Homoseksuele koning mogelijk?

05-01-2019 16:49 125 berichten
Ik vraag me dit dus af. In de huidige tijd waarin er in de westerse wereld toch wel hele grote stappen gemaakt zijn wat betreft homo-acceptatie, mag een koning openlijk homo zijn?

Stel de kroonprins van Nederland of Engeland (fictief) is homoseksueel. Als hij nu de troon zou mogen bestijgen, zou dat openlijk als homo mogen en kunnen? Zou hij toch een vrouw moeten trouwen en zijn werkelijke gevoelens verborgen moeten houden?

Ik vraag me af hoe jullie hierover denken.

Zelf zou ik er geen problemen mee hebben om een openlijk homoseksuele koning te hebben. Ik geef toe, het zou best 2 tellen wennen zijn om 2 koningen te zien ipv een koning en een koningin maar dat zal ook snel wennen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ja, er moeten wel kinderen gebaard worden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of de grondwet daar eigenlijk in voorziet.:)

Persoonlijk maakt het mij niks uit. Van mij mogen ze dat hele koningshuis gewoon af schaffen.
Goede vraag, ik ben wel erg benieuwd wat er dan zou gebeuren.

Denk dat we op een kantelpunt zitten. Hiervoor zou het verborgen worden en zou er worden getrouwd met een vrouw, over 10 a 20 jaar zal het misschien al kunnen, maar nu?
Ze zijn toch religieus al die hypocriete royals?
Ik kan niet wachten tot de dag dat het allemaal opgeheven wordt. Het hele idee is achterhaald.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
05-01-2019 16:49
Ik geef toe, het zou best 2 tellen wennen zijn om 2 koningen te zien ipv een koning en een koningin

Dat gaat nooit gebeuren, het wordt dan (in Nederland in ieder geval) een koning en een prins.
Ik hoop dat dat wel mogelijk is!
Wat betreft troonopvolging kan ie gewoon een draagmoeder regelen met de gewenste genen lijkt me.
Lijkt me eigenlijk best leuk, een gaykoppel op de troon!
Trotter schreef:
05-01-2019 16:56
Dat gaat nooit gebeuren, het wordt dan (in Nederland in ieder geval) een koning en een prins.
Dat lijkt me logisch.
Alle reacties Link kopieren
Stel je voor dat Amalia met een leuke vriendin thuis komt!

Dat zou toch best wat zijn.
Koningin Amalia & koningin …..
Wie weet is Amalia lesbisch. Twee vrouwen op de troon, dat zou cool zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er nog steeds aan wennen dat Ernie en Bert een homostel vormen, maar ik zit er niet mee. Wanneer het om echte liefde gaat vind ik alles best.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat prima vinden.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
05-01-2019 16:59
Wie weet is Amalia lesbisch. Twee vrouwen op de troon, dat zou cool zijn.
Dan kunnen we het iedere keer over twee jurken en hoeden hebben in alle roddelrubrieken!
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag het, royals zijn net echte mensen qua gevoelens, maar ik denk dat het nog wel even gaat duren. Het heeft ook lang geduurd voor er bijvoorbeeld 'burgermeisjes' getrouwd konden worden.
Maar wat Bulletje ook al zegt, een gaykoppel met nieuwe aanwas via een draagmoeder of en donor, prima!
Life is a bitch (and I'm helping her).
Lijkt me leuk!
jo12345 schreef:
05-01-2019 16:59
Stel je voor dat Amalia met een leuke vriendin thuis komt!

Dat zou toch best wat zijn.
Koningin Amalia & koningin …..
prinses dan he, net zoals prins Claus en niet koning Claus
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
05-01-2019 16:51
Ja, maar ja, er moeten wel kinderen gebaard worden.

Er zijn genoeg kinderen gebaard die geen ouders hebben, keuze te over, al helemaal voor twee of meer koningen (in geval van polygamie waar dat is toegestaan).
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Maar de vraag is niet wat wij er zelf van vinden (toch? :P), ik denk dat iedereen hier op Viva daar wel ruimdenkend genoeg over is.

Maar meer of het (al) zou 'kunnen'. Ik vraag het me af.
Ik denk wel dat het wat internationale betrekkingen betreft een probleem kan worden, want er zijn nogal wat culturen die homoseksualiteit veroordelen.
speelballetje schreef:
05-01-2019 17:06
Er zijn genoeg kinderen gebaard die geen ouders hebben, keuze te over, al helemaal voor twee of meer koningen (in geval van polygamie waar dat is toegestaan).
Ze mogen niet adopteren he, dan vervalt de bloedlijn.
redbulletje schreef:
05-01-2019 17:03
prinses dan he, net zoals prins Claus en niet koning Claus
Dat geldt voor de mannelijke lijn, vrouwen van koningen worden wel koningin. Zoals nu ook het geval is bij Maxima.
Kan toch best, ik zou het niet gek vinden. Ik vraag me alleen af hoe het dan met de troonopvolging zou gaan als ze kinderen willen. Stel dat Amalia koningin word en trouwt met een vrouw en Amalia is niet de biologische moeder van een kind van hun samen, zou dat kind dan wettelijk gezien wel of geen troonopvolger zijn? Ik denk het niet zoals het nu is, volgens mij gaat het namelijk om de bloedlijn. Dan zou dat (vind ik) wel aangepast moeten worden als Amalia met een vrouw thuis komt en wil regeren.
lolly-pop schreef:
05-01-2019 17:09
Dat geldt voor de mannelijke lijn, vrouwen van koningen worden wel koningin. Zoals nu ook het geval is bij Maxima.
Dat komt alleen maar omdat -heel seksistisch- de man nog altijd hoger is dan de vrouw. Dus Maxima moet het doen met 'n prins of prinses aan haar zijde.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het op dit moment nog niet mogelijk is, inderdaad in verband met internationale betrekkingen. Als Amalia uit de kast zou komen dan zou ze denk ik nu nog afstand van de troon doen. Maar misschien 1 of 2 generaties verder wel.
Qua nageslacht zou dan inderdaad met donor of draagmoeder gewerkt kunnen worden, maar dat zou ook al moeten als er een onvruchtbaar is.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
05-01-2019 17:09
Dat geldt voor de mannelijke lijn, vrouwen van koningen worden wel koningin. Zoals nu ook het geval is bij Maxima.

Dat is omdat van oudsher een koningin ondergeschikt is aan een koning. Als een koningin trouwt met een vrouw wordt dat toch echt een prinses, zodat er geen verwarring kan ontstaan over wie de machthebber is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven