Welke ijsbaan is leuk?

23-01-2019 12:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil zaterdag gaan schaatsen met een vriendin en haar zoontje. Natuurijs gaat hem niet worden denk ik, dus we zoeken een leuke ijsbaan. Zij woont bij Gouda in de buurt, ik bij Amsterdam.
Ik ken alleen de Jaap Eden, en ik weet dat er in Rotterdam ook een ijsbaan is. Maar ik heb geen idee welke leuker is. En misschien hebben jullie nog een ander goed idee?? Het gaat vooral om de gezelligheid, we zijn allemaal geen goeie schaatsers. Het zou ook fijn zijn als die kleine van haar (hij is 8) een beetje rustig kan oefenen en niet direct omver geschaatst wordt door de grote jongens.
.
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam is echt leuk. Je hebt een 400 meter baan en een krabbelbaantje.
Dordrecht is ook een leuke ijsbaan, maar misschien uit de richting.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Dirdrecht zal wel rustiger zijn? Als dat zo is, wil ik wel wat verder rijden.
.
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam is leuk en gezellig. De andere baan ken ik niet. Maar in Den Haag bij de Uithof is ook een schaatsbaan en in Zoetermeer de SilverDome, die zijn dichterbij.
Alle reacties Link kopieren
In Biddinghuizen heb je Flevonice. De langste kunstijsbaan (3000m) en een kleinere baan (400m). Prima te doen voor niet zulke goede schaatsers en erg mooi want is door stukje natuur heen.
Wel een eindje rijden...
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
23-01-2019 12:34
In Biddinghuizen heb je Flevonice. De langste kunstijsbaan (3000m) en een kleinere baan (400m). Prima te doen voor niet zulke goede schaatsers en erg mooi want is door stukje natuur heen.
Wel een eindje rijden...
Dat klinkt wel goed ja, natuur. Is dat buiten?

Ga ff kijken hoe ver dat rijden is :)

Vergeten te zeggen dat we allemaal niet van harde muziek houden. Heb je dat in Rotterdam? Kan me nl voorstellen dat anderen dat juist gezellig vinden :P
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2019 12:41
Dat klinkt wel goed ja, natuur. Is dat buiten?

Ga ff kijken hoe ver dat rijden is :)

Vergeten te zeggen dat we allemaal niet van harde muziek houden. Heb je dat in Rotterdam? Kan me nl voorstellen dat anderen dat juist gezellig vinden :P
Ja het is een openlucht kunstijsbaan. Er is daar geen keiharde muziek want buiten. Is een restaurant bij en schaatsverhuur.
Ben er paar jaar terug geweest en vond het echt heel leuk! Liep wel dag erna rond met flinke spierpijn haha.
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
23-01-2019 12:48
Ja het is een openlucht kunstijsbaan. Er is daar geen keiharde muziek want buiten. Is een restaurant bij en schaatsverhuur.
Ben er paar jaar terug geweest en vond het echt heel leuk! Liep wel dag erna rond met flinke spierpijn haha.
Klinkt echt leuk. En voor mij net zo ver als Rotterdam. Voor haar niet, maar dat vindt ze niet erg denk ik. Wel ff kijjken of het niet toevallig gaat regenen!

Ik hoef geen schaatsen te huren. Heb net mijn oude naar de sliep gebracht. Al zeker 30 jaar niet aangehad :P. Maar ze passen nog! Zij hebben ook schaatsen. Voor die jongen is het de eerste keer. Zou handig zijn als er een stoeltje oid beschikbaar is voor hem, maar dat is misschien teveel gevraagd.
.
Alle reacties Link kopieren
Met regen is het niet leuk nee..
Veel plezier alvast met waar jullie ook gaan schaatsen!
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
23-01-2019 13:02
Met regen is het niet leuk nee..
Veel plezier alvast met waar jullie ook gaan schaatsen!
Thanks. ik zal het ook even laten weten hier, wat het geworden is.
Ervaringen met de andere genoemde banen zijn nog steeds welkom!!
.
Alle reacties Link kopieren
Er staat in Rotterdam wel muziek aan, maar niet heel hard ( niet dat ik mij kan herinneren) en er zijn zeehondjes voor beginnende schaatsers.
Alle reacties Link kopieren
Ben de banen even aan het googelen. Rotterdam heeft wel slechte reviews hoor, veel te druk, half uur in de rij om binnen te komen, slecht ijs, onaardige mensen, kinderen die botsauto spelen met de zeehondjes (die juist zo leuk klonken), vieze wc's. Er deugt maar weinig aan als ik de Google reviews moet geloven.
Ik zoek toch maar iets anders, als het slecht weer mocht worden.

edit: dordrecht leek me een goed alternatief, maar is maar van 2 tot 4 open op zaterdag ;-(
.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom niet heel vaak op de ijsbaan, maar als we er komen heb ik dit nog niet meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
23-01-2019 16:58
Ik kom niet heel vaak op de ijsbaan, maar als we er komen heb ik dit nog niet meegemaakt.
Op hun facebook ook best veel geklaag.
En die kermisverlichting en een DJ hoeven voor mij ook niet, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Het wordt Leiden (vergelijkbaar met Dordrecht volgens mij, maar dichterbij) of de Jaap Edenbaan want er is regen voorspeld voor zaterdag, dus Biddinghuizen bewaren we voor een andere keer.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Haaksbergen (natuurijs) marathon echt leuk om naar te kijken via nos.nl.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
We zijn naar Den Haag gegaan, de Uithof. Die was langer open dan Leiden en in Amsterdam is de krabbelbaan buiten (het regende, dus dat was geen optie).

Superleuke middag gehad. Er is een 400 m baan en in het midden een flinke ijsvloer voor kinderen, beginners en kunstschaatsers die allemaal prima samengingen. Ook toen die baan voor de helft werd afgezet voor een ijshockey training (leuk om naar te kijken), was er nog ruimte genoeg. Wel wat (te) weinig zeehondjes voor de kinderen, je moest best even wachten tot er eentje vrijkwam.
Prima horeca boven (gezellig met open haarden), van waaruit je over de ijsbanen keek. Je kon er alles krijgen, tot hele maaltijden aan toe.
Op de grote baan heb ik wel wat incidentjes gezien tussen hardschaatsers en recreanten die hen in de weg zaten. Maar sfeer op de funbaan was meer dan top. Iedereen had plezier en hield rekening met elkaar. Geen rotjochies. Er was muziek, maar zachtjes. Net leuk.
Je kunt er ook skieen en klimmen, het was ook leuk om daar even naar te kijken.
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag in Rotterdam geschaatst. Het was druk, maar de schaatsbaan is zo groot, dat het prima ging. Het was erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
27-01-2019 19:37
Wij hebben vandaag in Rotterdam geschaatst. Het was druk, maar de schaatsbaan is zo groot, dat het prima ging. Het was erg gezellig.
Haha heb ik je op een idee gebracht?

Hoe zat het daar met de muziek? En waren er veel/genoeg zeehondjes ? Was er een rij om binnen te komen?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven