Stansmessen: machine nodig of handmatig?

11-01-2019 18:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte knutsel-noob en zie soms van die mooie knutselwerkjes van papier die gemaakt zijn met embossing en/of stansmessen.
Nu heb je daarvoor kennelijk een (dure) machine nodig en aangezien ik nog niet weet of het echt wat voor me is zie ik die uitgave nog even niet zitten en ook omdat ik altijd nogal snel op iets ben uitgekeken wil ik niet heel veel geld er tegenaan gooien.
Kun je die stansmessen ook gebruiken zonder zo'n machine, maar door er hard op te drukken of een deegroller oid te gebruiken?
En ik houd me aanbevolen voor meer tips en tricks ;-))
Op díé fiets!
Je kan er een mep op geven met een hamer, al dan niet van rubber.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-01-2019 18:20
Je kan er een mep op geven met een hamer, al dan niet van rubber.
Oh, dat is wel een idee. en dan eerst tussen wat plaatjes hout ofzo?
Op díé fiets!
Je moet een goede ondergrond hebben, ik denk dan aan hout of kurk.
Ik heb zo'n apparaat van de action. Erg fijn ding.
Waren eind september in de aanbieding voor 29,99. Normale prijs is 34.95 geloof ik.

Ik was ook geschrokken van de prijzen van die apparaten tot deze aanbieding voorbij kwam.
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
11-01-2019 19:08
Ik heb zo'n apparaat van de action. Erg fijn ding.
Waren eind september in de aanbieding voor 29,99. Normale prijs is 34.95 geloof ik.

Ik was ook geschrokken van de prijzen van die apparaten tot deze aanbieding voorbij kwam.
Ik heb er ook eentje, maar weet je. Het is niet alleen de aanschaf van zo'n apparaat, je moet ook malletjes kopen en die kunnen ook prijzig zijn.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
tbl1966 schreef:
11-01-2019 19:22
Ik heb er ook eentje, maar weet je. Het is niet alleen de aanschaf van zo'n apparaat, je moet ook malletjes kopen en die kunnen ook prijzig zijn.
Kijk eens op AliExpress, daar heb je een heleboel malletjes voor een leuke prijs :) Mijn moeder gebruikt die ook en zij heeft een apparaat van Boekenvoordeel.
Torrey87 schreef:
11-01-2019 20:49
Kijk eens op AliExpress, daar heb je een heleboel malletjes voor een leuke prijs :) Mijn moeder gebruikt die ook en zij heeft een apparaat van Boekenvoordeel.

Inderdaad Ali of de Action.

Vriendin van mij dat in het duurdere segment als Stampin' up etc maar is nu ook overgestapt op Ali en Action vanwege de prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens kijken of ze die machientjes en mallen bij onze action hebben.

Is het handig om dan ook gelijk stempels te kopen? Of werkt dat niet goed?
En papier, ook van action? Of moet je echt van dat duurdere dikke hebben?
Op díé fiets!
Ik heb een plotter. Silhouette Cameo, maar je hebt ook nog andere snijmachines/plotters.
Dan hoef je geen stansen te gebruiken. Daar mee kan je van alles uitsnijden en mee doen.
Papier, karton, heel dun leer, materiaal voor kleding, etsfolie, plakvinyl voor stickers ect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven