en er klonk Cor Steijn uit de boxen op het terras. Dus wat dat betreft geloof ik er in.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de mens zo'n arrogant wezen is dat zich zo belangrijk acht dat het zich niet kan voorstellen dat er na de dood niets meer zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-12-2018 01:07
Nee, ik geloof (helaas) niet dat er iets is na het leven. Ik geloof niet dat je lichaam een verpakking is, maar dat wie je bent besloten ligt in je hersenfunctie, wat dus ophoudt met de dood. Vaak geprobeerd in meer te geloven omdat het me een geruststelling lijkt, maar dat is helaas niet voor me weggelegd.
Dit denk ik ook. Er is nog nooit iemand teruggekeerd om het te vertellen... of wel, maar of dat echt zo is?

Maar laat je niet tegenhouden om met je ouders te praten als dat jou een goed gevoel geeft. Volgens mij leef je voort in je ouders met hun DNA enz. Dat bedoelen ze volgens mij als men zegt: ze zijn nog onder ons.

Niemand weet het eigenlijk, geloof gewoon dat ze nog dicht bij je zijn als dat jou in je leven hier en nu helpt, of troost.

Hemel en hel geloof ik niet in, wie bepaalt waar al die miljarden mensen die geleefd hebben naartoe moeten, er zijn goden genoeg. Zouden die allemaal hun eigen hemel moeten hebben... ben je christelijk zit je altijd goed: jezus is al voor je aan het kruis gestorven voor IEDERS zonden.
Dus is de hel leeg. Waarom een hel als er nooit iemand naartoe gestuurd wordt?

Je ouders zullen sowieso het beste met je voor hebben gehad en je gelukkig willen zien, als ze je nog zouden kunnen zien en horen zal dat niet veranderd zijn denk je niet? Heel veel sterkte met het verlies van je ouders, het is ook erg dat je je ouders nooit meer kan spreken. :redrose:
Ik geloof in hemel en hel. Dit leven is slechts een voorloper van waarvoor we echt bedoeld zijn, het eeuwige leven bij God.
Ik geloof niet dat je contact kunt maken met de mensen die overleden zijn. Wel kun je geesten oproepen. In werkelijkheid zijn die geesten demonen. Weliswaar verslagen toen Jezus stierf maar nu nog heerser op aarde.

@ lavacakelover, Jezus is inderdaad voor alle zonden gestorven maar hij dringt zich niet op. Ieder mens heeft de keus dat offer aan te nemen of niet, het is niet zo dat ieder mens nu automatisch naar God gaat na het overlijden.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik nou juist zo'n moeite mee strontvliegje. Met alle respect: het geloof wordt je als kind al opgedrongen, baby's worden gedoopt zonder daar iets over te zeggen te hebben.

Ook heb ik een keer een dominee horen zeggen tijdens een bruiloft dat niet-gedoopte kinderen af zullen sterven als dorre takken. Brandhout, zoiets.
Waar gedoopte kinderen zullen groeien en bloeien, vrucht dragen en de wereld beter maken. Ik wilde bijna weglopen met mijn brandhout ;)
En dat terwijl jezus zei: laat de kinderen tot mij komen. Mits gedoopt heb ik nog nooit ergens gelezen. Dat maken mensen ervan. De hele bijbel is niet in een weekje geschreven, en je kan hem zelfs zo interpreteren dat incest ok is.

Ik ben gedoopt, (en heb mezelf weer uitgeschreven) heb op een christelijke basisschool gezeten en zag als kind al dat er teveel niet klopte. Waarom al die verschillende geloven? Alleen dat al, waarom? Serieus, ben benieuwd hoe je daarover denkt!

Als een discussie zo'n kant opgaat krijg ik nooit zinnig antwoord. Wel valt het me op dat alle goden ongeveer hetzelfde prediken: niet moorden, niet stelen, geen geweld plegen kortom: een lijstje wat ik vervang door mijn geweten. Geen enkele gelovige houdt zich aan al die regels, globaal wel. Net als het wetboek, zo zie ik het.

Wat je hiermee bedoelt begrijp ik echt niet:

Wel kun je geesten oproepen. In werkelijkheid zijn die geesten demonen. Weliswaar verslagen toen Jezus stierf maar nu nog heerser op aarde.


Wat staat daar nou eigenlijk? (niet om lollig te doen, ik probeer het te begrijpen!!)
Ja, ik geloof zeker in reïncarnatie van de geest in een ander lichaam. Zijn ook zoveel boeken/docu’s over waarin iemand zich in dit leven een vorig leven tot in detail kan herinneren waarna men op zoek gaat hiernaar en het volledig blijkt te kloppen.
Taralina schreef:
29-12-2018 05:11
Ja, ik geloof zeker in reïncarnatie van de geest in een ander lichaam. Zijn ook zoveel boeken/docu’s over waarin iemand zich in dit leven een vorig leven tot in detail kan herinneren waarna men op zoek gaat hiernaar en het volledig blijkt te kloppen.
Dit, en het is niet iets van de laatste jaren, die verhalen zijn al eeuwen oud. Sinds kort geloof ik hierin maar ik had eerlijk gezegd liever gehad dat er niets was als je ziet hoe er in andere landen anno 2018 om wordt gegaan met mensen en dieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in het concept van een hemel en hel, maar heel lang geloofde ik wel dat er 'iets' was. En stiekem wil ik het nog steeds geloven, maar na het overlijden van mijn vader is het stil gebleven. Heel stil.

Misschien is zijn ziel wel ergens maar zo los van de aarde dat hij mij niet kan bereiken. Maar ik geloof niet langer dat hij mij kan bereiken. Dan had hij dat al lang gedaan. Hij voelt niet eens ver weg meer. Hij is er gewoon niet.

Zaken als reincarnatie... ja, er zijn veel verhalen. Ik neig er steeds meer naar dat het allemaal hersenspinsels zijn. Een soort deja vu. Ik hoop het maar. Ik heb geen zin om terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het simpelweg niet. Waarom zou je in iets geloven waarvan je absoluut niet kan weten of het echt zo is? Is dat een manier van jezelf geruststellen?
Ik hoop dat er een soort hemel is waar we allemaal happily ever after verder kunnen gaan en overleden familie en vrienden kunnen zien, maar ik denk niet dat dat zo is. Reïncarnatie zou ook best kunnen, maar ik denk niet dat ik dat zou willen. Beter dan nu kan het waarschijnlijk toch niet worden.
Het zijn allemaal mogelijkheden, ook dat er gewoon niets is. Dat laatste lijkt me wel wat, gewoon helemaal weg.
Maar we kunnen het nou eenmaal niet weten, dus waarom er hele religies aan vastzitten en waarom mensen beweren te weten wat er is na de dood, is mij een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Een voortzetting van het leven zoals hier acht ik onmogelijk en dan kan je je afvragen: wat en wie is de mens zonder zijn dagelijkse leven? Is en voelt hij zich dan nog mens (gesteld dat hij nog iets voelt)? Ik vermoed van niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik geloof niet in leven na de dood. Ik denk dat lichaam en geest onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, dus zonder lichaam geen geest of hoe je het wil noemen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof juist dat wanneer je hersenen uitschakelen, het ook echt voorbij is. Je bewustzijn is uit en dat is het.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ja, 99,9%.
Ik ben christelijk opgevoed en nu spiritueel. Het christelijk geloof heeft veel blokkades gecreeerd en spiritualiteit blokkades opgeheft.
Eindelijk de weg naar zelfverwezelijking ipv aanbidding tot God in eeuwige angst voor de hel.
In het christendom mag je niet geloven in overledenen die er nog zijn.
Ik ben zeer hooggevoelig en heb bepaalde gaves. Maar door het geloof volledig geblokkeerd. Ik was als kind zijnde altijd bang thuis en rende de trap op alsof iemand mij achterna zat (broers/broertjes ook). Negatieve entiteiten.
Ik heb via een medium een boodschap mogen ontvangen van mijn oma en mijn vriend van zijn vader.
Ze waren beiden naar het licht.

Mijn vader is nog onbereikbaar en dolt nog rond op de aarde.
Vele mediums zeggen altijd contact te kunnen leggen, maar dat is absoluut niet waar.
1: de ziel moet het willen en kunnen
2: soms mag de ziel het niet (uit beschrming voor zichzelf of de ontvanger)
3: de ziel denkt dat hij nog leeft en weet niet dat hij overleden is (schijnt heel vaak voor te komen).
4: de ziel wordt vastgehouden door emoties van nabestaanden
5: de ziel is bang voor het licht of hecht teveel materiele waarde aan de aarde.

En nog een paar punten.
Ik lees nu een boek;
In het hiernamaals van Jozef Rulof.
En ik heb uit de bieb een boekje gelezen over contact met overledenen.
Daarin beschreef ze welke ervaringen ze had met entiteiten.


Je kan aan je gidsen/engelen vragen of je een teken mag ontvangen van je dierbaren. Of naar een betrouwbare medium gaan. Echt heel veel zeggen dus je dierbare te zien, maar het kan ook vaak zijn dat iemand anders doorkomt.
Boven ontwikkelen ze zich ook weer verder namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven