Positieve ervaringen met de politie

02-01-2019 10:23 10 berichten
Aangezien er zo regelmatig bash-topics zijn over de politie leek het me ook wel eens goed om een tegengeluid te laten horen. Want ja, er gaat vast een hoop fout maar ik ben toch wel heel erg blij dat de politie er is.

Een paar jaar geleden ging het bijvoorbeeld helemaal niet goed met mij en heb ik met 112 gebeld.Een half uur later stonden er 2 agenten bij mij voor de deur die me weer een beetje gekalmeerd hebben. (De precieze toedracht wil ik niet vertellen, maar ik vond echt dat ze super hebben gehandeld.)

Ook was mijn buurvrouw een keer in een psychose geraakt en bij ons terecht gekomen (lang verhaal). Ook in deze situatie is de politie erbij betrokken geraakt en heeft echt super gehandeld om deze vrouw de juiste hulp te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Oudjaarsavond nog gebeld met de politie dat ik gezien had hoe de brand voor ons huis ontstaan was.

Kwamen 3 minuten later even mijn verklaring afnemen. Hele aardige mensen. Hebben mij niet specifiek geholpen, maar toch vond ik het fijn dat ze me serieus namen en de tijd om toch even langs te komen.
Bashtopics over de politie heb ik nog nooit gelezen hier
S-Meds schreef:
02-01-2019 10:27
Bashtopics over de politie heb ik nog nooit gelezen hier
Ik ook niet.
Heb je voorbeelden, TO?
Alle reacties Link kopieren
Agent dacht dat ik gedronken had toen ik mijn auto in wilde stappen. Het was tijdens een groot evenement en stond voor de lol te zwalken met een vriendin die wel bezopen was. Politie te fiets, die bijna klaar waren met hun dienst en terug zouden naar het bureau, grepen gelijk in en spraken me aan toen ze me achter het stuur zagen kruipen. Ik uitgelegd dat ik de BOB was en had even geblazen. Toen waren ze wel opgelucht en heb uiteindelijk nog een dik half uur gezellig met ze staan kletsen. Erg leuke gasten en konden mijn dronken imitatie erg waarderen aangezien deze vrij goed bleek te zijn. :proud:

Over het algemeen trouwens erg goede ervaring met politieagenten. Zijn altijd wel in voor een lolletje.
Vooral als je een alcoholfuik inrijdt met een auto vol beschonken meiden (behalve ik uiteraard, de standaard BOB) die net naar sex and the city waren geweest in de bios en in de pauze er een demonstratie van Christine le duc was. Jah en dan krijg je een spetter van een agent in de alcoholfuik. Toen was de pret helemaal compleet toen bleek dat deze man een geintje of wat wel kon waarderen.

En inderdaad lees ik nooit gezeik over politie hier. Dus zal wel wat meevallen
sue-heck wijzigde dit bericht op 02-01-2019 10:44
3.51% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Dat ze mijn buurjongetje uit een brandende auto gered hebben met gevaar voor eigen leven. Dat ze daarna nog een stukje nazorg hebben verleend. Dat ze eens vervelende lui bij mij en mijn vriendinnen weg hebben gehouden na het stappen (wat echt heel dreigend was). Best aardig van ze.
Alle reacties Link kopieren
Toen ons huis midden in de nacht afbrandde nam een agent mijn jongste kind (in onderbroek en jas van haar vader) mee naar een politieauto en zette haar daarin met een deken zodat ik mijn oudste kon dragen. Toen hebben ze geregeld dat we bij de buren terecht konden en hebben ze sokken voor ons geregeld omdat we allemaal op blote voeten liepen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-01-2019 10:27
Bashtopics over de politie heb ik nog nooit gelezen hier
Ik ook niet!

Neemt niet weg dat ik wel een positieve ervaring heb, 2 zelfs.

1 maal hoorde ik van familieleden dat de politie zich geweldig gedragen en ingezet heeft toen het noodzakelijk bleek dat ze binnen moesten komen in mijn huis. Ze hebben mijn familieleden binnen hun mogelijkheden gerust gesteld, snel gehandeld, netjes uitgelegd wat de procedure is en na het inslaan van mijn ruit mochten mijn familieleden mee met mij naar het ziekenhuis en heeft de politie het glas opgeruimd en gewacht totdat er een ander familielid kwam die een nieuwe ruit ging regelen.
Ik was erg blij toen ik dit hoorde dat de politie zo goed gehandeld heeft en mijn familie zo heeft bijgestaan.

De andere keer was hier thuis. Wij kwamen onze deur niet meer binnen met geen mogelijkheid. We hebben een achterdeur maar dan moet je door de schuur en tja we hadden geen schuurdeur sleutel bij ons.
Wij wisten niet wat te doen en belde de politie maar, die zeiden dat het wel eens voor komt dat inbrekers de voordeur barricaderen en of ik wat kon zien. Nou het enige waardevolle is mijn laptop en die zag ik in de woonkamer staan. Oftewel geen inbrekers dus geen politiekwestie.
Toch zei ze: het is rustig ik stuur een agent jullie kant op. En die kwam vrij snel, heeft aangebeld bij de buren en via hun achtertuin een flinke klim en sprong gemaakt over de hoge schutting en met onze sleutel de achterdeur geopend (is dezelfde sleutel als voordeur). Eenmaal daar zag hij onze sleutelbos en konden we alsnog via de schuur binnen komen want de voordeur ging ook van binnenuit niet open.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden een auto-ongeluk gehad waarna ik kort voor controle naar het ziekenhuis ben gebracht. De volgende dag belde 1 van de agenten me op om te vragen hoe het ging. Prima wel en ik vond het toen heel fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en nog wat vragen te kunnen stellen over dingen waarvan ik niet meer wist hoe ze gegaan waren.
Ik hoorde net van iemand dat die terroristische dreiging in Rotterdam waarvoor de politie de afgelopen weken een aantal mannen heeft aangehouden echt heel reëel was en dat ze van plan waren om bij het vuurwerk van Rotterdam toe te slaan. Super dat ze dit hebben kunnen voorkomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven