Wat is jouw favoriete seizoen?

16-02-2019 14:34 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.

Ik ben zelf groot fan van de lente. Het is weer langer licht! Temperaturen gaan omhoog! Vogels, bijen, vlinders, frisse blaadjes aan de bomen!
En ik heb een hekel aan de winter en mensen die dat als favoriet seizoen hebben, daar snap ik weinig van.

Welk seizoen vind jij het fijnst?

Totaal aantal stemmen: 78

Lente (36%)
Zomer (27%)
Herfst (22%)
Winter (15%)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
In de zomer is zomer favoriet, in de winter is winter favoriet. Herfst haat ik, lente heb ik niks mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De herfst. Vooral door de prachtige herfstkleuren. Maar ook omdat het weer frisser en donkerder wordt, en daar voel ik me prettiger bij dan bij teveel licht en warmte.

De winter vind ik ook wel oke, hoewel ik niet per se dol ben op (erge) kou.
ik heb op zomer gestemd, omdat ik het heerlijk vind als het lekker warm is en in mijn tuin kan zitten, maar vlak daarachter komt de lente. Idd weer langer licht, alles wat weer groen wordt, het ruikt dan weer lekker, iedereen een goed humeur.
Lente. Le Sacre du printemps.
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 16-02-2019 14:38
65.71% gewijzigd
Zomer met stip op 1!

Lente is fijn, alles wordt weer mooi groen en lekker fris maar pas als het zo rond de 25 graden is ben ik op mijn best.
Zo vies warm als we ieder jaar wel een paar dagen/week hebben hoeft voor mij ook niet maar over het algemeen...zomer.

:sun: :sun: :sun: :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ik haat alleen winter.

De lente is fijn en lekker opbouwend met nieuwe plantjes en morieljes, ik houd van de warmte en het strand in de zomer en ik ben dol op onze Indian summer met de paddenstoelen in herfst. Alleen de winter is volstrekt ruk met korte dagen en grijs weer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
16-02-2019 14:38
Zomer met stip op 1!

Lente is fijn, alles wordt weer mooi groen en lekker fris maar pas als het zo rond de 25 graden is ben ik op mijn best.
Zo vies warm als we ieder jaar wel een paar dagen/week hebben hoeft voor mij ook niet maar over het algemeen...zomer.

:sun: :sun: :sun: :sun:
Dit. Maar ik heb nog liever altijd die vieze warmte dan koud, sneeuw, hagel en regen.
Van mij mag het altijd zomer zijn en 25 graden. De lente is ook fijn maar herfst en winter vind ik ronduit k*t. Ik tel af naar 22 december omdat dan de dagen weer gaan lengen en het snel weer april is met de eerste mooie dagen.
Zomer. Punt.
De herfst, vooral als het merkbaar kouder wordt. De zomer is nooit mijn favoriet geweest omdat ik domweg niet weet wat ik met al die dagen van zonneschijn buiten moet. In het begin nog wel maar dat begint me dan al gauw te vervelen. Wat ik wel fijn vind aan de zomer is dat je snel in je slippers kunt schieten en zonder jas naar buiten kunt i.p.v. pantoffels uit, laarzen aan, winterjas en das om en handschoenen.
Lente vond ik leuk als kind en later toen ik een eigen tuin had, nu is het spannend om te zien wat wel en wat niet uitkomt.
'k Merk ook dat ik me nu al zorgen maak over een hittegolf, die laatste is me erg slecht bevallen, vooral toen het 's avonds en 's nachts nog zo warm was dat ik met een matrasje in de logeerkamer bij het open raam naar adem lag te happen.
De lente.
De zomer en de winter vind ik niet zo fijn.
De vroege herfst heeft ook wel wat.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-02-2019 14:42
Ik haat alleen winter.

De lente is fijn en lekker opbouwend met nieuwe plantjes en morieljes, ik houd van de warmte en het strand in de zomer en ik ben dol op onze Indian summer met de paddenstoelen in herfst. Alleen de winter is volstrekt ruk met korte dagen en grijs weer.
+1, en juist doordat ik de winter zooo ruk vind smacht ik rond deze tijd naar de lente. Denk daarom dat de lente mijn favo seizoen is.
Zomer. Punt.
Lente, zomer en herfst. De winter mag van mij overgeslagen.
Ik heb gestemd voor lente omdat die overgang van de winter zo fijn is en je ziet veel verschil. Zomer vind ik vaak te warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alle seizoenen mooi. Juist de overgangen en het feit dat alles weer voorbij gaat en weer opnieuw begint.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
De lente staat bij mij absoluut op 1. :D

De natuur die weer tot leven komt; de blaadjes aan de bomen, bloesem, lammetjes....
De dagen die weer langer worden na die vreselijke donkere winter. Ik fleur dan helemaal weer op. :daisy:

De zomer vind ik vaak weer te warm. Ik hou ook niet van die plaknachten.

De herfst vind ik nog wel okay, vanwege de mooie herfstkleuren.
Maar de winter vind ik echt verschrikkelijk omdat het voor mij dan veel te donker is. Ik zou het liefst een winterslaap houden. ;-D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Een week streng Nederlands winterweer (minimumtemperaturen van -10) vind ik wel lekker fris en gezond.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
16-02-2019 14:53
Ik vind alle seizoenen mooi. Juist de overgangen en het feit dat alles weer voorbij gaat en weer opnieuw begint.
Dit! Ik kan aan het eind van een seizoen ook echt uitkijken naar het volgende en er intens van genieten.

Nu ben ik de kou wel zat en kijk ik uit naar de lente, met zacht weer en nieuw leven. Eind mei verlang ik de naar zwoele, warme dagen van de zomer. In september kan ik genieten van het idee van op de bank onder een dekentje met een kopje thee en de regen tegen de ramen zoals in de herfst (en bij droog weer wandelen tussen de mooi gekleurde bladeren). En in november ben ik de regen zat en hoop ik op kou en warme donkere avonden met de kachel en de kaarsjes aan, vooral de decembermaand vind ik erg gezellig.
Isabellarose- schreef:
16-02-2019 14:51
Zomer. Punt.
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Lente... De ochtenden en avonden ruiken dan zo lekker. En alles begint weer te groeien en te bloeien. Maar een normale zomer vind ik ook wel fijn. Zoals al eerder gezegd, zoals afgelopen jaar hoeft van mij niet.
mockturtle wijzigde dit bericht op 16-02-2019 15:12
3.43% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Dit jaar wordt het lang niet zo'n hete zomer als vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
De late lente en de vroege zomer. De maand juni dus. De natuur is nog lekker fris, maar het kan wel echt zomers zijn. Met regen vind ik juni niks aan, maar met zon is het absoluut mijn favoriete maand.

Als ik dan tóch echt één seizoen moet kiezen, dan de zomer.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 16-02-2019 15:13
13.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zomer! Maar niet te warm, +/- 25 graden vind ik het lekkerst.
Lente vind ik ook altijd leuk maar zal nooit favoriet worden door mijn hooikoorts.

Winter vind ik niks. De knusheid etc rondom kerst wel, maar de rest van de tijd voel ik me altijd maar somber door het weer en de donkere dagen. Herfst is aan het begin mooi (eind september), maar zodra oktober komt verpest het weer het altijd meteen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven