Let jij op wie, wie is hier op Viva?

09-01-2019 14:10 290 berichten
Of onthoud je dat en pas je daar je eventuele reactie op aan?

Ik dus niet
Heb een heel slecht geheugen met namen tegenwoordig en kijk er eigenlijk ook niet echt naar.

Zie wel regelmatig dezelfde namen voorbij komen maar kan vaak niet plaatsen wie dat ook weer is ofzo.

Bij mij kan het dus zo zijn dat ik misschien wel fel door iemand ben uitgeluld ofzo in een topic en daarna weer in een ander topic tegen diegene zeg dat ze het geweldig doet mbt t onderwerp.

Vind ik ook wel prima, ene is t andere onderwerp niet.
Ben hier in t begin wel eens flink boos geworden op een paar naar nav wat ik vervelende reacties vond :mrgreen:

Vraag me af of anderen er ook niet op letten of wel.
Ik ben best rancuneus, dus als ik iemand niet leuk vind, dan is dat vrij definitief. Maar goed, wat is de relevantie van mijn mening voor iemand anders? Tegelijkertijd baal ik ook van mijn eigen nickchange en wil ik stiekem het liefste mijn eerste nick terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik lette er voorheen ook nooit op (starting 2004) de laatste weken echter wel. Ben wat breder gaan zitten dan louter en alleen de sexpijler en moet zeggen dat het (vooralsnog) best wat toevoegt.

Nog niet zo heel veel gepost, uit het hoofd iets van 400+ in 15 jaar. Ik zie dat sommige mensen dat doen in 'n week.

Ik let idd sinds kort dus ook op de nicks en profielfoto. Reden waarom ik de mijne al vanaf begin hetzelfde houd. Nickname ook. Nadeel is wel dat ik zo steeds meer herleidbaar word. Maar naarmate de jaren vorderen, hecht ik daar minder waarde aan. Hoewel ik natuurlijk niet helemaal bloot hoef.

Met dat erop letten wie er reageert, bepaal ik nu idd op wie ik wel en niet reageer. Eerder gelezen hierboven (zo'n man met zo'n woeste mannenkop als pf). En ook hoe ik reageer. Net als in het echte leven.

Sommige personen vind ik echt extreem aanvallend, rellerig, sensatie zoekend. Fikken nieuwe TO totaal af. Daar heb ik dus helemaal nix mee. Ik lees graag de inhoudelijke constructieve bijdrages en die zijn hier ruimschoots in de meerderheid.

Dat van die anonieme namen snap ik geen hout van. Hoe werkt dat dan? Vind het sws heel storend!

Net zozeer als het telkens verwijderen van de OP.

En hoe werkt dat blokken? Waarschijnlijk zie je de betreffende persoon dan niet meer? Andersom waarschijnlijk ook niet? Want helaas heb ik er wel minstens 2 in het vizier.

Al met al, vind ik het over het algemeen best 'n boeiend forum. Kost alleen iets te veel tijd. Reden waarom ik maar weer wat ga afbouwen. Naar mijn frequentie van voor december. Of misschien vrnl lezen en minder posten.

Valt me trouwens op dat het betrekkelijk rustig is momenteel ...
manlief wijzigde dit bericht op 09-01-2019 15:00
0.18% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Na zoveel jaar forummen, herken je natuurlijk een aantal forummers. Maar ik lees meestal alleen de teksten en vind daar dan wel of niet iets van, zonder in de gaten te hebben wie wat schrijft. Soms valt een post op en dan kijk ik wie het schreef, en dat kan dan wel of niet meespelen in mijn overwegingen of reactie, afhankelijk van het onderwerp. Maar over het algemeen onthoud ik de mensen die me positief opvallen beter, terwijl ik de mensen die me negatief zijn opgevallen juist slechter onthoud. Als ik iemand direct negatief associeer, dan moet iemand daar wel echt heel erg zijn best voor hebben gedaan.
RikM schreef:
09-01-2019 14:31
Ik let er wel op. De een kan wat meer hebben dan de ander. Mensen hebben verschillende soorten humor (of geen). Met sommigen heb ik dingen gemeen of zijn er andere raakvlakken (bijvoorbeeld beroepsmatig). Sommigen vind ik leuk. Met sommigen ga ik niet in discussie want ik weet dat dat geen zin heeft. En sommigen heb ik zelfs geblokkeerd omdat ik er überhaupt niets van wil lezen.

Eigenlijk net als IRL dus.


Dit, met als kanttekening dat ik tijdens het lezen meer avatars zie dan namen. Wisselen van avatar brengt mij dan ook in verwarring. Twee op elkaar lijkende avatars trouwens ook.
Ik heb heel snel door wie wat schrijft. Over het algemeen kan ik vrij veel hebben van mensen, een enkeling daarentegen zit door haar gedrag dermate in mijn allergie dat ik meestal wijselijk op mijn handen ga zitten voordat ik begin te reageren. Dat was een tijd geleden wel anders. Toen hapte ik snel. Zoiets als de uitwerking van rode lap op een stier. Had met mijn eigen gezondheid te maken.

Grappig vervolgens dat ik denk te voelen, niet letterlijk uiteraard, dat betreffende forummer er net zo over denkt. En dat je elkaars “bloed” dus eigenlijk wel kunt drinken. Een halve zin en al weten welke kant het op gaat. Zo iets.


Overigens ben ik niet van het loepen.
Elke vraag mag zijn eigen kans krijgen. Van wie dan ook.
Doen we het niet eigenlijk allemaal wel eens? Als bijvoorbeeld Willem iets post dan weten we allemaal hoe laat het is. En als het over kinderen gaat dan weten we allemaal wie er elk moment met gestrekt been binnen kan komen. En dat laat je maar want je weet van wie het komt. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik let niet op.... wel denk ik soms: daar heb je haar of hem weer.....Maar soms zijn dat juist die personen die ik best wel wil leren kennen.......


Ik word alleen wel moe de laatste tijd van al die "ik ga vreemd Topics"....... ik zeg dan wel dat er iets niet klopt aan mijn partner..... maar heb al x maanden een ander. Maar dat is meer omdat eerlijkheid het langst duurt....
Alle reacties Link kopieren
Loepen doe ik ook niet, tenzij er meerdere malen over loepen wordt gesproken in een topic.
Dan wordt ik toch wel benieuwd :proud:
Van de mensen van wie ik dat wil weten, weet ik wel wie dat zijn, ook na een nickchange meestal.

Voor de rest herken ik veel mensen wel door hun manier van schrijven en de onderwerpen waarover ze schrijven. Dan denk ik ook wel eens gelijk "oh, heb je haar weer". Dus diegenen die ik stom vind herken ik vaak ook wel.

Sommige nicks zijn ook heel herkenbaar vind ik.

Maar van veel forummers heb ik ook zoiets, komt me vaag bekend voor, maar verder geen idee. Boeite me ook niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel een paar mensen die ik graag lees en paar die vaak een bepaald soort reacties hebben. Ik probeer wel te onthouden wie ik zelf ben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als ik ooit een permaban krijg wil ik terugkomen als mijn oude nick! Daar voelde ik me toch beter bij. Wat moet je doen voor een permaban?
Murrmurr schreef:
09-01-2019 16:00
Als ik ooit een permaban krijg wil ik terugkomen als mijn oude nick! Daar voelde ik me toch beter bij. Wat moet je doen voor een permaban?
Zorgen dat ze niet je IPadres ook perma bannen. :roll:
Lucifer2018 schreef:
09-01-2019 16:01
Zorgen dat ze niet je IPadres ook perma bannen. :roll:
Oh dan laat maar, dit wordt me te technisch. :confused: :blond:
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
09-01-2019 16:00
Als ik ooit een permaban krijg wil ik terugkomen als mijn oude nick! Daar voelde ik me toch beter bij.
Dat kan niet.
Of beter; Voorheen kon dat niet. Nu het forum vernieuwd is, zijn de meeste dingen niet verbeterd maar wie weet ;-D .

Mijn oude nicks zijn allemaal op anoniem en ik heb het wel eens geprobeerd, maar die namen zijn allemaal geblokkeerd. Wat, wat mij betreft, overigens prima is, want nu kan een ander hem ook niet nemen. In het kader van praaivesie en eventuele herkenbaarheid wel zo fijn.
Ik hops hier inmiddels zo´n 15 jaar rond en herken mezelf soms niet terug in bepaalde teksten. Ik vind mijn alter-ego hier een stuk verstandiger dan mijzelf. Dus mocht er iemand zijn die denkt mij leuk te vinden; Think again.

Terugkomend op de OP; ik (her)ken een aantal namen maar heb mijn addblocker zo ingesteld dat ik geen plaatjes zie. Daarmee zijn ook alle ava´s foets.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon! Wat schrijf jij nou???

Een van laatste reacties op jou gelezen? ;)
Oh....en......trouwens......ook ik las eens enkele berichten van mezelf terug.....van in een periode waarin het echt ruk met mij ging......poeh, ik werd er niet vrolijk van. En ik had het dus totaal niet in de gate zelf. Een mens kan van zichzelf schrikken!

Anderzijds leert mij dat dat een mens ook maar een mens is. En dat een mens kan veranderen. En dat een mens een kans kan verdienen......en nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-01-2019 15:41
Er zijn wel een paar mensen die ik graag lees en paar die vaak een bepaald soort reacties hebben. Ik probeer wel te onthouden wie ik zelf ben.
Is dat lastig? :biggrin:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Die drie forummers die samen rond de 100 nicks delen, die negeer ik.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Op sommige mensen sla ik altijd aan, positief of negatief, dus ik let wel op maar meer per topic. Want anders komt het stalkerig of juist kattig over. Bij de actueelpijler let ik wel wat beter op.
Kijk zelf eigenlijk al helemaal niet naar de avatars.
Nu het wordt benoemd pas.
Soort dyslectische aandoening o.i.d.

Grappig dat de meeste niet echt opletten.
En sommigen weer wel vanwege eigen redenen.
RikM schreef:
09-01-2019 15:18
Doen we het niet eigenlijk allemaal wel eens? Als bijvoorbeeld Willem iets post dan weten we allemaal hoe laat het is. En als het over kinderen gaat dan weten we allemaal wie er elk moment met gestrekt been binnen kan komen. En dat laat je maar want je weet van wie het komt. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
Ja, da’s waar. Er zijn een aantal mensen die je als nieuwere forummer al heel snel herkent. Aan de naam, maar vooral ook aan wat ze zeggen. En je weet ook een beetje hun situaties. Die zit in de bijstand, die werkt in iets van consultancy. Die is gescheiden. Die heeft blijkbaar veel geld en gaat vaak op reis. Dat werkt dan vaak door in alles wat ze zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-01-2019 16:52
Ja, da’s waar. Er zijn een aantal mensen die je als nieuwere forummer al heel snel herkent. Aan de naam, maar vooral ook aan wat ze zeggen. En je weet ook een beetje hun situaties. Die zit in de bijstand, die werkt in iets van consultancy. Die is gescheiden. Die heeft blijkbaar veel geld en gaat vaak op reis. Dat werkt dan vaak door in alles wat ze zeggen.
Nou weet ik dat eigenlijk voornamelijk van de forummers die ook voornamelijk reageren in topics rondom hun situatie. Als iemand op meer diverse topics reageert dan hou ik het allemaal niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Loepen doe ik nooit, geen interesse in wat iemand vorig jaar heeft geschreven

Verder heb ik aan niemand een hekel gelukkig, ik irriteer me ook aan niemand.
Hooguit vind ik sommige mensen wat eigenaardig :)

Maar ik heb liever iemand met een duidelijke eigen mening dan iemand die met alle winden mee waait

En oude forummers met nieuwe nicks herken ik al helemaal nooit

Ik lees ook niet alle pijlers, dus soms lees ik wel eens iets over iemand ( bv ziekte) en dan is dat een bekend iemand maar heb ik er toch nog nooit van gehoord
Ceylon schreef:
09-01-2019 16:17

Ik hops hier inmiddels zo´n 15 jaar rond en herken mezelf soms niet terug in bepaalde teksten. Ik vind mijn alter-ego hier een stuk verstandiger dan mijzelf.


Ik heb vrij regelmatig in oude topics gedacht 'goh wat die geanonimiseerde forummer zegt, daar kan ik me helemaal in vinden', en dat ik dan later zag dat het een oude versie van mezelf was :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier nu ook al 10 jaar en heb 1 andere nick hiervoor gehad. Ik herken wel veel forummers en weet een beetje wat voor een types dat zijn. Ik heb maar 1 persoon onder de negeerknop zitten omdat ik die forummer erg irritant vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven