hier waak ik

06-01-2019 21:03 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou een " hier waak ik " sticker met afbeelding van duitse scheper inbrekers afschrikken, ook al heb je zelf geen hond?
Alle reacties Link kopieren
Haha leuke vraag, geen idee over het antwoord :lol:
Welnee. Inbrekers hebben heus wel door dat er geen hond in huis is dan en dat het bordje nep is.
Of een sticker plaatsen: wij hebben geen hond maar bijten zelf.
Alle reacties Link kopieren
Maar leg dan maar uit, aan de ambtenaar aan de deur, dat je echt geen hondenbelasting hoeft te betalen 😀
Ik heb al een tijdje een loze camerabewakingssticker op mijn raam zitten, en er is nog nooit ingebroken. Maar of dat nou aan die sticker ligt of dat ik gewoon mazzel heb weet ik niet. Ik doe in ieder geval voor de zekerheid nog maar wel de deur op slot als ik wegga, sticker of geen sticker.
Alle reacties Link kopieren
geboluti: hondenbelasting, is dat serieus? wat is dat? ben van belgie, hier geen weet van hondentaks :D
Alle reacties Link kopieren
geboluti: hondenbelasting, is dat serieus? wat is dat? ben van belgie, hier geen weet van hondentaks :D
Nee. Wel je deur op het nachtslot, een lamp met sensor, geen ladders of containers voor het grijpen, deugdelijk hang- en sluitwerk en goed zicht op je deuren vanaf de straat.
Sjezus.
Waarom liegen en anderen op het verkeerde been zetten. Heb je geen normen en waarden? :roll:
Kukita-Del-Barrio schreef:
06-01-2019 21:22
Sjezus.
Waarom liegen en anderen op het verkeerde been zetten. Heb je geen normen en waarden? :roll:
Hebben die inbrekers dan geen normen en waarden?

Breek gewoon niet binnen in een huis waar je niet woont.


Zo'n camera-stickertje kan soms al wonderen doen.
Duitse scheper? Nee, nog nooit van gehoord.

Wat je wel hebt zijn apparaatjes met sensoren die een heel realistisch hondengeblaf laten horen als er iemand om je huis heen scharrelt.
Heb ik ooit gehad toen ik in een vrijstaand huis achteraf woonde, samen met een bordje: betreden op eigen risico met een foto van een Rottweiler erop.
Het klonk nl als een Rottweiler die blaft, ik zou meteen denken: nep.

Scheelt misschien wel dat ik regelmatig een Rottweiler als oppashond had. Schat van een beest en absoluut niet waaks maar dat weet een vreemde niet.
Kukita-Del-Barrio schreef:
06-01-2019 21:22
Sjezus.
Waarom liegen en anderen op het verkeerde been zetten. Heb je geen normen en waarden? :roll:
:HA:
geboluti schreef:
06-01-2019 21:14
Maar leg dan maar uit, aan de ambtenaar aan de deur, dat je echt geen hondenbelasting hoeft te betalen 😀
Die heb ik tijdens de jaarlijkse controle aan de deur gehad: ik heb hem mijn 'hond' laten zien. Geen enkel probleem.
Ook hing er een nepcamera of 3, het was echt afgelegen.

Waar ik nu woon is inbreken zo goed als onmogelijk. Voelt toch prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een echte hond nemen? Helpt echt. Een ieder die zijn vingers door de brievenbus steekt is ze kwijt.
Behalve postbodes en bezorgers... die mogen eigenlijk alles. Een slimme inbreker doet dus of ie een pakje komt brengen :D
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
06-01-2019 21:14
Ik heb al een tijdje een loze camerabewakingssticker op mijn raam zitten, en er is nog nooit ingebroken. Maar of dat nou aan die sticker ligt of dat ik gewoon mazzel heb weet ik niet. Ik doe in ieder geval voor de zekerheid nog maar wel de deur op slot als ik wegga, sticker of geen sticker.
Yep, dat ligt daaraan. Ik heb dat niet, en bij mij is twee keer ingebroken. Logica zegt dus ja, sticker werkt. Ik neem er zelf ook één, denk ik dan maar.
Ontopic: mwa, een beetje inbreker is ook een prima verkenner en ziet dus heus dat je niet echt een hond hebt. De impulsieve inbreker die niets heeft voorbereid neemt misschien een deur verder?
nina1966 schreef:
06-01-2019 21:52
Gewoon een echte hond nemen? Helpt echt. Een ieder die zijn vingers door de brievenbus steekt is ze kwijt.
Behalve postbodes en bezorgers... die mogen eigenlijk alles. Een slimme inbreker doet dus of ie een pakje komt brengen :D
Kan de inbreker dan zorgen voor het 3x daags uitlaten, vakantie-opvang regelen, het beest opvoeden, ...

Ik zou niet zomaar een hond in huis halen als je bedenkt wat een werk dat dagelijks is.
Zit er straks weer één extra in 't asiel.


Een beetje inbreker weet bovendien dat er een hond is en verdooft die vooraf of legt hem om.
Voor een huis-tuin-en-keuken-inbreker werkt het héél misschien, maar voor "the real stuff" is het volkomen zinloos.
nina1966 schreef:
06-01-2019 21:52
Gewoon een echte hond nemen? Helpt echt. Een ieder die zijn vingers door de brievenbus steekt is ze kwijt.
Behalve postbodes en bezorgers... die mogen eigenlijk alles. Een slimme inbreker doet dus of ie een pakje komt brengen :D
Een hond nemen. Niet omdat je dat graag wil, er tijd in moet steken om hem op te voeden, uit te laten en ga zo maar door.
Geen goed idee.

Dan nog: die Rottweiler waar ik het over had deed echt geen vlieg kwaad. Ook vreemden niet. Goed opgevoed, wist dat bijten geen optie was.
Deed hij dan ook niet. Inmiddels leeft hij niet meer dus kan ik met de hand op mijn hart verklaren dat hij nooit iemand gebeten heeft, gegromd naar anderen. Ook andere honden liet hij met rust tenzij ze wilden spelen.
Jufjoke schreef:
06-01-2019 21:54
Yep, dat ligt daaraan. Ik heb dat niet, en bij mij is twee keer ingebroken. Logica zegt dus ja, sticker werkt. Ik neem er zelf ook één, denk ik dan maar.
Ontopic: mwa, een beetje inbreker is ook een prima verkenner en ziet dus heus dat je niet echt een hond hebt. De impulsieve inbreker die niets heeft voorbereid neemt misschien een deur verder?
Hier geen sticker en nog nooit ingebroken.
Daar gaat je logica. :cat:
Alle reacties Link kopieren
floddertjezoveel schreef:
06-01-2019 22:01
Hier geen sticker en nog nooit ingebroken.
Daar gaat je logica. :cat:
Dammit!
Maar wel gelukkig voor jou natuurlijk!
Jufjoke schreef:
06-01-2019 22:06
Dammit!
Maar wel gelukkig voor jou natuurlijk!
Ja ik zit t ook keihard af te kloppen nu. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
floddertjezoveel schreef:
06-01-2019 22:11
Ja ik zit t ook keihard af te kloppen nu. :rofl:
Dús keihard afkloppen werkt ook tegen inbrekers! Ha, wat had je nou nog tegen mijn gevoel voor logica?
Ik klop ook effe, hoor. :idee:
Nu weet ik nog niet wat een Duitse scheper is :)
SadButTrue999 schreef:
06-01-2019 22:20
Nu weet ik nog niet wat een Duitse scheper is :)
Google.com

Het is een type hond.
Alle reacties Link kopieren
Ik hang mn salarisstrookje voor het raam. Nooit ingebroken.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven