Rare mannen

06-01-2019 00:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds kort zoek ik een huurwoning/appartement en ik keek toevallig even op marktplaats onder het kopje kamers te huur.

Nu valt het mij op dat er sommige (oude) mannelijke adverteerders kamers te huur zetten voor alleen vrouwen/studentes.
Ik kreeg hier ergens een beetje een raar en creepy gevoel bij en zou hier dan bij voorbaat niet willen huren

Ik snap niet waarom er mannen zijn die alleen vrouwen toelaten.. Als dat er gewoon weg betaald wordt en goed omgegaan wordt met de spullen etc waarom dan geen man?

Is jullie dit nooit opgevallen?

:-o :-o
Alle reacties Link kopieren
Die doen dat voor seks. En ze hebben geen interesse in seks met een man.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
06-01-2019 00:41
Die doen dat voor seks. En ze hebben geen interesse in seks met een man.
Ja alleen ze vragen als nog gewoon een huurprijs dus dan zou het op zijn minst gratis moeten zijn. Wie wil nou bij zon oude zak inwonen:

Voorbeeld:

Beschrijving
Prachtige gestoffeerde en gemeubileerde kamer met
eigen douche/toilet te huur in centrum van Geldrop.
ALLEEN VOOR STUDENTES/DAMES

Borg € 400. Huur incl. handdoeken en beddengoed,
worden om de week gewassen, tegen meer kosten,
mogelijkheid om kleren mee te wassen.
Kamer is op loopafstand van Bussen, NS station en
Centrum van het dorp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit ook ergens gewoond wat alleen voor meiden was. De reden van huisbaas: meiden zijn in het algemeen netter en rustiger.
Het was verder ook geen rare man of zo.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
06-01-2019 00:45
Ik heb ooit ook ergens gewoond wat alleen voor meiden was. De reden van huisbaas: meiden zijn in het algemeen netter en rustiger.
Het was verder ook geen rare man of zo.
Zou een reden kunnen zijn al ben ik van mening mannen minder rommel maken.
Kloten niet met nagellak etc..I
n mijn geval (enorm rommelig) is een man wel netter.
linnylow wijzigde dit bericht op 06-01-2019 00:47
3.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
06-01-2019 00:43
Ja alleen ze vragen als nog gewoon een huurprijs dus dan zou het op zijn minst gratis moeten zijn. Wie wil nou bij zon oude zak inwonen:

Voorbeeld:

Beschrijving
Prachtige gestoffeerde en gemeubileerde kamer met
eigen douche/toilet te huur in centrum van Geldrop.
ALLEEN VOOR STUDENTES/DAMES

Borg € 400. Huur incl. handdoeken en beddengoed,
worden om de week gewassen, tegen meer kosten,
mogelijkheid om kleren mee te wassen.
Kamer is op loopafstand van Bussen, NS station en
Centrum van het dorp.
Dan is de huurprijs waarschijnlijk goedkoop. Of ze willen gewoon een vrouw vanwege idee dat deze vaak netter zijn.
Alle reacties Link kopieren
Weer een raar voorbeeld:

Kenmerken
Regio : 's-Hertogenbosch
Woonoppervlakte : Minder dan 20 m²
Beschrijving
hallo dames ik zoek een huisgenoot zonder vriend,,,,
de huur is eerste drie maanden gratis een kamer gemeubeleerd
woonkamer en de rest verdelen plaats oud heusden

neem contact op ........
Alle reacties Link kopieren
Nou die lijkt me duidelijk toch? Betaling in natura.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
06-01-2019 00:54
Weer een raar voorbeeld:

Kenmerken
Regio : 's-Hertogenbosch
Woonoppervlakte : Minder dan 20 m²
Beschrijving
hallo dames ik zoek een huisgenoot zonder vriend,,,,
de huur is eerste drie maanden gratis een kamer gemeubeleerd
woonkamer en de rest verdelen plaats oud heusden

neem contact op ........
Niet geschoten altijd mis nietwaar. Je hebt iets te bieden en wie weet krijg je iemand zo ver om in natura te betalen. En er zijn vast vrouwen die hier op ingaan.

En soms, heel soms lijkt een aanbod raar maar zit er een logisch verhaal achter (meeste zal betaling in natura zijn hoor) maar heb een vriend en huisgenoot had twaalf maanden betaald en vertrok na zes maanden naar het buitenland en hoefde de huur niet terug. Hij heeft toen ook een jaar lang tegen gereduceerde prijs verhuurd. Ook aan een dame, want na verschillende mannelijke huisgenoten (die ook echt vreselijk waren) was hij mannen wel zat.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Niet geschoten is áltijd niks...
Ik huur een appartement in Amsterdam bij een huiseigenaar die al sinds de jaren ‘70 twee appartementen verhuurt. Hij verhuurt alleen aan vrouwen. Door de jaren heen is hij erachter gekomen dat vrouwen de boel over het algemeen gewoon netter houden.

Hele nette man, hij woont het merendeel van het jaar in Spanje, dus ik zie hem zelden. Als er wat te repareren valt, gaat dat via zijn vaste klusjesman. Ook een hele degelijke vent.

En hij vraagt er ook geen woekerprijzen voor.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
06-01-2019 00:43
Voorbeeld:

Beschrijving
Prachtige gestoffeerde en gemeubileerde kamer met
eigen douche/toilet te huur in centrum van Geldrop.
ALLEEN VOOR STUDENTES/DAMES

Borg € 400. Huur incl. handdoeken en beddengoed,
worden om de week gewassen, tegen meer kosten,
mogelijkheid om kleren mee te wassen.

Kamer is op loopafstand van Bussen, NS station en
Centrum van het dorp.
Dit kan toch alleen een kamer in een rosse buurt zijn?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik had een vriendin en die ging kijken nav zo’n advertentie en die kreeg inderdaad het aanbod om te betalen in natura. Dat aanbod heeft ze toch even vriendelijk afgeslagen. Ben wel benieuwd of er nou serieus vrouwen zullen zijn die daarmee wel akkoord gaan.
Coerage schreef:
06-01-2019 02:37
Dit kan toch alleen een kamer in een rosse buurt zijn?
Hoeft op zich niet, bij een airbnb wordt dit ook gedaan toch?
Ik ken ook een huisbaas die alleen maar meisjes toelaat vanuit een bepaalde streek. Kom je uit de stad zelf dan mag je er al niet wonen.
(Mijn vriendin komt uit die streek dus vandaar dat ik hem ken, anders was het me compleet onbekend gebleven).
Die man woont er zelf niet ofzo dus het is echt het idee dat dat 'nettere' meisjes zijn.
Zelfde met personeelsbeleid in sommige horeca gelegenheden. Daar ben je al binnen als je vrouwelijk, blank en met dialect bent.
Mensen hebben daar ideeën over, wat voor soort meisjes dat dan zijn.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
06-01-2019 00:46
Zou een reden kunnen zijn al ben ik van mening mannen minder rommel maken.
Kloten niet met nagellak etc..I
n mijn geval (enorm rommelig) is een man wel netter.
Het gaat niet om rommel, maar om schoon en heel houden.
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
06-01-2019 05:54
Ik had een vriendin en die ging kijken nav zo’n advertentie en die kreeg inderdaad het aanbod om te betalen in natura. Dat aanbod heeft ze toch even vriendelijk afgeslagen. Ben wel benieuwd of er nou serieus vrouwen zullen zijn die daarmee wel akkoord gaan.
Ik 'ken' een meisje dat ermee akkoord is gegaan. Is een pand vlakbij mijn huis, er wordt niet echt een geheim van gemaakt dat de huurbaas de huur in natura krijgt. Zij vond dat wel prima. Er wonen nog meer vrouwen. Vind het zelf ook een erg raar idee..
Het-groepje schreef:
06-01-2019 06:23
Ik ken ook een huisbaas die alleen maar meisjes toelaat vanuit een bepaalde streek. Kom je uit de stad zelf dan mag je er al niet wonen.
(Mijn vriendin komt uit die streek dus vandaar dat ik hem ken, anders was het me compleet onbekend gebleven).
Die man woont er zelf niet ofzo dus het is echt het idee dat dat 'nettere' meisjes zijn.
Zelfde met personeelsbeleid in sommige horeca gelegenheden. Daar ben je al binnen als je vrouwelijk, blank en met dialect bent.
Mensen hebben daar ideeën over, wat voor soort meisjes dat dan zijn.
Is dat dus niet de streek waar hij verhuurt? Want ik weet dat mensen soms hogere prijzen vragen aan mensen die van buiten een regio komen, omdat ze de markt minder goed kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven