Leuke ideeën voor feestgids bruidspaar? Roept u maar!

22-01-2019 11:34 39 berichten
Mijn zusje trouwt, en aan mij de taak een leuke originele feestgids te maken.
Ben alleen behoorlijk inspiratieloos! Heeft iemand leuke en creatieve ideeën voor in de feestgids of voor de layout?
Roept u maar! :)

Ik dacht zelf al aan:
- Krant stijl met grappige koppen
- Wistje datjes
- Jeugdfotocollage
- Iets voor de kids zoals leuke kleurplaat/puzzeltjes
- enz...
Wordt dat nog steeds gedaan joh?
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
22-01-2019 11:39
Wat is dat?

Dat is zo'n krantje/blaadje/boekje dat op elke tafel ligt/aan elke gast gegeven wordt bij een bruiloft. Vol met foute (jeugd)foto's, anekdotes, verhalen en anderszins grappige/wetenswaardige feitjes en niet-zo-feitelijkheden over het bruidspaar. Soms geschikt om als je verplicht aanwezig bent op een bruiloft van een achterneef jezelf bezig te houden in plaats van te praten met tante Bep.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die dingen sinds het einde van de jaren '80 niet meer gezien heb.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Bleh....dit kan toch niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Oh gaaf een bruiloft in de jaren `80 stijl!, vergeet het blikken spel niet!!!.

En de A is van aardappel, die eet de bruidegom altijd zo graag ( hihihihi)
De B is van bh, die draagt de bruid vanavond niet ( hihihi)
enz
enz
Alle reacties Link kopieren
Verhaal over het aanzoek?

Ik zag zo'n krant toevallig vorig jaar ook bij een bruiloft maar was er niet heel erg van onder de indruk.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
22-01-2019 11:44

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die dingen sinds het einde van de jaren '80 niet meer gezien heb.
Ik in 1991 voor het laatst geloof ik. Op mijn eigen bruiloft. En daar heb ik toen niet om gevraagd, was er ook niet van op de hoogte.
We hadden toen wel een verbod opgelegd op het uitvoeren van liedjes/toneelstukjes enzo, hier hadden we 't niet over gehad.
Moet het per se een feestgids zijn? er zijn zo veel andere leuke, lieve, dierbare dingen die je kunt regelen voor een bruidspaar...
Ik ken het hele verschijnsel niet. Is dat regionaal?
MinkeDeWit schreef:
22-01-2019 12:02
Ik ken het hele verschijnsel niet. Is dat regionaal?
Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-01-2019 12:02
Ik ken het hele verschijnsel niet. Is dat regionaal?
ik ken het ook niet
Het lijkt me heel veel werk voor iets waar niemand ooit meer naar kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Bij vrienden en kennissen heb ik het nog nooit gezien, maar in mijn familie is dat ook wel een dingetje. Hartstikke leuk om te maken, wij hebben er altijd wel lol in ieder geval.

Vind het wel grappig wat je in je OP schrijft:
Ik dacht zelf aan:
-enz...

Haha, wat is die enz dan?

Ik zou vooral dingen erin doen die ook grappig zijn voor anderen (dan het bruidspaar) om te lezen. Niemand gaat uitgebreid een puzzel maken, maar een leuke anekdote zouden ze nog wel aan iemand anders voorlezen.
Kinderen gaan waarschijnlijk geen random kleurplaat inkleuren, maar als je nou een kleurplaat maakt van een grappige foto van het stel, dan is dat voor volwassenen ook nog 2 sec leuk om naar te kijken. Snappie?
Het is jouw taak zeg je. Verwacht jouw zus dat van je of vul je dat zelf zo in?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-01-2019 12:41
Bij vrienden en kennissen heb ik het nog nooit gezien, maar in mijn familie is dat ook wel een dingetje. Hartstikke leuk om te maken, wij hebben er altijd wel lol in ieder geval.

Vind het wel grappig wat je in je OP schrijft:
Ik dacht zelf aan:
-enz...

Haha, wat is die enz dan?

Ik zou vooral dingen erin doen die ook grappig zijn voor anderen (dan het bruidspaar) om te lezen. Niemand gaat uitgebreid een puzzel maken, maar een leuke anekdote zouden ze nog wel aan iemand anders voorlezen.
Kinderen gaan waarschijnlijk geen random kleurplaat inkleuren, maar als je nou een kleurplaat maakt van een grappige foto van het stel, dan is dat voor volwassenen ook nog 2 sec leuk om naar te kijken. Snappie?
Iets wat je als gast ook mee nou huis zou willen nemen als aandenken.
Kleurplaat van het stel vind ik inderdaad een leuk idee. Een kleine puzzel of een rebusje zou ook nog kunnen.
Favoriete recepten of kookanekdotes met bijbehorend recept (zoals bv. de trifle van Rachel)?
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
22-01-2019 11:44
Dat is zo'n krantje/blaadje/boekje dat op elke tafel ligt/aan elke gast gegeven wordt bij een bruiloft. Vol met foute (jeugd)foto's, anekdotes, verhalen en anderszins grappige/wetenswaardige feitjes en niet-zo-feitelijkheden over het bruidspaar. Soms geschikt om als je verplicht aanwezig bent op een bruiloft van een achterneef jezelf bezig te houden in plaats van te praten met tante Bep.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die dingen sinds het einde van de jaren '80 niet meer gezien heb.
Never heard of it. Maar ik werd ook pas in 89 geboren.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
HAHAHA wat een verbaasde reacties! Bij de familie aan mijn kant is een feestgids altijd een traditie. Bedankt voor de ideeen Kirroitori en Chocolol...
Froezel schreef:
22-01-2019 11:49
Oh gaaf een bruiloft in de jaren `80 stijl!, vergeet het blikken spel niet!!!.

En de A is van aardappel, die eet de bruidegom altijd zo graag ( hihihihi)
De B is van bh, die draagt de bruid vanavond niet ( hihihi)
enz
enz
Ohh nee, vreselijk!!!!!!!!! Hahaha! ;)
Ik ken het ook niet, maar het klinkt niet echt leuk. Maar ik ben dan ook niet zo van de traditionele feesten en partijen.

Als het in jullie familie traditie is dan heb je al wat feestgidsen gezien dus dan kun je daar ook inspiratie uithalen?
https://www.i-trouwen.nl/feestgids.htm
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
22-01-2019 11:49
Oh gaaf een bruiloft in de jaren `80 stijl!, vergeet het blikken spel niet!!!.

En de A is van aardappel, die eet de bruidegom altijd zo graag ( hihihihi)
De B is van bh, die draagt de bruid vanavond niet ( hihihi)
enz
enz
Maar het moet wel rijmen, en het maakt niet uit dat het dan nergens meer over gaat, hihihihi
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Euh, dit kreeg ik te zien toen ik op die link klikte; zoiets doe je toch je ergste vijand niet aan?! :-o o_o :-?

Voorbeeld feestgids

Het feestvierders reglement ?
1.Zuurpruimen dienen hun pruim direct in te leveren bij de ingang.
2.Lach zo hard je maar wilt, maar houdt de stoel droog.
3.Het is zeer verboden minder te drinken dan de bruidegom want dan krijg je echt te weinig binnen.
4.De gasten worden beschouwd als kostgangers en niet als gangkotsers
5.Het is de heren verboden in damesbillen te knijpen, er komt genoeg vlees op tafel.
6.Het is de dames verboden de obers te versieren.
7.Er wordt met de handen geklapt; niet met de kunstgebitten.

8.Een ieder is verplicht zoveel mogelijk mee te zingen, kan dat niet doe dan alsof!!!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
23-01-2019 21:22
Euh, dit kreeg ik te zien toen ik op die link klikte; zoiets doe je toch je ergste vijand niet aan?! :-o o_o :-?

Voorbeeld feestgids

Het feestvierders reglement ?
1.Zuurpruimen dienen hun pruim direct in te leveren bij de ingang.
2.Lach zo hard je maar wilt, maar houdt de stoel droog.
3.Het is zeer verboden minder te drinken dan de bruidegom want dan krijg je echt te weinig binnen.
4.De gasten worden beschouwd als kostgangers en niet als gangkotsers
5.Het is de heren verboden in damesbillen te knijpen, er komt genoeg vlees op tafel.
6.Het is de dames verboden de obers te versieren.
7.Er wordt met de handen geklapt; niet met de kunstgebitten.

8.Een ieder is verplicht zoveel mogelijk mee te zingen, kan dat niet doe dan alsof!!!
:rofl: ik kopieerde gewoon 1 van de eerste links toen ik googelde!

Wat ik wel leuk zou vinden voor mijn hypothetische bruiloft is een persoonlijke kruiswoordpuzzel of woordzoeker oid. Maar ja, dan moet je wel iemand hebben die dat goed kan maken. Hoewel ik denk dat vrijwel niemand van de gasten op zoiets zit te wachten lijkt het me grappig om te hebben en zelf op te lossen :proud:
https://www.trouwen-bruiloft.nl/feestgids.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven