Waarom gaan de voordeuren in schandinavische landen

30-01-2019 01:01 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
naar buiten open?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Veiligheid? Dat mensen geneigd zijn tegen een deur te duwen ipv te trekken?
Maar als er sneeuw ligt dan, duw je tegen een ijsberg.
Iemand een idee?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Misschien juist voor de sneeuw zodat je niet ‘s ochtends nietsvermoedend je deur opendoet en er ineens een berg sneeuw naar binnen valt?
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk. Wat wel zeker is dat daar niemand met de deur in huis kan vallen.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Beau-ter-Ham schreef:
30-01-2019 01:12
Geen idee eigenlijk. Wat wel zeker is dat daar niemand met de deur in huis kan vallen.
:mrgreen:
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Las ook ergens dat de woningen daar tamelijk klein zijn, dus voor het gevoel van groter?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Maar wij zijn dat helemaal niet gewend en voelt onlogisch. Voor mij dan toch.
Hatsjikideee...
Ik heb altijd begrepen dat hij naar binnen toe open gaat voor het geval de brandweer naar binnen moet beuken. Andersom lijkt me dus niet handig.
nachtvlinder1977 schreef:
30-01-2019 01:25
Ik heb altijd begrepen dat hij naar binnen toe open gaat voor het geval de brandweer naar binnen moet beuken. Andersom lijkt me dus niet handig.
Maar als je bij brand heel snel (met meerdere mensen) naar buiten moet is het juist handiger.
Vanwege de sneeuw maar hoe het ook alweer zat.
Hierbij een oude Reddit thread over dit onderwerp: https://www.reddit.com/r/sweden/comment ... _outwards/

Een klassieker.
Alle reacties Link kopieren
Is het jullie ook opgevallen in de series of in het echt?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Kan hem niet openen Nitflix.
Hatsjikideee...
Maar goed, ze hebben vaak veel ruimte daar. Als je hier je voordeur naar buiten openzwiept heb je misschien meteen een nietsvermoedende voorbijganger of de postbode knock-out geslagen.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat is waar.
Maar juist door de mogelijke sneeuw lijkt het me zo onlogisch. Zit je ingebouwd.
Hatsjikideee...
pausini schreef:
30-01-2019 01:36
Kan hem niet openen Nitflix.
Oh, wat gek. Nou ja; het is “why do house doors in Sweden open outwards” op Reddit.
pausini schreef:
30-01-2019 01:43
Haha ja dat is waar.
Maar juist door de mogelijke sneeuw lijkt het me zo onlogisch. Zit je ingebouwd.

Dat wordt ook genoemd op Reddit:
1. It’s harder for a burglar to kick in the door
2. Its for safety reasons, in case if fire its easier to get the door open from the inside
3. It doesn't take any space at all inside the home, so you can have more stuff in the room or hallway that follows the door.
4. If its raining or snowing, the door will be wet - opening it inward will bring that shit inside your home.
[...]
A small interesting fact is that almost all really old houses have doors that open inwards, so you wouldn't be snowed in.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 01:48
0.54% gewijzigd
pausini schreef:
30-01-2019 01:43
Haha ja dat is waar.
Maar juist door de mogelijke sneeuw lijkt het me zo onlogisch. Zit je ingebouwd.
Nee, de meeste huizen hebben daarvoor een afdakje boven de deur.
Alle reacties Link kopieren
Dus het is praktisch omdat de sneeuw niet binnenkomt terwijl je je schoenen uittrekt.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Zie het in series ook bij appartementen.
Alles gaat naar buiten open.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
En veiligheid om weg te kunnen bij brand.
Oké, ben tevreden met het antwoord :yes:
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Leuke vraag!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaan achterdeuren toch ook naar buiten open, alleen de voordeur niet. Waarom de achterdeur dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Bij onze voordeuren laat je iemand makkelijk binnen en door de achterdeur kunnen ze er snel weer uit?
Bij mij gaat de voordeur ook naar buiten open, ik snap juist niet want handig is aan naar binnen open gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven