Let jij op wie, wie is hier op Viva?

09-01-2019 14:10 290 berichten
Of onthoud je dat en pas je daar je eventuele reactie op aan?

Ik dus niet
Heb een heel slecht geheugen met namen tegenwoordig en kijk er eigenlijk ook niet echt naar.

Zie wel regelmatig dezelfde namen voorbij komen maar kan vaak niet plaatsen wie dat ook weer is ofzo.

Bij mij kan het dus zo zijn dat ik misschien wel fel door iemand ben uitgeluld ofzo in een topic en daarna weer in een ander topic tegen diegene zeg dat ze het geweldig doet mbt t onderwerp.

Vind ik ook wel prima, ene is t andere onderwerp niet.
Ben hier in t begin wel eens flink boos geworden op een paar naar nav wat ik vervelende reacties vond :mrgreen:

Vraag me af of anderen er ook niet op letten of wel.
Alle reacties Link kopieren
Sorry nee. Ik heb een slecht geheugen wat nicks betreft (weet nieteens mijn eerste eigen nicknaam meer), maar een enkele keer denk ik ineens: ach ja, die XX vroeger; wat zal de nieuwe nick van XX zijn? Want dat voel ik dan niet aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben benieuwd bij wie ik onder de negeer zit. Dus kan iemand dit even quoten 🤣🤣
Alle reacties Link kopieren
Yep, ik herken forummers die al jaren dezelfde ava hebben. Nou ja, jaren, sommigen ook al na maanden. :biggrin:

Naar nicks kijk ik minder vaak.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
09-01-2019 17:31
Ik ben benieuwd bij wie ik onder de negeer zit. Dus kan iemand dit even quoten 🤣🤣
Done. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik let er wel op, ik vind het interessant om me te verbeelden wie er aan de andere kant achter het scherm zit. Onlangs kwam ik erachter dat ik het zo vaak eens ben met een bepaald persoon, dat ik net zo goed die persoon zou kunnen zijn. Ik post zelden in dezelfde topics als diegene, maar dat soort dingen vind ik interessant.

Nou denk ik dat ik mijn reacties er echter niet op aanpas, maar dat kan ook pure illusie zijn, aangezien de platenspeler van de psyche soms ondoorgrondelijk schaapachtige riedeltjes afspeelt.
Alle reacties Link kopieren
Sommige herken ik wel meestal vanuit topics waar ik langer schrijf. Nieuwe nicks ik ben er hopeloos in heb nooit iemand door vaak niet eens na hints.

Heb niemand op de blokkeer staan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zou best onder de negeer willen bij sommigen. Ik heb een paar close readers aan mijn broek die me te pas en te onpas staffen vanwege het bloedserieus oppakken van iets wat echt overduidelijk als grap bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
09-01-2019 17:04
Ik heb vrij regelmatig in oude topics gedacht 'goh wat die geanonimiseerde forummer zegt, daar kan ik me helemaal in vinden', en dat ik dan later zag dat het een oude versie van mezelf was :proud:
:rofl:
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Bepaalde forummers vallen mij wel op en onthou ik wel. Om sommige moet ik heel erg lachen. Andere vallen me op omdat ze dingen zeggen waar ik het meestal niet mee eens ben maar wel op een manier dat ik denk: oh ja die mensen heb je ook en: oh ja zo kun je ook tegen de wereld aankijken (ook al doe ik dat zelf niet). Wel verfrissend en leerzaam want je eigen vriendenkring is toch vaak heel homogeen en dan vergeet je dat er andere belevingswerelden zijn. Ik lees soms ook expres kranten die mij helemaal niet liggen, juist om die andere beleving te zien.

Anderen zitten hier alleen om te trollen en belanden in m'n blokkeerfunctie, lekker rustig.

Van sommige anderen zie ik misschien wel heel vaak hun berichten maar dan blijft hun nick of avatar toch niet hangen.

Loepen doe ik alleen bij mensen die ik echt niet begrijp, bijvoorbeeld mensen die hulp vragen maar vervolgens elk antwoord afbranden, eigenlijk vooral willen zwelgen in zelfmedelijden en niet echt hulp willen. Dan kan even loepen heel verhelderend werken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik heb niemand onder negeer.

Wat ik overigens zeer oninteressant vind zijn de onderschriften van mensen. Soms een kort zinnetje of een paar woorden kan ik waarderen ALS ik het lees. Hele epistels lees ik niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar 2 mensen onder de negeerknop staan.
Forummers die vroeger erg leuk waren en waar je mee kon lachen maar nu compleet een karikatuur van hun vroegere 'ik' lijken te zijn geworden.
Mensen na een nickchange herken ik meestal niet op een enkeling na.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik ben ook benieuwd bij wie ik onder de negeer sta. Zelf heb ik alleen Suzy van de enorm lange epistels geblokkeerd omdat ik dat veel te veel gescrol vind.
Ik herken leden voornamelijk aan de avatar.
Ben blijkbaar nogal visueel ingesteld.

Dat leden van nick of avatar wisselen, dat merk ik maar zelden op.

Negeren of blokkeren, daar doe ik niet aan.
redbulletje schreef:
09-01-2019 19:20
Ik ben ook benieuwd bij wie ik onder de negeer sta. Zelf heb ik alleen Suzy van de enorm lange epistels geblokkeerd omdat ik dat veel te veel gescrol vind.
Je staat bij mij onder de negeer, maar ik kan het nooit laten om je reactie toch te lezen. Dus eigenlijk krijg je alleen maar meer aandacht zo ;)
En de reden waarom is omdat ik het vervelend vind dat je altijd zo loopt te zeiken over kinderen.

Overigens heb ik ook wat vervelend (racistische) actueel-posters en Ikigai (andere kant van jouw spectrum mbt kinderen) onder de negeer staan.
Ik doe niet aan de negeerknop. Als iemand me niet bevalt valt die persoon ook zo wel te negeren.
Ik heb niet vaak moeite met forummers, soms kan iemand weleens uit de bocht vliegen, maar daar doe ik maar zelden iets mee. Mijn probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
09-01-2019 14:37
Ik ken/herken alleen de mensen die al 10-12 jaar dezelfde nick en avatar hebben. Maar aangezien ik zo'n nickchanger ben, ga ik er vanuit dat niemand mij kent/herkent. Dat forumt ook wel rustig, moet ik eerlijk zeggen.

En omdat er best veel nickchanges maar ook nieuwe forummers zijn, hou ik niet meer bij wie wie is.
Geldt ook voor mij. Ik ken de meesten hier wel die hier al jaren rondhangen, maar ben zelf in de loop der jaren een paar keer van nick gewisseld en nu kent niemand me (op een paar na met wie ik in rl ook contact heb). Heerlijk rustig zo.
Verder heb ik 3 personen op negeer, omdat ik die niet zonder ergernis kan lezen. Verder boeit het me niks wie wie is, de ene keer zijn we het eens en de andere keer niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
09-01-2019 18:08
Ik zou best onder de negeer willen bij sommigen. Ik heb een paar close readers aan mijn broek die me te pas en te onpas staffen vanwege het bloedserieus oppakken van iets wat echt overduidelijk als grap bedoeld is.
Da's vrij lullig dan. Maar dat valt me sowieso wel vaker op hier. Ook sarcasme bijvoorbeeld wordt vaak gemist.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
09-01-2019 19:33
Je staat bij mij onder de negeer, maar ik kan het nooit laten om je reactie toch te lezen. Dus eigenlijk krijg je alleen maar meer aandacht zo ;)
En de reden waarom is omdat ik het vervelend vind dat je altijd zo loopt te zeiken over kinderen.

Overigens heb ik ook wat vervelend (racistische) actueel-posters en Ikigai (andere kant van jouw spectrum mbt kinderen) onder de negeer staan.
Die is op anoniem, dus weer even opletten wat de nieuwe nick wordt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind het wel leuk om er een beetje op te letten. Sommige forummers onthoud ik goed en anderen wat minder, het zijn er ook zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
09-01-2019 19:33
Je staat bij mij onder de negeer, maar ik kan het nooit laten om je reactie toch te lezen. Dus eigenlijk krijg je alleen maar meer aandacht zo ;)
En de reden waarom is omdat ik het vervelend vind dat je altijd zo loopt te zeiken over kinderen.

Overigens heb ik ook wat vervelend (racistische) actueel-posters en Ikigai (andere kant van jouw spectrum mbt kinderen) onder de negeer staan.
Die laatste is op anoniem dus even afwachten onder welke naam ze terugkomt :pukey:
...
Fragolisa schreef:
09-01-2019 19:33
Je staat bij mij onder de negeer, maar ik kan het nooit laten om je reactie toch te lezen. Dus eigenlijk krijg je alleen maar meer aandacht zo ;)
En de reden waarom is omdat ik het vervelend vind dat je altijd zo loopt te zeiken over kinderen.

Overigens heb ik ook wat vervelend (racistische) actueel-posters en Ikigai (andere kant van jouw spectrum mbt kinderen) onder de negeer staan.
Haha, nieuwsgierigheid is a bitch! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik herken inmiddels best heel veel nicks en avatars, maar heb bij lang niet allemaal een beeld (dus wat ik eerder van hen heb gelezen).
Verder heb ik niemand onder de negeer, want ik weet van mezelf dat ik daar een veel te nieuwsgierig mormel voor ben haha.

Ben wel heel benieuwd of er forummers zijn die mij inmiddels een beetje "kennen". Heb wel aardig wat gepost inmiddels, maar ook weer niet écht veel.
Ik herken de viva-vips aan hun avatar en ook aan de vaak nuttige inbreng. Bijv bij werkgerelateerde vragen wacht ik tot nummerzoveel heeft gereageerd en op sportvragen speur ik naar de reactie van meds.
Zelf heb ik niemand onder de negeer en ik val niet zo op. (denk ik).
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
09-01-2019 19:42
Geldt ook voor mij. Ik ken de meesten hier wel die hier al jaren rondhangen, maar ben zelf in de loop der jaren een paar keer van nick gewisseld en nu kent niemand me (op een paar na met wie ik in rl ook contact heb). Heerlijk rustig zo.
Verder heb ik 3 personen op negeer, omdat ik die niet zonder ergernis kan lezen. Verder boeit het me niks wie wie is, de ene keer zijn we het eens en de andere keer niet.
Jammer dat je het blijkbaar toch niet kunt laten om die 3 mensen te lezen en er op te reageren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel redelijk goed met namen en herken dus wel of ik iemand eerder heb gelezen... maar meestal weet ik dan niet meer exact "hoe diegene is" of wat diegene gezegd heeft. Een paar uitzonderingssituaties van mensen die ik altijd herken aan hun naam, maar ook de manier van schrijven of de inhoud van hun berichtjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven