Let jij op wie, wie is hier op Viva?

09-01-2019 14:10 290 berichten
Of onthoud je dat en pas je daar je eventuele reactie op aan?

Ik dus niet
Heb een heel slecht geheugen met namen tegenwoordig en kijk er eigenlijk ook niet echt naar.

Zie wel regelmatig dezelfde namen voorbij komen maar kan vaak niet plaatsen wie dat ook weer is ofzo.

Bij mij kan het dus zo zijn dat ik misschien wel fel door iemand ben uitgeluld ofzo in een topic en daarna weer in een ander topic tegen diegene zeg dat ze het geweldig doet mbt t onderwerp.

Vind ik ook wel prima, ene is t andere onderwerp niet.
Ben hier in t begin wel eens flink boos geworden op een paar naar nav wat ik vervelende reacties vond :mrgreen:

Vraag me af of anderen er ook niet op letten of wel.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
11-01-2019 19:20
Visualiseer een gezellig feestje. Iedereen heeft wat te drinken, er staan wat bakken rauwkost en nootjes klaar en de bitterballen sputteren in het vet. Er zitten, staan, hangen mensen en iedereen kletst door elkaar. Een paar mensen hebben wat teveel op en worden wat überlollig, misschien een tikje handtastelijk, er worden dingen gezegd die je normaal misschien niet zo snel zou zeggen, zeker als het om politiek gaat. Iemand doet een dansje, een paar meiden in een hoekje giebelen om iets wat verder geen mens snapt. De barman en serveersters zorgen voor gevulde glazen maar tetteren intussen gezellig mee.

Heb je beeld? Dat was het vivaforum vroeger.

Als je nu binnenkomt zit iedereen netjes op een stoel, met allemaal een kop koffie met een koekje. Keurig rechtop en politiek correct.

Voor een deel dezelfde mensen en de zaal is heel mooi, maar er ontbreekt iets.
Goede vergelijking.

Gelukkig zijn er achterkamertjes, waar de drank nog rijkelijk vloeit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wat ik dan wel spijtig vind, alhoewel logisch verklaarbaar, is die neiging vroeger echt tot een soort Vivavrijstaat van epische proporties te maken. En ik vraag me af of er toen nooit iemand mopperde. Fora waar altijd dezelfde mensen reageren, bloeden op een gegeven moment dood, maar fora met veel nieuwe aanwas hebben vaak een oude kern die heftig zuchtend terugdenkt aan toen het nog wél leuk was.

Het zal zijn omdat ik hier nog niet zo lang ben, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vooral met avatars, alleen forummers die regelmatig lees herken ik eerder aan hun nickname. Er zijn denk maar een paar die ik meteen herken aan hun schrijfstijl of aan hun “nieuwe” nick dan is het gewoon bijna geen verassing meer.

Dit is mijn 2de nick, mijn 1ste heb ik veranderd omdat er al meerdere mee rondliepen wat een gedoe is dat zeg.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-01-2019 21:24
Goede vergelijking.

Gelukkig zijn er achterkamertjes, waar de drank nog rijkelijk vloeit.

Hm. Ik ben er nooit voor uitgenodigd dus geen idee. Er schijnen er een stuk of drie te zijn (geweest). Evengoed vind ik het ronduit jammer dat het zo kapot is gemaakt.

@Nitflex; ik ben het voor een deel met je eens hoor. Het ligt er vaak een beetje aan wie er als eerste reageert. Is die persoon een beetje serieus en positief gaat het meestal wel goed. Maar er zijn ook een paar mensen die het leuk vinden om te hakken. Tref je die stomtoevallig als eerste, dan wordt het daar niet leuker van.
Maar af en toe word ik ook wel een beetje iebel van alle taalfouten. Als er continue ´me vriend´ staat, gezeur komt over ´me moeder´ en vervolgens de helft van de tekst onleesbaar is vanwege de autocorrectie, dan heb ik ook de neiging om te roepen dat je eerst maar eens fatsoenlijk moet leren schrijven.
Heeft verder weinig met leeftijd te maken, maar met een beetje oplettendheid.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
11-01-2019 21:27
Wat ik dan wel spijtig vind, alhoewel logisch verklaarbaar, is die neiging vroeger echt tot een soort Vivavrijstaat van epische proporties te maken. En ik vraag me af of er toen nooit iemand mopperde. Fora waar altijd dezelfde mensen reageren, bloeden op een gegeven moment dood, maar fora met veel nieuwe aanwas hebben vaak een oude kern die heftig zuchtend terugdenkt aan toen het nog wél leuk was.

Het zal zijn omdat ik hier nog niet zo lang ben, denk ik.

Het heeft meer te maken met een aantal mensen die hier niet meer zijn. Soms heb je iemand die echt kan spelen met woorden. Daarvan zijn er dus heel wat geband, want dat mag dus niet meer.
En natuurlijk; soms hebben de oudgedienden teksten/opmerkingen die gewoon bij het forum horen. Als nieuwe weet je nog niet waar andijvie voor staat. Maar als je hier eenmaal een poosje bent kom je erachter dat de meesten nog wel goed te hachelen zijn ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Betty_Slocombe schreef:
11-01-2019 21:27
Wat ik dan wel spijtig vind, alhoewel logisch verklaarbaar, is die neiging vroeger echt tot een soort Vivavrijstaat van epische proporties te maken. En ik vraag me af of er toen nooit iemand mopperde. Fora waar altijd dezelfde mensen reageren, bloeden op een gegeven moment dood, maar fora met veel nieuwe aanwas hebben vaak een oude kern die heftig zuchtend terugdenkt aan toen het nog wél leuk was.

Het zal zijn omdat ik hier nog niet zo lang ben, denk ik.


Ik ben hier al wel lang, een jaar of 18, en ik ben het met je eens. Ik kan me heel erg irriteren aan opmerkingen over dat het vroeger anders was, beter, leuker. Ook omdat ik weet dat er genoeg opmerkingen over vroeger worden gedaan die gewoon niet waar zijn.
Vanaf het begin zijn er periodes met gedoe geweest. Gedoe onderling, gedoe tegen het beheer, slecht werkende fora, alles komt hier al bijna 20 jaar voor, het is allemaal niet voorbehouden aan de laatste 5 jaar. Gelukkig afgewisseld door periodes waarin er weinig gedoe was en we best redelijk konden posten op een matig werkend forum.
Betty_Slocombe schreef:
11-01-2019 21:27
Wat ik dan wel spijtig vind, alhoewel logisch verklaarbaar, is die neiging vroeger echt tot een soort Vivavrijstaat van epische proporties te maken. En ik vraag me af of er toen nooit iemand mopperde. Fora waar altijd dezelfde mensen reageren, bloeden op een gegeven moment dood, maar fora met veel nieuwe aanwas hebben vaak een oude kern die heftig zuchtend terugdenkt aan toen het nog wél leuk was.

Een soort Statler en Waldorf. :-D

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
11-01-2019 21:27
Wat ik dan wel spijtig vind, alhoewel logisch verklaarbaar, is die neiging vroeger echt tot een soort Vivavrijstaat van epische proporties te maken. En ik vraag me af of er toen nooit iemand mopperde. Fora waar altijd dezelfde mensen reageren, bloeden op een gegeven moment dood, maar fora met veel nieuwe aanwas hebben vaak een oude kern die heftig zuchtend terugdenkt aan toen het nog wél leuk was.

Het zal zijn omdat ik hier nog niet zo lang ben, denk ik.
Zeker was er ook gedoe.
De eerste permaban die ik me herinner was voor iemand die maar bleef doorgaan in het modtopic. Was natuurlijk al wel wat aan voorafgegaan.

Maar ik denk dat vooral het feit dat er gemodereerd werd door forummers, ook al wisten we in eerste instantie niet wie, wel verschil maakt.
Mijn ervaring op andere fora is dat dat juist de moderatie ten goede komt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Dat ben ik met je eens, de moderatie is hier momenteel volstrekt ad hoc, zonder enig idee over de onderlingen verhoudingen op het forum. Maar tegelijkertijd denk ik dat er een soort ballotagecommissie is van oude forummers die maar moeizaam nieuwe mensen accepteren en ergens is dat best jammer.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
11-01-2019 22:11
Dat ben ik met je eens, de moderatie is hier momenteel volstrekt ad hoc, zonder enig idee over de onderlingen verhoudingen op het forum. Maar tegelijkertijd denk ik dat er een soort ballotagecommissie is van oude forummers die maar moeizaam nieuwe mensen accepteren en ergens is dat best jammer.

Ik ben zo´n oudgediende :$

Is ook een beetje omdat er een tijdlang nieuwe topics geopend werden om Fok te entertainen. Dan leek zo´n nieuw lid best een serieuze vraag te stellen, bleek dat ze zich daar de ballen uit hun broek lachten omdat we serieus advies gaven. Als dat een keer of wat achter elkaar gebeurd komt er vanzelf een punt waarop je nieuwe mensen simpelweg niet meer serieus neemt.

Maar het grootste verschil zit hem toch in de reacties. Waar je ´vroeger´ een avond kon vullen met één topic (mijn F5 knop is duidelijk meer gebruikt dan de rest van mijn toetsenbord) kun je nu rustig tussendoor iets anders gaan doen. En ik kan me ook nog wel een avond herinneren met drie van zulke avondvullende topics, waaronder een foto topic. In pakweg anderhalf uur tijd kwamen er drie delen en als je twee minuten niet had gekeken had je gewoon 39 reacties gemist.
Dat heb ik na Angelgate nooit meer meegemaakt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Nitflex schreef:
11-01-2019 21:23
Nou, ik weet niet hoor, volgens mij wordt er meer gestaft en afgeserveerd door de oud-gedienden dan door de nieuwelingen. En er zijn ook zoveel ongeschreven regels, oh wee als je iemands topic kaapt! Of iets quote wat niet gequote mag worden.

Wat misschien ook meespeelt; misschien was iedereen gewoon jonger? Er zitten hier toch veel middelbare vrouwen. In de vroege Viva-tijd waren dat misschien wilde vrouwen, maar die tijd is voorbij. En een nieuwe TO van 22 krijgt dat ook meteen te horen, want iedereen heeft levenservaring.

Och 20 jaar geleden was Jasmijn ook al 60. En BGB en Meds hooguit een jaar jonger :biggrin:

Maar serieus. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd toen hoger lag. Ik was 30 toen ik voor het eerst op het forum kwam. Net weer vrijgezel en voor het eerst in mijn leven alleenwonend (ik deed een oproepje om nieuwe mensen te leren kennen in mijn nieuwe woonplaats)
Toen had ik al wel één en ander meegemaakt.
Tegenwoordig (ja oma praat) zie ik veel jongeren hier die amper Nederlands kunnen schrijven en de meest dullige vragen stellen.
In mijn herinnering was dat destijds niet.
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 23:16
0.59% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
11-01-2019 21:27
Wat ik dan wel spijtig vind, alhoewel logisch verklaarbaar, is die neiging vroeger echt tot een soort Vivavrijstaat van epische proporties te maken. En ik vraag me af of er toen nooit iemand mopperde. Fora waar altijd dezelfde mensen reageren, bloeden op een gegeven moment dood, maar fora met veel nieuwe aanwas hebben vaak een oude kern die heftig zuchtend terugdenkt aan toen het nog wél leuk was.

Het zal zijn omdat ik hier nog niet zo lang ben, denk ik.

Ach nee. Zo was het ook niet. Er waren heel pittige discussies en er forumden ook zat zuigerds en enge mensen.
Heel blij dat bepaalde mensen een permaban hebben.
Maar de Angels begrepen wel wat er speelde. Dat idee heb ik nu echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
11-01-2019 22:29
Ik ben zo´n oudgediende :$

Is ook een beetje omdat er een tijdlang nieuwe topics geopend werden om Fok te entertainen. Dan leek zo´n nieuw lid best een serieuze vraag te stellen, bleek dat ze zich daar de ballen uit hun broek lachten omdat we serieus advies gaven. Als dat een keer of wat achter elkaar gebeurd komt er vanzelf een punt waarop je nieuwe mensen simpelweg niet meer serieus neemt.

Maar het grootste verschil zit hem toch in de reacties. Waar je ´vroeger´ een avond kon vullen met één topic (mijn F5 knop is duidelijk meer gebruikt dan de rest van mijn toetsenbord) kun je nu rustig tussendoor iets anders gaan doen. En ik kan me ook nog wel een avond herinneren met drie van zulke avondvullende topics, waaronder een foto topic. In pakweg anderhalf uur tijd kwamen er drie delen en als je twee minuten niet had gekeken had je gewoon 39 reacties gemist.
Dat heb ik na Angelgate nooit meer meegemaakt.
Dat was echt een leuke tijd ja. Hele avonden en nachten op het forum en de volgende dag gewoon weer werken :D
Kan er maar slecht aan wennen dat het nu zo rustig is.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
11-01-2019 23:15
Ach nee. Zo was het ook niet. Er waren heel pittige discussies en er forumden ook zat zuigerds en enge mensen.
Heel blij dat bepaalde mensen een permaban hebben.
Maar de Angels begrepen wel wat er speelde. Dat idee heb ik nu echt niet.
Eens.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik dan niet begrijp van zo'n permaban:
Dat gaat toch op ip-address? Elders dan bijv thuis kun je dan rustig 'n nieuw account aanmaken. Weg permaban. Plus thuis wisselt het ip ook na verloop van tijd. Hoe werkt dat dan?
.
Alle reacties Link kopieren
En sinds wanneer bestaat dit forum dan? Wat is oudgediende? Vind de software maar zo zo.
.
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
11-01-2019 23:48
Maar wat ik dan niet begrijp van zo'n permaban:
Dat gaat toch op ip-address? Elders dan bijv thuis kun je dan rustig 'n nieuw account aanmaken. Weg permaban. Plus thuis wisselt het ip ook na verloop van tijd. Hoe werkt dat dan?
Nou, dat werkt dus idd niet optimaal.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Manlief schreef:
11-01-2019 23:48
Maar wat ik dan niet begrijp van zo'n permaban:
Dat gaat toch op ip-address? Elders dan bijv thuis kun je dan rustig 'n nieuw account aanmaken. Weg permaban. Plus thuis wisselt het ip ook na verloop van tijd. Hoe werkt dat dan?
Ja, en we hebben allemaal zoveel apparaten om te internetten.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er topics van vroegáh ( leuk/minder leuk) die jullie nog echt bijstaan? Of forummers die julllie missen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde, er zijn er slechts een paar forumleden die ik herken en ook een bepaald type van verwacht, omdat hun comments mij opvallen. Hoe heten ook alweer het forum lid die altijd zei dat mannen het kanaal in moesten? :hihi: die mis ik wel, vond haar altijd wel grappig.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
09-01-2019 14:22
Ik forum hier al lang, maar heb geen idee wie wie is.
Ik heb ook geen namen die ik erg leuk of stom vind.
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
12-01-2019 01:12
Ik heb hetzelfde, er zijn er slechts een paar forumleden die ik herken en ook een bepaald type van verwacht, omdat hun comments mij opvallen. Hoe heten ook alweer het forum lid die altijd zei dat mannen het kanaal in moesten? :hihi: die mis ik wel, vond haar altijd wel grappig.
Dat was Elle.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
11-01-2019 21:40
Ik ben hier al wel lang, een jaar of 18, en ik ben het met je eens. Ik kan me heel erg irriteren aan opmerkingen over dat het vroeger anders was, beter, leuker. Ook omdat ik weet dat er genoeg opmerkingen over vroeger worden gedaan die gewoon niet waar zijn.
Vanaf het begin zijn er periodes met gedoe geweest. Gedoe onderling, gedoe tegen het beheer, slecht werkende fora, alles komt hier al bijna 20 jaar voor, het is allemaal niet voorbehouden aan de laatste 5 jaar. Gelukkig afgewisseld door periodes waarin er weinig gedoe was en we best redelijk konden posten op een matig werkend forum.
18 jaar? Toen had men nog geen smartphones om ff op het forum te checken/schrijven.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Toch leuk om via jullie de verhalen over toen te lezen.

Die kanaal-mevrouw is Elle. Geweldig type!
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
12-01-2019 04:45
18 jaar? Toen had men nog geen smartphones om ff op het forum te checken/schrijven.
Nee, toen zaten we avonden lang achter de computer.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven