wonde kat

06-01-2019 00:07 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag iedereen

ik heb recent bij mijn kat op de rug een kale plek ontdekt met wat bloed.
ik heb twee katten, ze spelen vaak met elkaar.
ook heb ik ze de laatste tijd nogal veel gemengd voedsel gegeven van verschillende merken, kan dat oorzaak zijn?
het zou raar zijn moesten ze vlooien hebben want ze zitten al maand binnen omdat ik nog maar juist verhuisd ben.
Ik heb ze voor zekerheid hun al behandeld met vlooienspray en heb ook al dierenarts verwittigd maar morgen is het zondag, he.
dus wou ik even vragen of een van jullie al ervaring heeft met dit soort gevallen?

groetjes
Ik weet niet hoor, maar ik zou dus nooit vlooienspray op een kapotte huid hebben gespoten. Dat kan nooit gezond zijn.

En voor de rest: vraag het de dierenarts. Als poes verder tierig aandoet en goed eet en drinkt kan het gerust een dagje wachten lijkt me, zo niet dan zul je een spoedarts moeten raadplegen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort : voor de rest normaal, nu het zijn wel onrustige periode met verhuis enzo, en nu met dat vuurwerk in buurt doet hen ook geen goed aan,..eten kan hij als de beste en voor de rest vrij sociaal. heb er niet op gespoten maar zo juist ernaast. aan de wonde kom ik niet aan. ze krabben wel veel met hun winterhaar.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat de plek met bloed onderzocht moet worden. Er is wel infectiegevaar. Maandag maar direct even langs de dierenarts.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Een vriendin had het bij een kat die niet buiten kon (omdat ze verhuisde naar een appartement op de 2de verdieping).

Beestje was te gewend aan zijn vrijheid en begon zichzelf dan maar te krabben en bijten uit stress.

Hield op toen ie weer buiten kon.


Sowieso zou ik ontstekingen en dergelijke willen uitsluiten dus maandag een ritje naar de dierenarts doen.
Alle reacties Link kopieren
Belg007: we zijn nog maar pas verhuisd dus de eerste maanden moet hij binnen blijven,..ik laat wel deuren openstaan in het huis dat ze ne keer kunnen rondlopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven