huren zonder inkomenseis

19-01-2019 19:40 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

in September wil ik een hbo-studie gaan volgen. Door mijn leeftijd (26) wil ik graag op mezelf ik wil niet op kamers. Ik wil volledig zelfstandig wonen. het gaat zich dus om een huurwoning in de vrije sector. Momenteel heb ik dus geen werk en kan ik dus niet voldoen aan een eventuele inkomenseis. Wel heb ik genoeg eigen vermogen om de huur te kunnen betalen. Het maandelijkse huurbedrag is dus geen probleem. Ter geruststelling zouden mijn ouders eventueel ook garant kunnen staan.

Ik wil dus graag op mezelf wonen en een studie volgen. Financieel gezien is dit geen probleem.
Maar ik kan dus niet voldoen aan al die regeltjes zoals een inkomenseis. Wat zijn mijn mogelijkheden verder? ik wil namelijk niet nog 4 jaar thuis wonen.
* Eventuele huur-sites waar het in mijn situatie mogelijk is?

Alvast bedankt.

Groetjes.
Dat gaat heel moeilijk worden, ben ik bang. Verhuurders nemen nauwelijks nog genoegen met alleen vermogen, want wie garandeert ze dat jij dat vermogen volgende maand ook nog hebt?

Je zou een particuliere verhuurder kunnen zoeken die daarmee akkoord gaat, maar ik denk dat het lastig wordt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen sociale huurwoning? Zeker als je geen inkomen hebt. Hier in de regio zijn er via woningnet loting-woningen, dan maakt je wachttijd niet uit.

Andere optie: aangezien je eigen vermogen hebt, kun je wellicht een studiootje kopen. Zeker als je ouders garant willen staan.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is een contract van een jaar met ineens het huurbedrag voor een jaar bij sommige partijen een optie. Vriendin was op die manier succesvol.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
19-01-2019 19:48
Waarom geen sociale huurwoning? Zeker als je geen inkomen hebt. Hier in de regio zijn er via woningnet loting-woningen, dan maakt je wachttijd niet uit.

Andere optie: aangezien je eigen vermogen hebt, kun je wellicht een studiootje kopen. Zeker als je ouders garant willen staan.
Omdat ik me pas half jaartje heb ingeschreven bij sociale huurwoningen. En daar heel veel concurrentie is.
In de vrije sector meer mogelijkheden en sneller. Maar door mijn situatie is het lastig.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
19-01-2019 19:49
Wellicht is een contract van een jaar met ineens het huurbedrag voor een jaar bij sommige partijen een optie. Vriendin was op die manier succesvol.
Dat ik gelijk de huur al betaal voor een jaar?
Dat zou kunnen ja. Maar in hoeverre is dat te vertrouwen?
Maar bij sociale huurwoningen willen ze ook je inkomen weten. Krijg je studiefinanciering?
Celaena_Aelin schreef:
19-01-2019 19:48
Waarom geen sociale huurwoning? Zeker als je geen inkomen hebt. Hier in de regio zijn er via woningnet loting-woningen, dan maakt je wachttijd niet uit.

Andere optie: aangezien je eigen vermogen hebt, kun je wellicht een studiootje kopen. Zeker als je ouders garant willen staan.
Ook dan is er een inkomenseis. En terecht natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
19-01-2019 19:56
Maar bij sociale huurwoningen willen ze ook je inkomen weten. Krijg je studiefinanciering?
Bij sociale huurwoningen moet ik dan geld van me spaarrekening halen....
Wil ik er kans op maken.
Maar voor mij is in de vrijsector ook goed omdat daar minder veel mensen op staan te springen. Dus daar maak ik meer kans op...
Maarja met al die regeltjes tegenwoordig maak ik nergens kans op.. :@@:
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
19-01-2019 19:50
Omdat ik me pas half jaartje heb ingeschreven bij sociale huurwoningen. En daar heel veel concurrentie is.
In de vrije sector meer mogelijkheden en sneller. Maar door mijn situatie is het lastig.
Daarom: kijk eens of er in jouw regio loting-woningen zijn.
Maar krijg je stufi of niet? Want dat wordt ook meegeteld als inkomen.
linnylow schreef:
19-01-2019 20:00
Bij sociale huurwoningen moet ik dan geld van me spaarrekening halen....
Wil ik er kans op maken.
Maar voor mij is in de vrijsector ook goed omdat daar minder veel mensen op staan te springen. Dus daar maak ik meer kans op...
Maarja met al die regeltjes tegenwoordig maak ik nergens kans op.. :@@:

Daar verkijk je je behoorlijk op. Ook in de vrije sector is het dringen geblazen. Je staat rustig met 30 man een woning te bezichtigen. En dan gaat de verhuurder van die 30 mensen echt niet degene kiezen die geen inkomen heeft.
Celaena_Aelin schreef:
19-01-2019 20:02
Daarom: kijk eens of er in jouw regio loting-woningen zijn.
Hoe wil je dan de inkomenseis omzeilen?
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
19-01-2019 19:52
Dat ik gelijk de huur al betaal voor een jaar?
Dat zou kunnen ja. Maar in hoeverre is dat te vertrouwen?
Net zo veel als de vraag of jij de huur over 3 maanden nog wel betaald .
Alle reacties Link kopieren
Banpaal schreef:
19-01-2019 20:04
Hoe wil je dan de inkomenseis omzeilen?
Die zijn er niet voor sommige sociale huurwoningen
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-01-2019 20:04
Net zo veel als de vraag of jij de huur over 3 maanden nog wel betaald .
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Vrije sector is prijzig dus als jij denkt dat te kunnen betalen zou je ook eens bij de bureaus voor expats ed kunnen kijken. Mijn moeder heeft ook tijden lang haar huis hier in Amsterdam verhuurd via zo'n bureau. Zij heeft ook een jaar lang er 3 meiden in gehad die samen huurden ivm studie.
En anders toch maar een kamer dan.
linnylow schreef:
19-01-2019 20:00
Bij sociale huurwoningen moet ik dan geld van me spaarrekening halen....
Wil ik er kans op maken.
Maar voor mij is in de vrijsector ook goed omdat daar minder veel mensen op staan te springen. Dus daar maak ik meer kans op...
Maarja met al die regeltjes itegenwoordig maak ik nergens kans op.. :@@:
Er geldt een vermogenseis voor de huurtoeslag, niet voor de huurwoning op zich. Daar geldt alleen het inkomen voor.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-01-2019 20:04
Daar verkijk je je behoorlijk op. Ook in de vrije sector is het dringen geblazen. Je staat rustig met 30 man een woning te bezichtigen. En dan gaat de verhuurder van die 30 mensen echt niet degene kiezen die geen inkomen heeft.
Ja daarom .. Pff...
Als je het zo bekijkt, dan zal het al via kennissen moeten ofzo. Maar helaas dat zie ik ook niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-01-2019 20:07
Er geldt een vermogenseis voor de huurtoeslag, niet voor de huurwoning op zich. Daar geldt alleen het inkomen voor.
Nee klopt dat is ook. Maar ze kijken wel naar hoelang je ingeschreven bent aangezien ik pas half jaartje ingeschreven ben. Sta ik al achteraan op de lijst. Maak ik alleen kans op woningen die geloot worden. Zie ik dat ook niet 123 gebeuren. Aangezien dat heel beperkt is.
Wordt lastig. Mogelijk kun je via via iets vinden? En dan zal het vooral tijdelijk zijn. Kennis die een leeg huis te koop heeft staan. Dochter van je buurman die jaar op wereldreis is. Dat werk.
Andere opties: ouders huis laten kopen, woongroep zoeken, flat delen met andere mensen (die wel genoeg inkomen hebben).
nina1966 schreef:
19-01-2019 20:07
Vrije sector is prijzig dus als jij denkt dat te kunnen betalen zou je ook eens bij de bureaus voor expats ed kunnen kijken. Mijn moeder heeft ook tijden lang haar huis hier in Amsterdam verhuurd via zo'n bureau. Zij heeft ook een jaar lang er 3 meiden in gehad die samen huurden ivm studie.
En anders toch maar een kamer dan.
Die bureaus willen bewijs van (maandelijkse) inkomsten zien. Kijken niet naar je spaarrekening.
Is het een optie om de studie als duale opleiding te volgen? Dan heb je tenmiste inkomen omdat je ook werkt.
Alle reacties Link kopieren
Antikraak of huren onder de leegstandswet?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al aan anti-kraak gedacht? Daar gelden hele andere eisen voor dan voor sociale woningbouw en vrije sector. Tenminste, toen ik anti-kraak ging huren had ik geen inkomen...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven