Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
31-12-2018 15:35
Wij kregen een handje in een koffiefilter. Paprika of naturel. Past later kwam bolognese en andere exotische smaken :rofl:
Dat vond ik altijd zo smerig, dat koffiefilter. Mijn moeder was dan ook een semi-artistieke snob, dus wij kregen dat zéker niet, maar hooguit nootjes netjes in een klein bakje.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
31-12-2018 15:35
Wij kregen een handje in een koffiefilter. Paprika of naturel. Past later kwam bolognese en andere exotische smaken :rofl:
Wij kregen zelden chips. Paprika en naturel nooit. Ik denk dat mijn ouders dat zelf niet lusten, ik heb het ze tot op heden nog nooit zien eten geloof ik :D

Als we iets kregen, was het in deze bakjes.

Afbeelding
Maar daar gingen ook rustig wat druiven in ofzo. Die dingen zijn ook niet kapot te krijgen trouwens.
s0leil wijzigde dit bericht op 31-12-2018 15:43
14.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Souvenier poppetjes uit Spanje en Tirol. Ik was er gek op!

Afbeelding
poker wijzigde dit bericht op 31-12-2018 15:45
6.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In een koffiefilter??
S0LEIL schreef:
31-12-2018 15:44
In een koffiefilter??

Ja, zo:

Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Van die lelijke klokken, dit genre had iedereen hangen

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
31-12-2018 15:40
Wij kregen zelden chips. Paprika en naturel nooit. Ik denk dat mijn ouders dat zelf niet lusten, ik heb het ze tot op heden nog nooit zien eten geloof ik :D

Als we iets kregen, was het in deze bakjes.

Afbeelding
Maar daar gingen ook rustig wat druiven in ofzo. Die dingen zijn ook niet kapot te krijgen trouwens.
Die ken ik van mijn vriendinnetjes!
Wij hadden geloof nooit van die typisch jaren 70 dingen. Behalve dat waston met een stofje erom heen genaaid.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 15:55
4.58% gewijzigd
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Vroeger het aanbod beperkter? Van eten en drinken zeker wel, maar als je nu ieder kwartaal eens rondkijkt: iedereen een houten bord aan de wand dat het in huis zo gezellig is en ze lief zijn voor elkaar.
we hebben de poppen gehad die door het raam naar binnen stonden te gluren, in de herfst iedereen een pompoen naast de deur, en ga maar door.
ja hoor over een jaar of 40 jan eenzelfde soort topic geopend worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
.
stellafietst wijzigde dit bericht op 31-12-2018 15:57
Reden: heel stuk getypt, gepost en weg...geen zin opnieuw te typen...
0.00% gewijzigd
Op díé fiets!
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
En alle soorten macramé uilen

Afbeelding
Poker schreef:
31-12-2018 15:53
Van die lelijke klokken, dit genre had iedereen hangen

Afbeelding

Die heb ik nooit bij leeftijdsgenoten thuis gezien, wel bij opa's en oma's. Mijn opa heeft 'm nog. Met zo'n eng maantje.
Q en Q:

Afbeelding
nlies schreef:
31-12-2018 15:55
Vroeger het aanbod beperkter? Van eten en drinken zeker wel, maar als je nu ieder kwartaal eens rondkijkt: iedereen een houten bord aan de wand dat het in huis zo gezellig is en ze lief zijn voor elkaar.
we hebben de poppen gehad die door het raam naar binnen stonden te gluren, in de herfst iedereen een pompoen naast de deur, en ga maar door.
ja hoor over een jaar of 40 jan eenzelfde soort topic geopend worden

O en die stomme houten ganzen voor het raam!
De klikklak:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
En van die huilende kindjes aan de muur

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
31-12-2018 15:58
Die heb ik nooit bij leeftijdsgenoten thuis gezien, wel bij opa's en oma's. Mijn opa heeft 'm nog. Met zo'n eng maantje.
Wij hadden het binnenwerk van een Friese staartklok hangen. Dus de wijzerplaat en de werkende onderdelen.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
31-12-2018 16:02
En van die huilende kindjes aan de muur

Afbeelding
Dat was toen wel bij een bepaald soort volk hoor. Nu nemen zogenaamd hippe studenten zo’n plaatje in huis.
De poncho:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
31-12-2018 15:54
Die ken ik van mijn vriendinnetjes!
Wij hadden geloof nooit van die typisch jaren 70 dingen. Behalve dat waston met een stofje erom heen genaaid.

Die waston zegt mij niks.
En verder hadden wij als ik dit topic zie, gelukkig ook maar weinig van wat iedereen had. Nou ok, die telefoons, maar veel andere modellen bestonden niet hè, dus ze moesten wat.
En die broodtrommel dus. Verder weinig herkenbaar.
Ik weet ook niet of die Tupperware bakjes heel gangbaar waren. Ik zag ze verder nooit bij iemand, tot een paar jaar geleden een collega er haar lunch in meebracht (er zitten dekseltjes bij).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven