Verhuizen vanwege geluidsoverlast

11-01-2019 19:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag gaan verhuizen omdat ik nu in een super gehorige flat woon uit de jaren 50. Ik heb een maisonette met slaapkamer op de begane grond en wilde eigenlijk al jaren graag naar een eensgezinwoning. Ik woon nu in Utrecht en vind het niet erg om naar een omringend dorp te verhuizen. Alleen nu merk ik dat ik ondanks dat ik dolgraag een tuin zou willen een huis op de begane grond ook eng vind. Er is bij mij op de begane grond ingebroken door een stoeptegel op klaarlichte dag door mijn dubbele beglazing heen te gooien en dat was via mijn slaapkkamer. Nog steeds ben ik bang als ik in bed lig dat de ruiten eruit geslagen worden. Ook het idee dat er in het donker iemand in mijn tuin kan staan vind ik al eng Ergens heb ik de neiging op drie hoog te willen wonen met alleen een voordeur die beveiligd moet worden. Het lijkt me ook eng om boven te slapen in een eengezinswoning en geen idee te hebben wat zich beneden afspeelt. Het is echt mijn nachtmerrie indringers in mijn huis te hebben en daar wakker van te worden. Daarnaast wil ik ook van geluidsoverlast af. Wie herkent deze angst, ik weet niet goed of ik me erover heen moet zetten of juist naar mijn angst moet luisteren . Al van kinds af aan zette ik wat voor mijn deur om te voorkomen dat er iemand zomaar mijn kamer binnen kon komen. Volgend jaar komen er ook veel nieuwbouw projecten in Leidsche Rijn in Utrecht ik neem aan dat die wel hoe geïsoleerd zijn en minder overlast geven. Graag jullie tips over ervaringen met nieuwbouw qua geluid en of ik me over mijn angst heen moet zetten of juist een hoger gelegen appartement moet huren. En ik woon alleen trouwens dat maakt mijn angst ook groter
Heb een lat relatie en als mijn vriend hier is voel ik echt iets van me af vallen en slaap ik beter.
teddy13 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 19:27
Reden: schrijffout en toevoeging
4.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ben er toch wel uit dat ik liever wat hoger woon met hopelijk een wat groter balkon. Ga op nieuwbouw reageren dat is toch beter geïsoleerd. Hopelijk vind jij ook snel iets rustigers want het is geen pretje alles van je buren te horen.
Nu ik heb besloten dat ik daarom ga verhuizen hoor ik het nog beter ppff. Heb zelfs een noise cancelling koptelefoon gekocht dat scheelt. Het idee dat ik er min of meer aan kan ontsnappen maar zo zou je niet moeten leven. Mijn buurvrouw heeft hele dagen bezoek van familie met kinderen die ze echt urenlang voluit laat schreeuwen rennen en krijsen in een gehorige flat . Bij buurtbemiddeling kwam ze met het opzienbarende inzicht dat kinderen niet kunnen vliegen. Nee dan had ik daar niet gezeten.
Rosanna1985 schreef:
11-01-2019 22:17
Ik heb precies hetzelfde als jij TO! Woon ook daarom een aantal verdiepingen hoog inderdaad. En ja, ook ik heb geluidsoverlast.

Mijn advies: als je op voorhand al weet dat je bang zal zijn, niet doen !!! Je wil toch niet een leven lang wonen in een huis waar je je niet veilig voelt.

En iets doen aan de angsten... vaak betekent dat toch vooral "nog steeds bang zijn maar het toch maar doen". Je kan niet zeker weten of die angsten echt volledig verdwijnen en dan zit je daar wel in een huis waar je je niet veilig voelt!

Nochtans zit ik zelf ook met de vraag van de geluidsoverlast :-) Ik zou zo graag een muziekinstrument kunnen spelen of de muziek/TV hard zetten zonder dat de buren komen klagen :-)

Ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat te doen! Wellicht een flat met betere geluidsisolatie...
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen sinds kort in de nieuwbouw, een appartementen complex uit 2019. De vloeren zijn van dik beton , op de beton ligt een (trillings) isolatie laag , daarop de vloerverwarming en koeling , en de bovenste laag is andrahiet, een soort zandcement toplaag maar dan op gips basis. Die hele andrahiet toplaag is zwevend gelegd,ook zit er dus trillings isolatie naar de muren toe. Als je veel herrie gaat maken kunnen de geluidstrillingen nooit van de topvloer hun geluidtrillingen over brengen op de beton vloer omdat daar een soort verende isolatie tussen zit.
Volgens mij word alle nieuwbouw zo gebouwd tegenwoordig. Het is gewoon onmogelijk overlast te bezorgen aan de bewoners onder jouw, omdat jouw vloer zwevend op de betonvloer ligt. Voor inbraak zit je in de nieuwbouw ook veel beter, overal standaard camera toezicht, je auto s nachts op een met hek afgezet terrein met schuifpoort, en de nieuwste 3 punst 4 sterren sloten op je deur , en het glas is tripple ( 3 glaslagen in een ruit ) Ik zou zeggen ga net als wij lekker in een splinternieuw appartement wonen !
Alle reacties Link kopieren
zomerloem schreef:
08-03-2019 20:51
Wij wonen sinds kort in de nieuwbouw, een appartementen complex uit 2019. De vloeren zijn van dik beton , op de beton ligt een (trillings) isolatie laag , daarop de vloerverwarming en koeling , en de bovenste laag is andrahiet, een soort zandcement toplaag maar dan op gips basis. Die hele andrahiet toplaag is zwevend gelegd,ook zit er dus trillings isolatie naar de muren toe. Als je veel herrie gaat maken kunnen de geluidstrillingen nooit van de topvloer hun geluidtrillingen over brengen op de beton vloer omdat daar een soort verende isolatie tussen zit.
Volgens mij word alle nieuwbouw zo gebouwd tegenwoordig. Het is gewoon onmogelijk overlast te bezorgen aan de bewoners onder jouw, omdat jouw vloer zwevend op de betonvloer ligt. Voor inbraak zit je in de nieuwbouw ook veel beter, overal standaard camera toezicht, je auto s nachts op een met hek afgezet terrein met schuifpoort, en de nieuwste 3 punst 4 sterren sloten op je deur , en het glas is tripple ( 3 glaslagen in een ruit ) Ik zou zeggen ga net als wij lekker in een splinternieuw appartement wonen !
Dank je wel, dat heb ik inderdaad besloten.Komen een aantal nieuwbouwprojecten in Utrecht en kan niet wachten om te verhuizen 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven