Helix piercing

03-02-2019 19:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Voor dat ik dit plaats wil ik even kwijt dat ik totaal geen ervaring heb met piercings, vandaar dat ik mensen die wel piercings hebben om advies vraag :).

Ik heb gisterenochtend een helix piercing laten zetten maar me oor is best wel gevoelig. Mijn vriend heeft dit wat jaren geleden ook gehad en hij zei dat hij er niet zoveel last van heeft gehad. Het is natuurlijk logisch dat mijn oor gevoelig is aangezien er een naald door mijn kraakbeen is gegaan. Alleen ik maak me een beetje zorgen omdat ik 1,5 jaar gelden een navelpiercing had gezet die uiteindelijk is uitgegroeid.

Mijn oor is op dit moment gewoon gevoelig, als ik eraan heb gezeten bij het schoonmaken (met alleen water, wat is geadviseerd door de piercer) is het een zeurderig gevoel en rood. Ik voel elk moment van de dag dat die piercing erin zit. Het is niet extreem pijnlijk, maar meer een kloppend en zeurderig gevoel. Doordat mijn navelpiercing is uitgegroeid vraag ik me af of dit normaal is? Ik ben namelijk bang dat me helix piercing avontuur ook niet 'normaal' zal verlopen.

Ik vraag me gewoon af;
Is het normaal dat ik de piercing echt altijd voel zitten en dat het kloppende gevoel gewoon blijft
Wanneer zal het normaal gaan aanvoelen?
Klopt het dat ik het alleen met water hoef schoon te maken?

De piercing is trouwens gewoon gepiercet en niet geschoten.
Alle reacties Link kopieren
Is niet vreemd hoor, hij is pas gisteren gezet! Helix piercing en navelpiercing zijn in geen enkel opzich vergelijkbaar, dus kijk daar niet teveel naar.. ik heb in september een dubbele helix laten zetten, 1 van de 2 is nog steeds niet volledig genezen. Kraakbeenpiercings vragen veel tijd en geduld... succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor is normaal. Zo min mogelijk aankomen i.v.m. infectie gevaar en het kloppende gevoel is binnen een aantal dagen/weken weg. Het genezingsproces van een helix piercing is 3 tot 9 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn helix net had laten piercen was hij echt wel 3 dagen heel pijnlijk, inclusief rode warme huid en het kloppende gevoel. Als het goed is trekt dat wel weg.

Probeer er zo min mogelijk aan te zitten! Ik heb mijne nu een jaar en soms als ik er per ongeluk op slaap gaat hij nog irriteren en komt er een vochtbultje op. Kraakbeen heelt gewoon heel langzaam.

Ik kreeg destijds wel het advies van de piercingshop om het tweemaal daags te ontsmetten met een wattenstaafje en zoutoplossing, en dat twee maanden lang ...
anoniem_364733 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:53
Reden: Typfout
0.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een helix blijft vrij lang gevoelig. Dat je hem de eerste weken voelt zitten is ook normaal. Gevoelig na het slapen ook. Het genezen kan maaaanden duren bij sommigen mensen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie! Dit stelt me echt gerust.

Ik maak het 2 keer per dag schoon met een nat wattenstaafje nadat ik me handen goed gewassen heb. Ik ben met bewust van de infecties en dergelijke dus doe me best om daar zo goed mogelijk mee om te gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Helix piercings staan bekend om de grote kans op ontsteking. Ik heb ze aan beide kanten gehad, de ene is nooit pijnloos geweest en heb ik na 6 maanden eruit gehaald. De andere ging juist na maanden uit het niets ontsteken. Het is voor mij de reden geweest om mn dochters aan te raden ze niet te laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik hem liet zetten, werd mij aangeraden om de piercing 1x per dag schoon te maken met een wattenstaafje en een klein beetje Unicura desinfecterende zeep. Binnen 2 maanden was die van mij genezen, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam verzet zich tegen vreemde voorwerpen. Dat is normaal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is normaal dat je hem nu voelt. De geneestijd is 3 tot 9 maanden. Mijn kraakbeenpiercing zit er nu een maand in en ik voel er niks meer van.

Geduld! En inderdaad vooral niet teveel eraan zitten.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een industrial piercing gehad, en die heb ik na 1,5 jaar van ellende eruit gehaald.

Ik heb al mijn piercings schoongemaakt met een zoutwater oplossing.
En zo min mogelijk aanzitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nu dankzij jullie dat het normaal is dat ik dit zo voel, maar ik hoor veel van mensen dat ze het met bepaalde dingen/spullen moeten schoonmaken, is het niet raar dat ik het advies gekregen heb om het alleen met water schoon te maken?
Alle reacties Link kopieren
Dieneke_2222 schreef:
03-02-2019 22:30
Ik snap nu dankzij jullie dat het normaal is dat ik dit zo voel, maar ik hoor veel van mensen dat ze het met bepaalde dingen/spullen moeten schoonmaken, is het niet raar dat ik het advies gekregen heb om het alleen met water schoon te maken?
Ik vind dat wel raar, ja. Ook op websites van meerdere piercingshops staat schoonmaken met desinfecterende zeep of een zoutoplossing.
Welke shop heb je hem laten zetten, als ik vragen mag?
¡Apagando las luces!
Zou het niet met alleen water schoon maken! Dat is echt raar advies! Ik heb twee piercings en tot 2x toe heb ik gewoon een flesje mee gekregen.. heb overigens een goede huid wat snel geneest want had na eerlijk gezegd een dag erna geen last er meer van tenzij ik er prongelijk langs kwam met mn haren! Maar ligt er ook aan of hij goed gezet is...
Because schreef:
03-02-2019 20:04
Helix piercings staan bekend om de grote kans op ontsteking. Ik heb ze aan beide kanten gehad, de ene is nooit pijnloos geweest en heb ik na 6 maanden eruit gehaald. De andere ging juist na maanden uit het niets ontsteken. Het is voor mij de reden geweest om mn dochters aan te raden ze niet te laten zetten.
Hier ook. Ik voel aan de ene kant nog steeds het litteken zitten, dat is door de vele ontstekingen nooit mooi geheeld.
Tiana_76 schreef:
03-02-2019 22:43
Hier ook. Ik voel aan de ene kant nog steeds het litteken zitten, dat is door de vele ontstekingen nooit mooi geheeld.
Zonde zeg, heb er zelf totaal geen last van gehad! ook niet van wildgroeiend vlees heb hem er nu uit, heb nu een forward helix en een conch van beiden totaal geen last! maar ligt denk ik echt aan waar je hem laat zetten dat maakt denk ik echt veel uit en natuurlijk geluk met je huid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven