Noise cancelling headphone

31-12-2018 11:54 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft iemand ervaring met een "noise cancelling headphone"?

Ik werk met 8 collega's in een vrij kleine ruimte en daarnaast hebben we veel inloop en staat de radio altijd aan. Het komt regelmatig voor dat ik door het rumoer om me heen me niet meer kan concentreren en iemand gaf me de tip om een noise cancelling koptelefoon aan te schaffen. Nu zit ik te kijken en ik zie dat er veel aanbod is met veel verschillende prijzen.

Kan iemand mij vertellen of zo'n koptelefoon ook echt werkt? Hoe werkt het? Hoor je helemaal niets meer, worden alleen de ergste achtergrondgeluiden gedempt, hoor je ruis? Met welk merk/type (prijs) hebben jullie goede ervaringen? Ik heb een ondersteunende functie en mag niet helemaal afgesloten zijn van mijn collega's en telefoon. Mijn voorkeur gaat uit naar oordopjes ipv een grote koptelefoon.
Die vraag stelde ik onlangs ook in dit topic, dus daar kun je ook alvast wat antwoorden vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Bose QuietComfort 35, aardig prijzig maar ben er nog steeds erg blij mee!
Wel over ear, dat wel.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft: ik heb een ondersteunende functie en mag niet helemaal afgesloten zijn van mijn collega's en telefoon. Dat rijmt niet met noise cancelling. Ik heb een noise cancelling koptelefoon die over mijn oren sluit en hij werkt geweldig. Hoor helemaal niks meer. Kan dus ook muziek op laag volume draaien. Als mensen praten in mijn kantoor, zie ik hun monden open en dicht gaan alsof het vissen in een aquarium zijn.

Kun je niet beter gewoon je koptelefoon van je telefoon in je oren doen? En daarop naar muziek luisteren?
Wat eten we vanavond?
Ik heb er geen ervaring mee. Wel veel reviews gelezen. Goeie zijn duur. En ze lijken me niet lekker zitten, zeker geen uren achtereen.

Ik heb uiteindelijk voor oordopjes op maat gekozen. Grotendeels gesponsord door Kater, want die kosten ook 120 euro (Alpine). Een koptelefoon laat wel duidelijk iets zien, terwijl doorzichtige oordopjes met filter amper zichtbaar zijn. En als iemand dichtbij staat, kun je zelfs met het zwaarste filter nog steeds een gesprek voeren.
anoniem_35141 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 12:00
11.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Werkt wel ik heb er laatst 1 opgehad. Waarom kan de radio niet uit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
31-12-2018 11:56
Die vraag stelde ik onlangs ook in dit topic, dus daar kun je ook alvast wat antwoorden vinden.
Dank je, ga ik doorlezen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een (Sony WH1000XM2).
Ik hoor het meestal wel als iemand naast me gaat staan en begint te praten, mits ik geen muziek op heb staan. Met muziek op hoor ik echt niks.
Als je niet helemaal afgesloten wilt worden zou ik voor oordoppen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht laatst dat zo'n koptelefoon ook iets voor mij zou zijn, maar na een korte test bij de Mediamarkt (Bose Quiet Comfort) bleek dat ik er al na een paar minuten luisteren een heel vreemd, gedesorienteerd gevoel van in mijn hoofd kreeg. Ik ben wel gevoelig voor zintuigelijke prikkels en vreemde variaties daarin (migrainegevoelig ook), niet iedereen zal hier last van hebben. As we speak is er een gewone over ear koptelefoon zonder aanvullende noise cancelling naar me onderweg, ik hoop daar ook het nodige mee te kunnen dempen als er thuis of op mijn werk afleidend geluid wordt geproduceerd.
Alle reacties Link kopieren
Dat vroeg ik me dus af Makreel, of je helemaal niets meer hoort of dat alleen de ergste geluiden gedempt worden. Begrijp dus van jou dat je niets meer hoort.

Ik wil me kunnen afsluiten, maar moet wel kunnen reageren op mijn telefoon en als een collega een directe vraag stelt. Dan klinken de oordopjes van Poesiepoes beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag ook regelmatig of de radio uit kan, maar ik ben de enige die er echt last van heeft en wil niet altijd zeuren. Ook met de radio uit, heb ik trouwens moeite om me te concentreren.
Kantoortuinen zijn ook de hel op aarde.
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
31-12-2018 12:02
Ik dacht laatst dat zo'n koptelefoon ook iets voor mij zou zijn, maar na een korte test bij de Mediamarkt (Bose Quiet Comfort) bleek dat ik er al na een paar minuten luisteren een heel vreemd, gedesorienteerd gevoel van in mijn hoofd kreeg. Ik ben wel gevoelig voor zintuigelijke prikkels en vreemde variaties daarin (migrainegevoelig ook), niet iedereen zal hier last van hebben. As we speak is er een gewone over ear koptelefoon zonder aanvullende noise cancelling naar me onderweg, ik hoop daar ook het nodige mee te kunnen dempen als er thuis of op mijn werk afleidend geluid wordt geproduceerd.

Goed om te weten, ik ben hier ook gevoelig voor.
Alle reacties Link kopieren
Noise cancelling is erop gericht om stabiele omgevingsgeluiden weg te filteren. Het is dus heel geschikt voor in een vliegtuig of bij een airconditioning op kantoor.

Nu zijn er veel omgevingsgeluiden op kantoor waar je nauwelijks erg in hebt, dus je hebt er zeker baat bij, maar gesprekken van collega's gaat de noise cancelling er niet echt uit halen.

Waar je vooral wat aan hebt is het kiezen voor een over ear koptelefoon. Die sluit gewoon veel geluid van buiten af waardoor alles zachter wordt. Zelf draag ik ook regelmatig op maat gemaakte oordopjes in combinatie met over ear koptelefoon. Dan ben je ook heel veel van het omgevingsgeluid kwijt.

Ander nadeel dat ik ondervond aan mijn noise cancelling koptelefoon is dat ik het opladen erg irritant vond. Je koptelefoon werkt namelijk niet als hij geen stroom heeft. Inmiddels zullen de accu's wel beter zijn, maar dat was mijn reden om na een noise cancelling koptelefoon weer over te stappen naar een normale.
Ik heb een Bose QC25 (over ear). Die kun je momenteel voor rond de 160 euro nog krijgen.

De schelpen houden al wat geluid tegen. Je kunt de noisecancelling aan of uit zetten en ervoor kiezen om bv zachte muziek te draaien. De telefoon hoor je dan echt nog wel, of als iemand je direct aanspreekt. De muziek en kletsende collega's vallen meer weg, maar hoor je nog wel. Geen absolute stilte dus.

Deze werkt op batterij, dus geen problemen met opladen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Speciale batterijen dan die niet opgeladen hoeven te worden :p
Kohaku schreef:
31-12-2018 11:57
Ik heb de Bose QuietComfort 35, aardig prijzig maar ben er nog steeds erg blij mee!
Wel over ear, dat wel.
Deze heb ik ook!

De noise canceling blokt wel geluiden van apparaten, maar harde stemmen blijf je wel horen. Tenzij je via bluetooth een muziekje op zet. Daarmee kan ik zelfs 'n krijsende peuter op 'n rij achter me in het vliegtuig volledig blokken! ;-D
Stampertje12 schreef:
31-12-2018 12:35

Ander nadeel dat ik ondervond aan mijn noise cancelling koptelefoon is dat ik het opladen erg irritant vond. Je koptelefoon werkt namelijk niet als hij geen stroom heeft. Inmiddels zullen de accu's wel beter zijn, maar dat was mijn reden om na een noise cancelling koptelefoon weer over te stappen naar een normale.
Die Bose gaat echt dagenlang mee!
RikM schreef:
31-12-2018 12:11
Kantoortuinen zijn ook de hel op aarde.
Dat sowieso! Een werkgever die z'n personeel zo huisvest zou eigenlijk verplicht die noisecancelling koptelefonen moeten vergoeden voor zijn personeel.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
31-12-2018 12:55
Die Bose gaat echt dagenlang mee!
I know, en er zit ook een snoer bij waardoor je ze analoog kan gebruiken. Maar ik vergat dan dat snoer weer, juist omdat ze zo lang mee gaan doe je ze niet dagelijks in de oplader.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
31-12-2018 12:11
Kantoortuinen zijn ook de hel op aarde.
Probleem is dat veel werkgevers wel het concept kantoortuin doorvoeren maar dan vervolgens bezuinigen op de uitvoering.

Ik heb in verschillende kantoortuinen gewerkt en als ze het goed uitvoeren werkt het prima en is het veel prettiger dan aparte kamers. Maar helaas wordt het vaker gewoon slecht gedaan.

Als ze het goed aanpakken dan worden er meubels, wand- en plafondbekleding gebruikt die geluid absorberen. Een opstaand schotje werkplekken (niet te hoog dat je elkaar niet meer kan zien, maar haalt bijv. de tikgeluiden op toetsenbord uit de lucht). En dan kan er aan de tafel verderop iemand zitten te praten en hoor je dat nauwelijks.

En natuurlijk voldoende hokjes om te bellen/vergaderen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik hebde sennheiser pxc550. Prijzig maar oh zofijn. Je kunt noise cancelling instellen: je kunt niks meer horen of wel wat.
Is een overear rn zit prettig!!!
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
31-12-2018 13:03
Probleem is dat veel werkgevers wel het concept kantoortuin doorvoeren maar dan vervolgens bezuinigen op de uitvoering.

Ik heb in verschillende kantoortuinen gewerkt en als ze het goed uitvoeren werkt het prima en is het veel prettiger dan aparte kamers. Maar helaas wordt het vaker gewoon slecht gedaan.

Als ze het goed aanpakken dan worden er meubels, wand- en plafondbekleding gebruikt die geluid absorberen. Een opstaand schotje werkplekken (niet te hoog dat je elkaar niet meer kan zien, maar haalt bijv. de tikgeluiden op toetsenbord uit de lucht). En dan kan er aan de tafel verderop iemand zitten te praten en hoor je dat nauwelijks.

En natuurlijk voldoende hokjes om te bellen/vergaderen etc.
Dat hebben ze bij ons allemaal, maar toch vind ik het de hel. Die dingen dempen maar ietsje, niet veel.
Ik zit met een functie waarbij ik me regelmatig goed moet concentreren tussen aan de ene kant een soort klantenservice en de andere kant een technische dienst. Achter mij vergaderruimtes waar de hele dag in en uit gelopen wordt en voor mij een koffiehoek.
De hel dus. Zelfs met alle schotjes, dempende dingen op de kasten en weet ik veel. Welke gek bedenkt zoiets.

Overigens vind ik het zelf het prettigst om met oordoppen te werken als ik me écht goed moet kunnen concentreren of met een in ear headset die wel behoorlijk alles dempt, maar me niet volledig afsluit. Mensen zien bewegen of ineens bij mijn bureau hebben staan, zonder dat ik iets hoor vind ik niks.
s0leil wijzigde dit bericht op 31-12-2018 13:38
0.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
31-12-2018 11:58
Je schrijft: ik heb een ondersteunende functie en mag niet helemaal afgesloten zijn van mijn collega's en telefoon. Dat rijmt niet met noise cancelling. Ik heb een noise cancelling koptelefoon die over mijn oren sluit en hij werkt geweldig. Hoor helemaal niks meer. Kan dus ook muziek op laag volume draaien. Als mensen praten in mijn kantoor, zie ik hun monden open en dicht gaan alsof het vissen in een aquarium zijn.

Kun je niet beter gewoon je koptelefoon van je telefoon in je oren doen? En daarop naar muziek luisteren?
Welke heb jij makreel?
RikM schreef:
31-12-2018 12:11
Kantoortuinen zijn ook de hel op aarde.

Net als call centers waar heel wat ontslagen secretaresses en administratief medewerkers naar toe verkassen als ze niets anders weten te vinden.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 13:44
1.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven