Tijd voor een nieuw beleid?

23-01-2019 09:16 68 berichten
Lets face it..
Het viva forum begint aardig uitgestorven te raken.
Interessante figuren die leven in de brouwerij brengen worden zorgvuldig weggewerkt en voor een discussie is dit ookal niet de uitgelezen plek, daar je zorgvuldig je woorden moet afwegen in de hoop de tere viva zieltjes niet te kwetsen met alle gevolgen vandien.
Tel daarbij op een modteam dat klakkeloos afgaat op stafjes en zich met enige regelmaat laten schofferen/de maat laten nemen door steeds dezelfde klagende forummers en het fiasco is compleet.
Het modteam doet maar wat en is er m.i. vooral op gericht de stokpaardjes tevreden te stellen naar gelang hun klachten en wensen in plaats van zelf richting en invulling te geven aan het forum.
De laatste tijd wordt er getracht dmv columns de boel wat op te spicen maar ook dat werkt maar matig.
Trouwens, mogen er überhaupt wel topics geopend worden over het beleid?
Zo niet, dan maar flink staffen allemaal.
En anders,

Wat zou volgens jou helpen om het viva forum nieuw leven in te blazen?


Was getekend,

Soulsista.

Hoe kunnen wij Viva weer leuk maken?

Totaal aantal stemmen: 55

Ik vind het wel best zo (31%)
De staffunctie moet weg (5%)
Het modteam moet minder snel een ban uitdelen (18%)
Ik zie het somber in, viva heeft zijn beste dagen gehad (45%)
Ik heb een paar dagen geleden voorgesteld bij de mods om de stafjes openbaar te maken. Denk dat dat qua staffen wat zal helpen, aangezien ik denk dat er veel sneaky staffers zijn die niet eens met de discussie meedoen, of iemand niet mogen en daarom die persoon extra vaak staffen.
En daarbij bij stafjes op de man, de persoon die aangevallen wordt zelf laten bepalen of die het op de man vindt.
Sommigen zullen meteen ja zeggen, maar ik denk dat er ook "op de man" bannen worden uitgedeeld doordat anderen het voor "het slachtoffer" staffen en dan wordt meteen gehonoreerd.
O, is het weer tijd hier voor? Ik zie zo vaak dit soort openingsposten voorbij gaan.
Welke figuren zijn interessant?
Dat openbaar staffen helpt helemaal niks.
Normaal modereren zou al helpen.


Net als de aktueelpijler sluiten. ;-)

En de achterlijke Lees ookjes over normale dingen laten gaan. No way dat ik Viva open buiten de deur.
Welk beleid? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-01-2019 09:30
Welk beleid? :hihi:

Het Beleid Waar Niet Over Gepraat Mag Worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Stokpaardjes tevreden houden? :biggrin:
Sanoma zou moeten investeren in een goed modteam. Dan zijn die problemen zo opgelost.
Head* schreef:
23-01-2019 09:49
Sanoma zou moeten investeren in een goed modteam. Dan zijn die problemen zo opgelost.

Alleen heeft Sanoma geen probleem...
Gut wat een vernieuwende discussie.
Fok-it schreef:
23-01-2019 09:23
Ik heb een paar dagen geleden voorgesteld bij de mods om de stafjes openbaar te maken. Denk dat dat qua staffen wat zal helpen, aangezien ik denk dat er veel sneaky staffers zijn die niet eens met de discussie meedoen, of iemand niet mogen en daarom die persoon extra vaak staffen.
En daarbij bij stafjes op de man, de persoon die aangevallen wordt zelf laten bepalen of die het op de man vindt.
Sommigen zullen meteen ja zeggen, maar ik denk dat er ook "op de man" bannen worden uitgedeeld doordat anderen het voor "het slachtoffer" staffen en dan wordt meteen gehonoreerd.
Dat is al honderdduizend keer voorgesteld.
RikM schreef:
23-01-2019 09:50
Alleen heeft Sanoma geen probleem...
Nee, als die een probleem hadden was het forumprobleem gelijk opgelost.
Fok-it schreef:
23-01-2019 09:23
Ik heb een paar dagen geleden voorgesteld bij de mods om de stafjes openbaar te maken. Denk dat dat qua staffen wat zal helpen, aangezien ik denk dat er veel sneaky staffers zijn die niet eens met de discussie meedoen, of iemand niet mogen en daarom die persoon extra vaak staffen.
En daarbij bij stafjes op de man, de persoon die aangevallen wordt zelf laten bepalen of die het op de man vindt.
Sommigen zullen meteen ja zeggen, maar ik denk dat er ook "op de man" bannen worden uitgedeeld doordat anderen het voor "het slachtoffer" staffen en dan wordt meteen gehonoreerd.
Dat zou best mogelijk moeten zijn volgens mij, dat onder het bericht komt te staan(dit bericht is gestaft door ...) maar iets zegt mij dat er dan plots een hoop spookaccounts geopend zullen worden om toch nog een end weg te kunnen staffen.
Dacht in eerste instantie aan een topic waarin de staffers geopenbaard worden, maar daar gaat teveel tijd inzitten.
Wat ik trouwens wel altijd vreemd heb gevonden.
Dat bantopic.
Telkens wanneer er een ban wordt uitgedeeld desbetrefdende persoon nog even keurig aan de schandpaal nagelen(zoals ik het ervaar) in een daarvoor bestemd topic, waarom moet het hele forum weten wie een ban te pakken heeft?
Onnodig en die tijd kan beter besteed worden aan beter lezen alvorens er een ban wordt uitgedeeld.
Een stafje zou niet leidend moeten zijn voor een ban, een weloverwogen oordeel van degene die in de positie zit een ban uit te kunnen delen, des te meer.
Alle reacties Link kopieren
in mijn lees ook staan momenteel 4 erotische items, is viva bang dat hun artikelen zo oninteressant zijn dat ze alles maar aan seks gaan koppelen?
Lorem Ipsum
Soulsista schreef:
23-01-2019 09:56
Dat zou best mogelijk moeten zijn volgens mij, dat onder het bericht komt te staan(dit bericht is gestaft door ...) maar iets zegt mij dat er dan plots een hoop spookaccounts geopend zullen worden om toch nog een end weg te kunnen staffen.
Dacht in eerste instantie aan een topic waarin de staffers geopenbaard worden, maar daar gaat teveel tijd inzitten.
Wat ik trouwens wel altijd vreemd heb gevonden.
Dat bantopic.
Telkens wanneer er een ban wordt uitgedeeld desbetrefdende persoon nog even keurig aan de schandpaal nagelen(zoals ik het ervaar) in een daarvoor bestemd topic, waarom moet het hele forum weten wie een ban te pakken heeft?
Onnodig en die tijd kan beter besteed worden aan beter lezen alvorens er een ban wordt uitgedeeld.
Een stafje zou niet leidend moeten zijn voor een ban, een weloverwogen oordeel van degene die in de positie zit een ban uit te kunnen delen, des te meer.
Dat bantopic is er gekomen op verzoek van forummers. En welke schandpaal? Het is toch allemaal anoniem? Niet zo dramatisch hoor, het is een forum.
SallySpectra* schreef:
23-01-2019 09:52
Dat is al honderdduizend keer voorgesteld.
Ja maar nu gingen ze het voorstel meenemen naar de modmeeting :)
Best een hoog percentage wat wel akkoord is. Dat komt ook ergens vandaan. Ik ben het eens dat een bericht gezien moet zijn en niet meteen een waarschuwing moet worden uitgedeeld. Waar ik mij persoonlijk aan stoor is dat " een groepje" gaat jagen op een TO (vaak nog jong) en die helemaal geen rare dingen wat schrijft nogal basisschoolniveau is en schadelijk.
En forummers maar mee gaan doen omdat ze zich dan iemand voelen.
Soulsista schreef:
23-01-2019 09:56
Dat zou best mogelijk moeten zijn volgens mij, dat onder het bericht komt te staan(dit bericht is gestaft door ...) maar iets zegt mij dat er dan plots een hoop spookaccounts geopend zullen worden om toch nog een end weg te kunnen staffen.
Dacht in eerste instantie aan een topic waarin de staffers geopenbaard worden, maar daar gaat teveel tijd inzitten.
Wat ik trouwens wel altijd vreemd heb gevonden.
Dat bantopic.
Telkens wanneer er een ban wordt uitgedeeld desbetrefdende persoon nog even keurig aan de schandpaal nagelen(zoals ik het ervaar) in een daarvoor bestemd topic, waarom moet het hele forum weten wie een ban te pakken heeft?
Onnodig en die tijd kan beter besteed worden aan beter lezen alvorens er een ban wordt uitgedeeld.
Een stafje zou niet leidend moeten zijn voor een ban, een weloverwogen oordeel van degene die in de positie zit een ban uit te kunnen delen, des te meer.
Staffen mag pas wanneer je ook plakplaatjesrechten hebt :)
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
23-01-2019 10:04
Dat bantopic is er gekomen op verzoek van forummers. En welke schandpaal? Het is toch allemaal anoniem? Niet zo dramatisch hoor, het is een forum.
Als je op je eigen profiel zou kunnen zien wanneer je je laatste - en welke - ban hebt gehad dan zou je wat mij betreft dat bantopic wel kunnen opdoeken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Fok-it schreef:
23-01-2019 10:09
Ja maar nu gingen ze het voorstel meenemen naar de modmeeting :)
Dat is toch ook niet voor het eerst.
Soulsista schreef:
23-01-2019 09:56
waarom moet het hele forum weten wie een ban te pakken heeft?

Wel zo prettig om te weten waarom een forumlid ineens niet meer online komt. Stel je volgt een topic van iemand, en diegene reageert ineens niet meer...
Nvm
anoniem_381374 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 10:13
98.95% gewijzigd
PatatasBravas schreef:
23-01-2019 10:12
Dat is toch ook niet voor het eerst.
Een beetje valse hoop mag een mens toch hebben
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
23-01-2019 10:09
Best een hoog percentage wat wel akkoord is. Dat komt ook ergens vandaan.
Je weet niet wie er gestemd hebben : misschien overwegend redelijk nieuwe forummers, die geen idee hebben hoe het hier vroeger aan toe ging. Dus zo’n polletje zegt nog niet veel, eigenlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven